vurpat, men fattar inte hur??

IGNJATOVIC

Guest
Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Drog in kopplingen, la i ettan och körde iväg på den spikraka lilla vägen. Det gick mellan 15-20 km/h och sekunden efter låg jag ner på marken.

Någon?

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Felkod 40, naturligtvis!

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Drog in kopplingen, la i ettan och körde iväg på den spikraka lilla vägen. Det gick mellan 15-20 km/h och sekunden efter låg jag ner på marken.

Någon?

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Jag tror du sumpade halva glassen på backen,så du körde på den å vurpade helt enkelt,eller:va :va

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Bromskivelåset?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hamnen säger du?? Det går en hel del lastbilar i det området och dieseltruckar med för den delen, inte omöjligt att du kört på en "osynlig" fläck

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3030219 Stannde vid en hamn idag för att käka en glass. När jag käkat upp glassen tog jag på mig hjälmen, satte mig på hojen och startade den.

Någon?

i våras åkte jag på ett riktigt nasty virus... det påverkade nämligen balansnerven så jag vaknade en morgon, klev upp, ramlade in i garderoben sen var jag liggandes i en vecka :5sure sjukskriven i 3 veckor och har fortfarande små lätta känningar utav det när jag gör snabba rörelser med huvudet samt anstränger mig mkt.

Kanske var en superakut sån infektion du fick som gick över på någon sekund, om inte... ställ undan cykeln! :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
i våras åkte jag på ett riktigt nasty virus... det påverkade nämligen balansnerven så jag vaknade en morgon, klev upp, ramlade in i garderoben sen var jag liggandes i en vecka :5sure sjukskriven i 3 veckor och har fortfarande små lätta känningar utav det när jag gör snabba rörelser med huvudet samt anstränger mig mkt.

Å fan, jag fick den där skiten (eller gud vet vad) för två år sen, fast jag fick det på jobbet, började må illa och gick in i saker, så jag sa till att jag var tvungen att åka hem.

Givetvis hade jag tagit motorcykeln till jobbet, men jag tog mig hem trots att jag vinglade över hela vägen. (dessutom regnade det).

Väl hemma la jag mig och vilade en stund, men sen när jag skulle resa mig och gå på muggen, då var balanssinnet borta, jag föll som en fura.

Jag blir fortfarande lätt åksjuk om jag inte tittar på vägen hela tiden.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3030310 Å fan, jag fick den där skiten (eller gud vet vad) för två år sen, fast jag fick det på jobbet, började må illa och gick in i saker, så jag sa till att jag var tvungen att åka hem.

Givetvis hade jag tagit motorcykeln till jobbet, men jag tog mig hem trots att jag vinglade över hela vägen. (dessutom regnade det).

Väl hemma la jag mig och vilade en stund, men sen när jag skulle resa mig och gå på muggen, då var balanssinnet borta, jag föll som en fura.

Jag blir fortfarande lätt åksjuk om jag inte tittar på vägen hela tiden.
Ja jag såg all träning jag lagt ner på karaten försvinna ner i avloppet när han sa att det brukar sitta i ett tag, i värsta fall kan man ha relativt kraftiga känningar i upp till 18 månader efteråt.... Men det är som med allt annat, bara å träna upp balansen igen å köra för fullt. Känner aldrig av något när jag kör hoj, om jag inte kommer till en korsning och kollar väldigt snabbt vänster-höger-vänster.

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Dieselspill alla gånger!

Råkade ut för det med bil för några år sedan.
Mitt i sommaren,soligt och varmt,vägen såg ut som den alltid gjort .
Kommer på en 70 väg mot en korsning med rödljus och börjar bromsa för att stanna.
Lägger foten på brompedalen men bilen saktar inte ner ett skit!
Försöker styra men bilfan reagerar inte ens och känner att den tappat greppet totalt!
Hänger mig på tutan och glider rakt igenom korsningen men känner plötsligt att den får kontakt med marken igen och jag kan sakta ner och stanna i en bussficka efter korsningen.
Hörde senare i ett trafik meddelande att det var en tankbil som hade läckt ut diesel.:huvet

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Var det inte så att du tänkte: Undrar vad som händer om man styr fullt ut och nyper frambromsen???

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024