Vore tacksam för lite tips..

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Tung mc
Jag har en Suzuki gsx 400 fws som framtill i höstas gick super bra, tills en morgon varvid den inte startar. Jag har nyladdat batteri och bytt stift,Gnista finns. Men inte starar den för det..Ska jag riva i förgasarna eller kan det vara elfel..Jag har läst i andra poster att gammal soppa i förgasarna under vinter inte är bra..Ska jag tömma och rengöra förgasarn...
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Jag har en Suzuki gsx 400 fws som framtill i höstas gick super bra, tills en morgon varvid den inte startar. Jag har nyladdat batteri och bytt stift,Gnista finns. Men inte starar den för det..Ska jag riva i förgasarna eller kan det vara elfel..Jag har läst i andra poster att gammal soppa i förgasarna under vinter inte är bra..Ska jag tömma och rengöra förgasarn...


Ta en liten springtur och knuffa igång den bara, brukar kunna hoppa igång lättare när allt får röra på sig lite.

Lycka till!

Mvh Stephenj
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Låter som en bra ide, prova först och bara tömma förgasarna (sliper du pilla isär dom) och häll på lite ny bensin i tanken.
Ibland kan det bildas kondens i tanken och det lägger sig under bensinen och därför kan den vara svår startad.
// Linus
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top