Ziip59
Kollar så att allt går rätt till
- Gick med
- 7 Jul 2006
- Hoj
- Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Pumpen surrar fint.
Lossade en vit box under handskfacket, då hör man inte pumpen längre. Är det rätt "låda" på bilden?
Hur kollar man om man har soppa fram till spridarna?
Ska ut o plocka ur ett stift o kolla gnistan strax tänkte jag.
Vevaxelgivaren (hall?) har jag plockat ur och rengjort. Jävla trångt att komma åt. Blev ingen skillnad.
Provade precis att lossa 30a säkringen i "den vita hållaren" i vänster framskärm, den var lite ärgig men hel, skrapade o sprayade lite, inget resultat.
Ja, det där är soppapumpsrelät. Det finns 2st soppapumpar, så för att kolla om det är nåt flås i leveransen och att bägge knegar så skruvar du bort soppaslangen som levererar till spridarbryggan först och främst och fläskar till starten lite snabbt.
Blir det bingo där så gå vidare till el/gnista för nu, då du nu vet att det kommer fram till spridarna. Blir det bingo där också får du gå vidare till att köra en testsekvens med datorn. Hör du förresten ett surrande från spridarna när du kopplar polen på batteriet/vrider på andra steget på tändningsnyckeln?
Förresten, har du som jag hade Biltemas franska rövstift (eqyeem) så kansta dessa åt fanders och skruva i riktiga innan du fortsätter.
Last edited: