Bekantas bekanta, som fyller hemma i garaget på fritiden.. Åker du till en kylfirma säger dom väl till dig som dom sa till kompisen.M.G.F skrev:2277982Någon som vet var man fyller på gas som billigast??
Peterlan skrev:2278741Bekantas bekanta, som fyller hemma i garaget på fritiden.. Åker du till en kylfirma säger dom väl till dig som dom sa till kompisen.
Han hade helt plötsligt tomt i systemet i våras, trots helrenovering för dyra pengar förra sommaren. Nåväl, han åkte tillbaka och bad dom kolla vad som var fel. Dom vaccumsög och fyllde med spårämne och läcksökte efter konstens alla regler utan att hitta nån läcka. "Fyll upp systemet då" sa kompisen. Men näpp, det gick inte, eftersom det var tomt måste det ju läcka nånstans även om dom inte hittade nånting. "Vi måste byta nånting om vi ska fylla på " sa dom......???
"Men ni hittar ju ingen läcka" sa polaren. "Det hjälps inte, vi måste byta nån grej ändå, annars fyller vi inte på ".
Bländande logik... Då åkte kompisen till en svartfyllare och nu är han nöjd och glad i sin svala bil igen.
Fö övrigt så försökte dom med mig också för några år sen. Då hade dom fått för sig att förångaren läckte....11000:- bagis tack. Då åkte jag till min svartfyllare som vacuumsög och läcksökte utan att hitta nåt fel. Han fyllde systemet och bilen var sval och skön så länge jag hade den kvar.
Kylbranchen är rutten...."klå kunderna på så mycket det bara går, dom har ju inget val än att anlita oss.."
Det finns en intressant tråd om det här på Citroenakuten. Alla dessa regler kyfirmorna hänvisar till gäller bara i yrkesmässig verksamhet. Som privatperson får man blaska hur man vill med sin AC. Bara att köpa refillflaskor från WalMart i USA. $5 för två st. som räcker till dom flesta system. Anslutningsnipplar ingår. Det går att hitta grejorna på EBay, men jag har inte letat. Står om det också på Citroenakuten. Men nämn det till en kyltekniner så skriker han rakt ut...
Uräkta om jag blir upprörd, men jag blir bara så sne på såna firmor som bara försöker sko sig på ovetande privatpersoner.M.G.F skrev:2278752Haha, jo jag förstår att dom är galna men det finns säkert något företag som fixar det. För övrigt har jag hittat ett mönster nu.
Systemet håller bara kallt i max 10 minuter om jag kör. Står jag stilla funkar det länge.
Peterlan skrev:2278800Uräkta om jag blir upprörd, men jag blir bara så sne på såna firmor som bara försöker sko sig på ovetande privatpersoner.
Märkligt fel det där. Men som jag sa, fråga alla i bekantskapskretsen, det finns alltid nån som känner nån som fyller ditt system hemma. Själv skulle jag nog kunna välja mellan 4-5st, och då har jag inte speciellt stor bekantskapskrets.
Om du är intresserad så är en av trådarna här:M.G.F skrev:2278976Ja jag har ju sålt mobilab. till en hel del företag här i regionen. Något hade nog kunnat lösa ett bra pris. Men men ska höra mig för.
Peterlan skrev:2278741"Det hjälps inte, vi måste byta nån grej ändå, annars fyller vi inte på "
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|