Vurpa i lösgrus

rookieboy

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Sverige
Hoj
Kawasaki
På väg hem från min träning i kväll skulle jag svänga höger in på en väg och plötsligt så släpper båda hjulen och jag går i backen.

Reser mig upp och ser att vägverket eller kommunen har grusat hela vägen. Förmodligen skall de asfaltera i morgon. Vilka jävlar :tomten:tomten .
Kör denna väg minst 2 ggr om dagen.

Man blir vansinning. Reser upp hojen och ser att hela höger sida på hojen är helt förstörd.

Kommer åka dit tidigt imorgon bitti och fotografera platsen. Vad jag kunde se så fanns det inga vägskyltar som varnade för detta.

Är det någon som varit med om något liknande tidigare och i så fall hur gick ni till väga.
Snälla hjälp mig. Skall man anmäla till försäkringsbolag, gatukontoret, polis etc.etc.
Har endast halvförsäkring på hojen så det känns som om detta kommer bli ett dyrt kalas.....
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
rookieboy skrev:
2470172 På väg hem från min träning i kväll skulle jag svänga höger in på en väg och plötsligt så släpper båda hjulen och jag går i backen.

Reser mig upp och ser att vägverket eller kommunen har grusat hela vägen. Förmodligen skall de asfaltera i morgon. Vilka jävlar :tomten:tomten .
Kör denna väg minst 2 ggr om dagen.

Man blir vansinning. Reser upp hojen och ser att hela höger sida på hojen är helt förstörd.

Kommer åka dit tidigt imorgon bitti och fotografera platsen. Vad jag kunde se så fanns det inga vägskyltar som varnade för detta.

Är det någon som varit med om något liknande tidigare och i så fall hur gick ni till väga.
Snälla hjälp mig. Skall man anmäla till försäkringsbolag, gatukontoret, polis etc.etc.
Har endast halvförsäkring på hojen så det känns som om detta kommer bli ett dyrt kalas.....

Har de grusat hela vägen så är de väl skyldiga att sätta upp en vägarbetesskylt. Är det helt oskyltat så tror jag att VV betalar, men vågar inte svära till 100% på det.
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
rookieboy skrev:
2470172 På väg hem från min träning i kväll skulle jag svänga höger in på en väg och plötsligt så släpper båda hjulen och jag går i backen.

Reser mig upp och ser att vägverket eller kommunen har grusat hela vägen. Förmodligen skall de asfaltera i morgon. Vilka jävlar :tomten:tomten .
Kör denna väg minst 2 ggr om dagen.

Man blir vansinning. Reser upp hojen och ser att hela höger sida på hojen är helt förstörd.

Kommer åka dit tidigt imorgon bitti och fotografera platsen. Vad jag kunde se så fanns det inga vägskyltar som varnade för detta.

Är det någon som varit med om något liknande tidigare och i så fall hur gick ni till väga.
Snälla hjälp mig. Skall man anmäla till försäkringsbolag, gatukontoret, polis etc.etc.
Har endast halvförsäkring på hojen så det känns som om detta kommer bli ett dyrt kalas.....

Rackarns osis hoppas du får ut nåt.
Tänkte faktiskt skriva en tråd om varför vv kastar ut snorhalt grus över hela kommunen, var ute och rejsade lite idag och körde i smörjan ett par tre gånger.
Dock var det skyltat på de ställen där jag såg gruset.
Kom i hultarondellen och tack vare motvinden så hann jag känna en dieseldoft så jag sakta in lite och mycke riktigt halka framhjulet till lite sekunden senare för nåt har varit och drällt soppa runt halva rondellen.

Jag menar det är grus och skit kvar på vägarna sen vintern och nu kastar de ut mer. Vad är det för fel med att asafaltera på riktigt?
 

Bempson

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Blekinge
Hoj
ZX9R -98 **SåLD**
Ja man undrar vad f*n dom håller på med. Kört på en del vägar där dom i stället för att laga vägen med asvalt lägger ut plättar med grus, och inte en varningsskyllt så långt ögat kan nå. Är detta ett nytt budget sätt att laga vägarna på, eller är det bara nu när man börjat åka hoj som man lagt märke till detta?? Är ju ett ögonblick att man e av vägen om man inte är uppmärksam..:mad:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Men grabbar, det här är ju en del i VV's nollvision, dom försöker helt enkelt skrämma bort oss från vägarna så att vi inte kör ihjäl oss :fakta Nästa steg är singel på vägarna så att bara SUV'ar å bandvagnar kan ta sig fram.
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Bempson skrev:
2470510 Ja man undrar vad f*n dom håller på med. Kört på en del vägar där dom i stället för att laga vägen med asvalt lägger ut plättar med grus, och inte en varningsskyllt så långt ögat kan nå. Är detta ett nytt budget sätt att laga vägarna på, eller är det bara nu när man börjat åka hoj som man lagt märke till detta?? Är ju ett ögonblick att man e av vägen om man inte är uppmärksam..:mad:

precis utanför det kära huset där jag bor hade vi ett par rejäla gropar i vägen i säkert ett halvår... tills en dag då de var fulla med grus... det tog 2 dar sen var det lika stora gropar igen :tummenupp
 

rookieboy

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Sverige
Hoj
Kawasaki
Dagen har gått till att ringa runt till olika personer i kommunen. De skyller bara ifrån sig. Den första apan jag snacka med anklagar mig för att jag kört för fort. Vilken nolla....

Jag har fått tag i gatuchefen och han skall ringa och kolla med vägverket och sedan höra av sig.

Jag kommer lägga ut bilder på hur gatan ser ut....
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
rookieboy skrev:
2471708 Dagen har gått till att ringa runt till olika personer i kommunen. De skyller bara ifrån sig. Den första apan jag snacka med anklagar mig för att jag kört för fort. Vilken nolla....

Jag har fått tag i gatuchefen och han skall ringa och kolla med vägverket och sedan höra av sig.

Jag kommer lägga ut bilder på hur gatan ser ut....

Var var det du vurpa? Körde på brantaforsvägen i Kallinge idag och hitta mer grus men inga skyltar.
Jag förstår fortfarande inte hur de tänkte vägen skulle bli bättre av gruset som snabbt transporterats bort från potthålet/fördjupningen och ut över hela vägen.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag och min polare har precis (lördagen 16/9) råkat ut för samma sak..... Vi har dokumenterat kurvan och vägen med både stillbilder och videokamera............FINNS INGA SKYLTAR! ! ! !? ? ? ? Detta är polisanmält och vi kommer att kräva vägverket att reparera våra hojar. Försäkringsbolaget vill nog slippa eftersom våra självrisker inte på långa vägar täcker skadorna. Hade skyltar funnits på denna krokiga 70-väg hade vi nog inte ens kört in där...........i alla fall kört max 35-40km/h...............inte lätt att anpassa hastigheten när det saknas information om hur vägen är......

/J
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Snackade med en lirare på VV förut om detta, han sa " det är alltid upp till föraren att anpassa farten / körstilen efter rådande vägförhållande". Han menade på att man inte behöver skylta i den meningen, han drog paralleler till snö och is som det inte skyltas om mm. hoppas dock att du får ersättning då det är ett djävla skit med lösgrus, tror fan de gör det på djävulskap ibland.
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
lappmögel skrev:
2472761 Snackade med en lirare på VV förut om detta, han sa " det är alltid upp till föraren att anpassa farten / körstilen efter rådande vägförhållande". Han menade på att man inte behöver skylta i den meningen, han drog paralleler till snö och is som det inte skyltas om mm. hoppas dock att du får ersättning då det är ett djävla skit med lösgrus, tror fan de gör det på djävulskap ibland.

Ja det var ju en lirare alltid, går ju inte anpassa farten för något som är omöjligt att förutse, rådande vägförhållande var ju torr och fin asfalt ända tills nån tattare bestämde sig att hälla ut en kubik grus på vägen mitt i en korsning.

rookieboy skrev:
2472725 Jag körde värperydsvägen mot vakten (flygrakan) och skulle svänga höger in på Hangarvägen.


Jahopp, där ser man tur man aldrig kör den vägen, jag bor ju själv på värperydsvägen så bara idag så har jag kört förbi där 4ggr.
Ja det där var ett riktigt bakhåll, man rundar häcken i 30 och sen ligger man.
 
Last edited:

rookieboy

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Sverige
Hoj
Kawasaki
Fick precis samtal från kommunen och de erkände att de gjort fel. De kommer hem till mig på fredag och skall se över skadorna och sedan prata med verkstan.

Så j-vla skönt.......
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
rookieboy skrev:
2473345 Fick precis samtal från kommunen och de erkände att de gjort fel. De kommer hem till mig på fredag och skall se över skadorna och sedan prata med verkstan.

Så j-vla skönt.......

:tummenupp :tummenupp
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
rookieboy skrev:
2473345 Fick precis samtal från kommunen och de erkände att de gjort fel. De kommer hem till mig på fredag och skall se över skadorna och sedan prata med verkstan.

Så j-vla skönt.......

Bra jobbat. :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
rookieboy skrev:
2471708 Dagen har gått till att ringa runt till olika personer i kommunen. De skyller bara ifrån sig. Den första apan jag snacka med anklagar mig för att jag kört för fort. Vilken nolla....

Jag har fått tag i gatuchefen och han skall ringa och kolla med vägverket och sedan höra av sig.

Jag kommer lägga ut bilder på hur gatan ser ut....
Den som sa att du kört för fort ska du anmäla, åtminstone till vederbörandes chef!
Vidtala också den lokala tidningen, blås upp det så mycket det går så lär personen ifråga inte komma undan utan reprimand.

I andra sammanhang blir man anklagad för "rasist" för betydligt mindre utmanande påstående än så.
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
rookieboy skrev:
2473345 Fick precis samtal från kommunen och de erkände att de gjort fel. De kommer hem till mig på fredag och skall se över skadorna och sedan prata med verkstan.

Så j-vla skönt.......


Låter kanon, tänk på att inte släppa det bara för att de "lovat" muntligt. Om det verkar vara några som helst tvivel, se till att få skriftligt på det från något håll. Ett muntligt löfte är tyvärr mycket lätt att strunta i.
Se till att de håller vad de sagt.

// Wip
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Fick min polisanmälan idag..........nerlagt....:mad:

"Vi har inte resurser nog att utreda detta"......så trött man blir.

Vi kanske skulle organisera en masstämning eller något mot vv ang lagningar som inte skyltas. Finns det någon advokat här?

/J
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top