Vräkt innan jag ens flyttat in?

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Naurin skrev:
2369079 Har man tackat ja till erbjudandet så är man ju garanterad lägenheten, man är även bunden till att flytta in antar jag. Tackade ja till denna denna i slutet av månaden och var tvungen att säga upp min nya fort som satan för att slippa en drös månader med dubbel hyra. Så jag tycker väl inte det är så märkligt att man säger upp sin gamla när man fått erbjudande om ny som man sen tackat ja till :va
Du har just lärt dig regel nummer 1: Lita inte på NÅGOT som du inte har skriftligt på, och knappt ens då...

Dropdead

Guest
Naurin skrev:
2375176 Sådär, har just vart och pratat med stångåstaden.

Vi kom fram till att om någon säger upp en lägenhet inne på deras kontor (de har tre nämligen) så hör hon av sig till mig. om Det skulle sägas upp en som läggs ut på internet så hör jag av mig till dem så ska vi se om/hur vi kan lösa det då.

Helt okej deal tycker jag, och det hela gick smidigt. Får se hur det blir i realiteten bara, jag förblir skeptisk till allt tills dess att jag skrivit på ett kontrakt, och tro mig, denna gången SKA det skrivas kontrakt! :fakta

Skulle det nu inte gå så smidigt som sagts så får man väl se hur man gör då med hot om pressen, ifrågasättande om det lagliga i deras handlande mm

Men stort tack till alla!

Det där var ju en tacksam nyhet iaf! Lycka till! :tummenupp

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Rubriken ger mig all rätt att säga att det här var nog det sjukaste jag läst på länge.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
AndreasNo skrev:
2373035 du har inte funderat på bestorp lr va fan de nu heter där bortåt, där finns de ett gäng trevliga lyor.. inte så farligt dyra heller :D.. o de e faktiskt ganska trevligt där...finns en ICA :D..

Och jäkligt kul väg in till stan om man åker mot Sturefors..! Även andra hållet är rolig men då får man ju vända i Brokind för annars blir man ju tvungen att ta stora-raka-vägen in till stan och det är ju inte roligt.

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Sitter här lite småblind (opererade ögonen i fredags) och tyckte det var dags för en liten uppdatering, då det hela verkar vara påväg mot en upplösning.

cirka en tio dagar efter första mötet med stångis hörde den kvinna jag haft kontakt med av sig, mest bara för att säga att de inte glömt bort mig/sopat det hela under mattan vilket var mkt uppskattat.

Nu i fredags, cirka 20 minuter efter operationen, ringde hon igen och berättade att de reserverat en lägenhet åt mig som följde precis de kriterier om läge, storlek mm som jag önskat, härligt! :tummenupp Visserligen inflyttning i januari, men det hade jag räknat med eftersom lägenheterna har 3 månaders uppsägningstid om jag inte har helt fel.

Så summa sumarum: Det vart en hel del krångel och panik i början, men när omständigheterna vart som de vart så tycker jag helt klart att det hela faktiskt skötts riktigt snyggt, och att de vart mkt hjälpsamma. När jag flyttade till Linkan för första gången så var jag emd om ett väldigt liknande scenario som resulterade i tillfälligt boende, extra flytt mm, förmodligen därför jag blev smått panikslagen när allt sket sig igen :D

Nu blev det för mycket tid vid datorn för ögonen känner jag. Hoppas det inte vart för mycket stavfel :)

Ha det gött och kör försiktigt!

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
Eken skrev:
2369022 Hur kan man säga upp sin gamla lägenhet utan att ha kontraktet på den nya i sin hand? :confused: Det skulle iaf inte jag göra...

Ja det undrar jag oxå!!!
Ett tips i framtiden - säg inte upp dig från ett jobb utan att ha kontrakt på det nya!

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
TRON skrev:
2433195 Ja det undrar jag oxå!!!
Ett tips i framtiden - säg inte upp dig från ett jobb utan att ha kontrakt på det nya!

Jo jag är inte helt dum, men det kanske fanns bakomliggande orsaker till varför det hela skedde i den ordning det gjorde? :va

Jag bodde i götet under sommaren och fick erbjudande om ny precis i slutet av månaden. Hade jag inte skickat upp en skriftlig uppsägning på den gamla i röda rappet hade jag blitt ståendes med dubbel hyra.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024