Vtr 1000

jogutby

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2020
Hoj
Honda VTR 2003
Hejsan,

Spontanköpte nyligen en riktigt skaplig VTR från 2003.
Tanken är väl att modifiera till nån sorts streetfighter, vi får se vart det hamnar.
Har i alla fall beställt ett Fatbar McGrath styre, antar att broms- och kopplingsslang behöver förlängas?
Är åtminstone i nuläget inne på att behålla original instrumentering, nån som kan tipsa om lämpligt framljus som borde passa rent estetiskt och tekniskt?

//Jonas

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tjena.

Vill inte verka tråkig, men just VTR är lite krånglig att få till på ett snyggt sätt med tanke på att de har kylarna monterade på sidan av ramen. Kan man leva med det, eller om man till och med gillar det, så är det såklart bara att köra på.

Gällande lyse så är väl utmaningen att hitta något som inte sticker fram en halvmeter framför styrkronan, men i övrigt är det nog du själv som vet vilken lampa som faller dig i smaken. Hur du än gör får du nog räkna med att klippa och skarva om lite kablar för att få det att fungera, men det är ju lite av tjusningen med att bygga om.

Om/när du kommer igång med bygget på riktigt så skulle det passa med en tråd under Hojbyggen eller Streetfighters & Caféracers

jogutby

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2020
Hoj
Honda VTR 2003
Jag vet att många har svårt för modellen rent utseendemässigt (alltså utan kåpor).
Kylarna stör mig inte ett dugg och skulle det mot förmodan ändras så får man väl bygga om till singel frontmonterad helt enkelt.
Jag har den större magkåpan och den kan nog eventuellt bli kvar.
Det kan tänkas komma en del bilder under vintern...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det är vinter nu igen märker jag.

Bågfilen och vinkelkapen börjar se riktigt intressanta ut, igen, eller?
Så länge som du inte gör något som inte går att återställa så må det väl vara hänt...men varför?

Nyreggad med ombyggnadsplaner för vilken gång i ordningen? Vem är du egentligen?

X-äring...eller?

jogutby

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2020
Hoj
Honda VTR 2003
Hoppas slippa använda både bågfil och vinkelkapen då originalutförande bara ska vara nån timme bort.
Varför? Kul att pilla med nåt i vinter och ser en liten utmaning i ett objekt som många fördömer från början.
Nyreggningen är enbart pga att jag varit oaktiv på forumet i MÅNGA år och har helt enkelt glömt bort alla inloggningsuppgifter.
Och sist men inte minst: nej tack och lov, jag är inte från X-är...

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Värt att tänka på:

2003-års modell omfattas av helfordonsgodkännandet.
Ser man strikt på det finns det inget du får göra med hojen - inte byta styre, inte byta bromsslangar, inte rycka av kåpor.

Nada, såvida inte tillverkaren satt sitt godkännande på de delar du tänker montera på istället.

jogutby

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2020
Hoj
Honda VTR 2003
Tack för infon!
Som tur är så är hojen registrerad som en -98 då man plockade i allt det maskinella från 2003 i en äldre kromad ram.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...