Vråldyr försäkring!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Mr.Dna skrev:
Fixade försäkringen idag. Tack gode gud för att det står 8kw i Pappret.
Hos folksam är det inte lätt mc om det inte är på 8kw. Det var iallafall Folksam som var billigast.
Fick otroliga 70kr/månad sammanlagt 840 tror jag det blev.
Det är ju inte LITE sjukligt billigt.
Med nsr:en jag hade innan så skulle det kosta 8000kr någonting på Folksam tack vara att den var på 11kw och det räknar Folksam som tung motorcykel.

:tummenupp :tummenupp :) :tummenupp :) :Bugar
som jag har sagt tidigare i andra trådar så stämmer inte uppgiften om att lätt mc ligger på 8kw hos Folksam, jag pratade över tlfn med dom och dom sa att det är ett fel som dom har gjort, dom skrev det från början och kan inte ändra det i alla brochyrer m.m. men det ska vara 11kw för lätt mc hos dem...

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
Kan det vara så jävligt, att dom tror att det är en 26kilowattare? Har juh inte strypt den och reggat den en?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då är det väl klart att dom tror det... regga om den och ring igen så får du säkerligen en annan premie!

//jaG

watteee skrev:
Kan det vara så jävligt, att dom tror att det är en 26kilowattare? Har juh inte strypt den och reggat den en?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det tror jag när jag ser det, inte ens min gamla sura saab är så billig. Trots 12 skadefria år

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
det kan kanske bero på att vi bor mitt ute i ingenmansland också.
men åter till topic, jag har fått svar från trygghansa nu, och fick en smärre chcok. Dom ville ha 13445kr för ett helår. Och då lade jag ändå till att det var en elvakilowattare. Och från folksam fick jag ungefär samma pris. Ska det verkligen vara så här dyrt att försäkra en lätt mc?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
watteee skrev:
det kan kanske bero på att vi bor mitt ute i ingenmansland också.
men åter till topic, jag har fått svar från trygghansa nu, och fick en smärre chcok. Dom ville ha 13445kr för ett helår. Och då lade jag ändå till att det var en elvakilowattare. Och från folksam fick jag ungefär samma pris. Ska det verkligen vara så här dyrt att försäkra en lätt mc?

Låter jävligt konstigt, Testa och ringa på en som är 11kw på pappret istället och kolla om det blir skillnad. För när du mailar måste du väl ha ett regnummer och då kan dem direkt se om den är på 11kw eller 26kw i pappret

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
spectre skrev:
min står på 11 kw i pappret 3800 hel/hel på folksam iofs har vi hus bil och pappas mc där också det kanske bidrar lite vad vet jag..
3800?! på Folksam?,, jag fick 225kr mån/helf =2700kr året, plus möjligheten att stänga av försäkringen på tex vintern, annars skulle min försäkring gå på ca 175kr mån/helf =2100kr året... (11kw på mig) hur kan du då i *** få 3800kr hel/hel hos Folksam?,,,, låter mysko :kocko

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Vill&vill... :rolleyes:

Min är inte heller någon 11kW, tyvärr. :)

Men jag kan inte tänka mig att den ska vara dyr att försäkra då den bara har 4,7kW då man lv-reggar den.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Conrad skrev:
Vill&vill... :rolleyes:

Min är inte heller någon 11kW, tyvärr. :)

Men jag kan inte tänka mig att den ska vara dyr att försäkra då den bara har 4,7kW då man lv-reggar den.

Är din reggad på 4.7kw?? Då måste du ju kunna få en sjukt billig Försäkring väl?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Mr.Dna skrev:
Är din reggad på 4.7kw?? Då måste du ju kunna få en sjukt billig Försäkring väl?

Nä, min är reggad på fulleffekt. Men om han ska lv-regga sin så bör han ju använda "lv-reg.-kittet" som följer med hojen och det stryper motorn till 4,7kW. Därför borde han få en sjukt billig försäkring. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln