VTR och soppaförbrukning?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag står i begrepp att antagligen köpa antingen en Traja S3, en TRX eller kanske en VTR-F, nu när IF kommit igång med hondaförsäkringen.

Efter att ha läst på en del om VTR'n så verkar det som alla klagar på att den är rejält törstig. :va

Nåväl, jag vet ska man ha kul så kostar det, men det finns gränser (tror jag?) :)

Så, ni som kör Firestorm, är det tankstopp var 45e minut som gäller?

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Jag kör inte VTR men har åkt en del med några. Det man bör ha i "tankarna" är ca 11-12 mil mellan mackarna.

/

Edit: Ok då! Ca15 mil va nog närmare sanningen. :brinnerup

Last edited:

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Hej,beror ju på helt hur man kör.Har kört24mil med min som längst på en tank men då gick det ganska lugnt!Annars kör jag mellan 15-18mil på en tank,men vid hårdare körning dricker VTR:n mer!

Här har du ett trevligt forum www.vtr.nu

Ha att /Jonte

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Ryktet e nog aningen överdrivet...tror en hel del av de som drar över en liter / mil har ombestyckat rejält isåfall...

Min ligger runt 0.85l/mil vid nöjeskörning, i en test mellan VTR o Suzuki SV1000 drog SV:n MER så...

Men klart....48mm:s flatsides... :tungan

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Vid snabb körning på småvägar drar min cirka 0.65 liter milen.
Vid transportkörning på landsväg bortåt 0.8-0.85. Kör man över 170 på landsväg så drar den bortåt litern.
Fråga mig inte hur det hänger ihop att den drar mindre då man faktiskt borde belasta den mer... Måste väl vara att det är mycket gas/broms/gas/broms istället för att ligga och tugga på samma varv hela tiden.

//Anders.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
xyx skrev:
Jag står i begrepp att antagligen köpa antingen en Traja S3, en TRX eller kanske en VTR-F, nu när IF kommit igång med hondaförsäkringen.

Efter att ha läst på en del om VTR'n så verkar det som alla klagar på att den är rejält törstig. :va

Nåväl, jag vet ska man ha kul så kostar det, men det finns gränser (tror jag?) :)

Min -97:a tyckte inte jag var så törstig.
Jag har för mig att min drog omkring 0,8 liter milen, blandad körning :)
Tanken rymmer 16 liter på de äldre modellerna (97-00) och 19 liter på de nyare (01-05) !!!

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
xyx skrev:

Du ska veta att S3an är inte så bensinsnål som man skulle ha velat, sommarkörningarna ligger sällan under 0,9-1.0 L/milen!!!!!!
Men ack så kul det är :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Firestorm -99, runt 0.70 vid inspirerad körning på krokväg, något mer om man gasar rejält, något mindre vid körning på stor väg i jämt tempo, och antagligen hysteriskt per mil på bana....

Drog dock mer soppa när den var helt ny, sedan dess har förbrukningen stadigt minskat...

Har väl lyckats komma uppåt 24-25 mil någon gång.... (men efter om-drevning visar km-mätaren fel, för lite, och vid 21 mil på mätaren är det snustorrt i tanken, och man kan då få i 15,8 liter... ) testade i somras... :gnissla

Och som skrivet i annat inlägg, 19-liters tank from -01, skulle inte vara helt fel.... :)

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nysse skrev:
Jag kör inte VTR men har åkt en del med några. Det man bör ha i "tankarna" är ca 11-12 mil mellan mackarna.

/

Edit: Ok då! Ca15 mil va nog närmare sanningen. :brinnerup

Ähh... men ibland tankar man lite i "för-tid", för att vara på säkra sidan.... har man kört 15 mil och ser en mack, och det kanske är 7-8 mil till nästa mack, är det bara att bita i sura äpplet och fylla på lite extra... för säkerhets skull... :gnissla

/B

Bifogat

• macken.jpg
    macken.jpg
    126.1 KB · Visningar: 116
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
benkar skrev:
Ähh... men ibland tankar man lite i "för-tid", för att vara på säkra sidan.... har man kört 15 mil och ser en mack, och det kanske är 7-8 mil till nästa mack, är det bara att bita i sura äpplet och fylla på lite extra... för säkerhets skull... :gnissla

/B

Hur menar du, tanka lite mer än fullt? :va

Skojar bara, kände mig lite dryg... Förstår vad du menar. :hihi

Fast nu ändrade du ju inlägget så det var inte lika kul längre...

Last edited:

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Okey okey..jag ger mig! 22-23 mil då :död .....Snustorr!

Har inte gjort annat än sympatitankat så nån stenkoll hadde jag väl inte då. :gnissla

/

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
rookie skrev:
hmm...från faktablad:
Fuel system: Carburettor. Two 48.0mm slanted flat-slide CV

Nån får gärna reda ut...jag bara namedroppar... :rolleyes:

Samma sak. Fast med flatslide-förgasare brukar man syfta på typ Keihin CR o liknande, som har en direktpåverkad trottel, (som dessutom är platt) Inte som i CV dar trotteln styrs med undertryck. Gasrullen styr endast ett spjäll före trotteln...

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Jag tycker inte Firestormen drar så extremt mycket som "alla" säger. Har aldrig haft nån radfyra att jämföra med iofs. Det är väl mer den lilla (16l) tanken på min -97:a som gör att man får stanna och fylla på soppa oftare än andra. Men även om den skulle dra mer soppa, så är det väl inte det som är avgörande för hojvalet? Man kör väl inte hoj för att det är billigt?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
SuperMicke skrev:
Jag tycker inte Firestormen drar så extremt mycket som "alla" säger. Har aldrig haft nån radfyra att jämföra med iofs. Det är väl mer den lilla (16l) tanken på min -97:a som gör att man får stanna och fylla på soppa oftare än andra. Men även om den skulle dra mer soppa, så är det väl inte det som är avgörande för hojvalet? Man kör väl inte hoj för att det är billigt?

Exaktemundo :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bollox skrev:
Hur menar du, tanka lite mer än fullt? :va

Skojar bara, kände mig lite dryg... Förstår vad du menar. :hihi

Fast nu ändrade du ju inlägget så det var inte lika kul längre...

Ändra å ändra, la till en bild på den lilla macken, var dock stängd :( så jag fick fortsätta leta efter bensin...

/B

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag köpte en 01:a, de har 19 liters tank. Om hojen drar 0,7 eller 0,9 känns inte som den viktigaste egenskapen i mitt hojval. Räckvidden är tillräcklig, stannar faktiskt ibland utan att tanka. Bensinnotan är hög, men inte största utgiftsposten precis.

Köp dig en VTR om du inte är kraschkung, för vi vill nog gärna ha kvar VTRen i märkesförsäkringen. ;)

Last edited:

sonis

President i Bananas MC
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
gsxr 1000-k3
Törstig

Jag tycker att vtr är väldigt törstig. Jag hade en -98 (dynojet highpipes)
1l mil får man nog räkna med + att tanken var i minsta laget.
Ganska stor skillnad mot nuvarande hoj.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...