VTR 1000 Firestorm - Vad betalar DU och till VEM?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Funderar allt som oftast på nästa hojköp och just nu svävar tankarna kring Hondas Firestorm, verkar vara en hygglig v-twin. Den "roliga" biten kring nytt mcägande är såklart försäkringen och det är alltid lika intressant vad folk betalar för just sin hoj och hos vilket FB det är..

Just nu har jag bara kollat nått bolag och på mig blir det en ganska så astronomisk summa. Misstänker dock att priset går att reducera ganska kraftigt om man väljer rätt bolag.

Så alla VTR-F-ägare, hur mycket betalar ni i försäkring, hur gamla är ni och till vilket bolag betalar ni denna summa?

BilsportMC hade gärna försäkrat "min" hoj, grejen är dock att dom skulle tagit 21 000:- för en helförsäkring, varje år. Lite väl saftigt va? :D

Tackar på förhand.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
just vtr klubben känns ganska död, har själv blitt lockad av en vtr men . ja det finns alltid men hehe
 

-Freddy-

Guest
If hondaförsäkring 7500kr hel/hel.

just vtr klubben känns ganska död, har själv blitt lockad av en vtr men . ja det finns alltid men hehe

Jo den verkar lite död, finns ingen aktiv tråd på sporthoj heller :(
 
Last edited:

Totalt mörker

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
mattsvart firestorm
Om du bor i en större stad och är över 24 är det if eller folksam som gäller. If är bra förutom att de inte täcker bandagar såvida inte smc arrangerar. Folksam är också bra om du går en smc kurs och är beredd att betala 25% i självrisk om du vurpar eller får hojen stulen.
Priset ligger på runt 9500:- för mig i stockholm
 

-PV-

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Firestorm
Har IF märkesförsäkring på min och betalar 5158:- hel/hel. Är 28 år och bor på landet så det gör ju en del men tycker det är riktigt bra.

Ett tips är att 97:eek:r är billigare eftersom de är 11 år och det går en gräns just där för hondaförsäkringen. Firestormen har knappt ändrats alls över åren, tror den uppdaterades lite -01 med större tank, annan instrumentering och ändrad körställning.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Tackar för svaren, ska kolla vtrsidan. Och det där med årsmodellerna var intressant. :tummenupp

Känns som att man får räkna på iaf minst 10 000 om året hel/hel på mig då... Bor inte i någon större stad men bara 19 år..
 
Last edited:
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Får o får...det e väl inte många bolag vars försäkring gäller på bana ändå? Och isf SKRIFTLIGT o inte muntligt eller en hörsägen...

Japp, du får inte! sist jag körde i linköping på kvällskörning var trygghansa och If ej tillåtna ut på banan. det är trafikförsäkringen som måste gälla. så var det förr i alla fall, tror det är likadant fortfarande
 

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Betalar 4000:- för helförsökring / Helår i TryggH för min 97:a
Bor på landet och bonusklass 8.
If Ville ha ungefär samma men tryggH har halva självrisken efter 3 år (3 000) vilket jag kommit upp i nu...
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
9800.- hell/hel If stockholm förort.
Men med folksam & smc-kursen avklarad hamnar jag på ca 5700.- halv/hel.
Då har jag hoj av nyare slag,blir dock bra förmånligare att skaffa en hoj med några år på nacken...
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Japp, du får inte! sist jag körde i linköping på kvällskörning var trygghansa och If ej tillåtna ut på banan. det är trafikförsäkringen som måste gälla. så var det förr i alla fall, tror det är likadant fortfarande

Det är ytterst luddigt om trafiken gäller för de flesta bolag vid bankörning, helt upp till arrangörer och försäkringstagare att tolka i vissa fall. Men visst, bland annat IF har ju sagt själva att den inte gäller, frågan är vad andra bolag säger om det verkligen skulle smälla så motparten blir skadad...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top