L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Måste vara oerhört svårt att komma fram till vem som monterat en taggtråd. Ska vi gissa att någon gjort det på sin mark?
Måste vara oerhört svårt att komma fram till vem som monterat en taggtråd. Ska vi gissa att någon gjort det på sin mark?
Har någon ens pratat med markägaren kan man undra
Han är väl ute och sätter upp en skylt om att all motortrafik är förbjuden på hans mark. Han vill hålla idioter borta....
Ja en skylt hade ju varit kalas. Det hindrar kanske någon annan från att skada sig.
Han är väl ute och sätter upp en skylt om att all motortrafik är förbjuden på hans mark. Han vill hålla idioter borta....
Ja en skylt hade ju varit kalas. Det hindrar kanske någon annan från att skada sig.
Man får kombinera el och taggtråd i samma inhägnad men det måste vara minst 15 cm horisontalt mellan dom och taggtråden måste vara avjordad med lämpliga mellanrum. Man får alltså inte köra ström i själva taggtråden.Nej. Taggtråd är tillåtet, om det inte handlar om hästar. Man får inte heller använda taggtråd och el ihop.
Jepp så är det. Mindre antal skadade gör mig superglad.
Jag föredrar nog en väg utan förbudsskylt där jag kan köra lagligt med sunt förnuft än en förbjuden väg...
Men jag är ju inte som vanliga skadade svenskar...
Enda felet jag ser med denna inhägnad är att den borde knutits några plastband för att underlätta upptäckt, speciellt under dygnets mörka timmar.
Man får ta seden dit man kommer.
Sommarbete dras ofta om rätt frekvent och klipper du av varje gång du passerar en väg så kommer du till slut passerat vägen med så många olika längder att tråden bara är skräp.En riktig grind av slanor syns bra utan att vara utmärkt med något alls:
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|