Vurpa

HAER

Brrrruuuuumm, brruuum
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
Såld!
Fan...nu har det hänt! Skulle åka till jobbet imorse, men glömde att låsa upp skivbromslåset! Detta resulterade i en fin praktvurpa emot en sprillan ny bil. Hojan klarade sig hyfsat men jag går omkring med en knäortos. Är det några av er medlemmar som känner igen sig? Skulle kännas bättre om det finns fler som gjort samma tabbe.

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
HAER skrev:
Fan...nu har det hänt! Skulle åka till jobbet imorse, men glömde att låsa upp skivbromslåset! Detta resulterade i en fin praktvurpa emot en sprillan ny bil. Hojan klarade sig hyfsat men jag går omkring med en knäortos. Är det några av er medlemmar som känner igen sig? Skulle kännas bättre om det finns fler som gjort samma tabbe.

<-- Har inte lyckats...

Har du varit på sjukan med knäet?
Blev det dyrt på bilen?

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
HAER skrev:

Hoho gjorde samma sak fast hemma på gräsmattan :D

JB

HAER

Brrrruuuuumm, brruuum
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
Såld!
Lorge skrev:
<-- Har inte lyckats...

Har du varit på sjukan med knäet?
Blev det dyrt på bilen?
Bilen såg ut att ha klarat sig bra. Har inte varit på sjukan (jobbar som ortopedtekniker så jag fixade det själv.)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
HAER skrev:

Då vet du att låset fyller sin funktion i alla fall. :rolleyes:
Synd att du ramlade av bara. Hoppas det löser sig snabbt och billigt. :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
vet precis hur det känns.
Gjorde samma sak igår.

En kompis hade köpt en packväska :rolleyes: åt mig som jag ju var tvungen att sätta. Testade den hit och dit. Lastade ner min ryggsäck. Startade och körde iväg. 50 cm gick, stod rättmkt folk runt om så jag tänkte göra klart för dom att de va en gixxer med fart i som skulle åka iväg, hack hack hack o fan :huvet

jag höll mig på båda hjulen och inget gick som tur var sönder. Men skammen är inge kul :död

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Nej det har jag aldrig gjort, men jag förstår att det är ganska vanligt tat folk glömmer skivbromslåset.
Se till att du sätter nåt över tändningslåset eller liknade så du inte glömmer.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
gjort samma tabbe själv.. men inget hände som tur var.. knakade till rätt bra i framskärmen dock. (rullade hojen bakåt).

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Okej, bjuder på det då om det känns bättre för dig, hojsemester i Danmark, hade inte låst hojen på hela semestern. Sista dagen skulle vi köra iväg från campingen. Hojen gled fint åt sidan i det fuktiga gräset....tur att man blir stark av att bli arg, var bara att lyfta upp cykelf-n igen. Sen har jag lyckats en gång till men lite "snällare" utan att lägga. Båda gångerna har hastighetsmätarwiren gått efter ett par mil men det är ju ingen större kostnad.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
TIPS: Om man alltid parkerar så att man måste rulla ut hojen med handkraft, blir skadan aldrig särskilt stor. då säger de mest bara pjuff, o man kommer på att man har glömt låset. Annat är det när man ska dra iväg med full sula o de säger KAAAAAAABAAAAAAANNNNNGGG!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jodå!
Var några kromslädar för 3 sommrar sedan som jag ville dra ifrån!
Fick lite brått upp på mcn....
Resultat en trasig framskiva (skev) o hastighetsmätar wiren gick!
Något sargat självförtoende
E nog många som lyckats med just detta.. få som vågar erkänna!

HAER

Brrrruuuuumm, brruuum
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
Såld!
Lindén skrev:
Jodå!
Var några kromslädar för 3 sommrar sedan som jag ville dra ifrån!
Fick lite brått upp på mcn....
Resultat en trasig framskiva (skev) o hastighetsmätar wiren gick!
Något sargat självförtoende
E nog många som lyckats med just detta.. få som vågar erkänna!
Nu känns det lite bättre, när man hör att det är fler som har råkat ut för samma sak. Men lite klantigt får man nog säga att det är!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tipset är att ha tre lås + tändningslåset..
Jag lovar att man inte glömmer bort att låsa upp tre lås.

//Anders.

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Been there, done that!

Annan lustig (då det gick bra) hände mig för ett tag sen. Jag brummar på inne i stan. Till slut kommer jag fram till en stor skåpbil utan bakrutor som står stilla å det var full trafik i vänster körfält, vilket gör att jag stannar bakom skåpbilen. När jag står där börjar det tuta om skåpbilen, en sån där tuta som signalerar om att backa!
Gissa om det bråda dagar för mig bakom detta as!!! Inte lätt att stå där tätt bakom med växel i å ta sig samman å börja konka hojen bakåt, samtidigt som jag tutar å skriker som ett svin!! Men han fortsätter å backar...... å jag fortsätter att springa bakåt med hojen! Efter typ 2 meter stannar han å ur bilen ramlar en skön punkare, där förstod jag att han inte hörde mig, det ljudet av s.k. musik som ramlade ur bilen samtidigt som killen så ska han vara glad om han inte har svåraste diagnosen av tinnituss (hur stavas det då??).
Nåja, vad gjorde jag där bakom helt skymd.......

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Det har inte hänt ännu men det har varit nära ett par gånger.
Jag har sett att man köpa en vajer som är uppsnurrad som en telefonsladd som man fäster i låset och någonstans vid styret, det lär man inte missa.

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Ripnilpor skrev:
Det har inte hänt ännu men det har varit nära ett par gånger.
Jag har sett att man köpa en vajer som är uppsnurrad som en telefonsladd som man fäster i låset och någonstans vid styret, det lär man inte missa.

Sån här åxå.... :tummenupp

Bifogat

• item_013_160.jpg
    item_013_160.jpg
    9.9 KB · Visningar: 267
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...