vor 503 vs husa 650 vs xr650

n_brio

N Brio
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Husqvarna 570 SMR
är ny här nu och tänkte köpa mig en motard men vet inte riktigt vilken än..

vor 503 hur är dom, rasbenägna? vart får man tag i delar? räcker den som motard? att man kickar framåt gör inget =)

husaberg fs650 låter ju som en rolig hoj men i så fall blir de en -02 men vad ja har hört så är dom ganska så rasbenägna, är det dyrt att bygga om till -03ans vippor?

xr650 verkar vara en bra hoj maskinellt men räcker effekten i den jämfört med vikten på den?? vittsen med motard är ju trots allt att man ska kunna slanga hej vilt med den =)

ja har letat igenom detta forum men ej hittat något riktigt svar på alla frågor....

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Du bör nog utesluta Vor'en iallafall, ska tydligen vara svårt att få tag i reservdelar och jag ser ingen fördel med den gentemot Husan.
Jag tycker det verkar som att xr650 vore det bästa av dessa alternativ för din del, den går alldeles utmärkt att slanga med. Kollat på Ktm 625/660?. Husaberg är inte rasbenägna men dom kräver mer service än de andra (gattraktorerna) för att hålla. De flesta 02 är nog uppgraderade med 03-vippor redan, om inte så kostar det väl max 2k (ren gissning) med helt nya 03-vippor. Husan är, enligt många, inte så pigg på att bli slangad med för mycket, kolven kan ta en del stryk av det. Inget jag märkt av dock kan jag ju tillägga.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
beror ju på vad du ska hojen till..

men av dom tre skulle jag nog lita mest på hyndan..

bet inte ens om vor görs längre.. husaberg skulle jag nog sattsa på från 04----->

om du nu inte ska köra KTM ;)

n_brio

N Brio
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Husqvarna 570 SMR
har kollat lite på ktm men i så fall 640 lc4 -00 men har fått för mig att den är tung och lite med effekt eller? ja ska bara ha en rolig hoj att slanga med men dem får inte va för dyr för ja ska kompressor mata min corvette c5 oxo =)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
har kollat lite på ktm men i så fall 640 lc4 -00 men har fått för mig att den är tung och lite med effekt eller? ja ska bara ha en rolig hoj att slanga med men dem får inte va för dyr för ja ska kompressor mata min corvette c5 oxo =)

beror ju på vad man tycker är dyrt :)

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
VOR har lagt ner helt, tom deras domän lär vara ledig nu.
Lär inte vara lätt å hitta delar del en av dem ...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!