vurpor..:P

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
Sluggaboy skrev:
asså de e en kmx 125 ingen moppe:p hur fan vurpar man me en liten moppe:p xD haahhaha

kan ju läsa allt innan du skriver nåt.. :7peta

men som jag skrivit däruppe (som du inte läste) så hade jag inga bromsar

samt dålig svängradie :p

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Sluggaboy skrev:
asså de e en kmx 125 ingen moppe:p hur fan vurpar man me en liten moppe:p xD haahhaha

Varför skulle man inte kunna vurpa med en moppe? :va
Anyway. Tror har kraschat 15 ggr med Dätäfemti emmäxxen, varav 3 på asfalt och resten på grus, gräs eller snö. Gjorde bara illa mig två gånger, har fortfarande ett 4 cm stort runt ärr på högerknäet :gnissla .

3 gånger med RDn tror jag. Två gånger på sand, en gång på asfalt. Inget allvarligt.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Trashcan skrev:
Varför skulle man inte kunna vurpa med en moppe? :va
Anyway. Tror har kraschat 15 ggr med Dätäfemti emmäxxen, varav 3 på asfalt och resten på grus, gräs eller snö. Gjorde bara illa mig två gånger, har fortfarande ett 4 cm stort runt ärr på högerknäet :gnissla .

3 gånger med RDn tror jag. Två gånger på sand, en gång på asfalt. Inget allvarligt.
Vurpor på sand, gräs och annat tjaffs utanför asfalten räknas inte.

Edit: Jag har bara några garagevurpor att skryta om. Typ.

Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
2000ggr med gamla Dracen, allt från stegringar/stoppies som gått åt helvete till körning på lokala crossbanan :gnissla

Med MX har jag stegrat över en gång, den har blivit påbackad en gång och jag har fastnat med byxbenet i kicken och vält en gång.

Btw så satte jag precis dit min nylackade framskärm och lyktkåpa, det blev hårdporr :yoparty
Blev fruktansvärt nöjd.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
klarat med ganska bra jag tror ja, gjort 2 vurpor med moppen, varav en rejäl lowsider. Sen har de väll blivit ett dussin på crossbanan med, har klarat mej med 125:an då jag knappt kört nått än, hoppas att jag slipper syna asfalten igen.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
jag under mitt år som moppe fucko ramlade jag nog 4 - 5 gånger med dracen. Det hände dock aldrig något med moppen så att den gick sönder. oftast var det tabbar som: bromsa på is, göra ringar på lerigt gräs etc etc.

har dock bara vurpat 1 gång med CRMen. Men det var också den värsta. Hojen gick åt fan (nyrenoverad) och jag åkte ambulans in till sjukan med stuckad fot, bröten tå, och knät ur led.

BTW: det där svanen snackar om att fastna med byxan i kicken har också hänt ett flertal gånger. men dock aldrig vält. (vatt jävligt nära)

Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kronen skrev:
jag under mitt år som moppe fucko ramlade jag nog 4 - 5 gånger med dracen. Det hände dock aldrig något med moppen så att den gick sönder. oftast var det tabbar som: bromsa på is, göra ringar på lerigt gräs etc etc.

har dock bara vurpat 1 gång med CRMen. Men det var också den värsta. Hojen gick åt fan (nyrenoverad) och jag åkte ambulans in till sjukan med stuckad fot, bröten tå, och knät ur led.

BTW: det där svanen snackar om att fastna med byxan i kicken har också hänt ett flertal gånger. men dock aldrig vält. (vatt jävligt nära)

AJ :död va hände?

det där me byxan har väl hänt alla? fan va skraj man blir :3freak

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Svanen skrev:
2000ggr med gamla Dracen, allt från stegringar/stoppies som gått åt helvete till körning på lokala crossbanan :gnissla

Med MX har jag stegrat över en gång, den har blivit påbackad en gång och jag har fastnat med byxbenet i kicken och vält en gång.

Btw så satte jag precis dit min nylackade framskärm och lyktkåpa, det blev hårdporr :yoparty
Blev fruktansvärt nöjd.

Hur var det den där gången då du filmade då?
Kameran på framskärmen, minns du? Det gör jag :D

Jag körde rakt fram på en grusväg en gång med NSR:en.
Typisk grej man gör när man nyss fått kortet och tror att man är kung, NSR blev det inte mycket kvar av men jag klarade mig bra. Lärde mig VÄLDIGT mycket på den vurpan.

Sedan med mopparna kan jag inte räkna ens tror jag. Dock inget alvarligare än skrubbsår.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Vurpat 3 gånger med moppen varav en var att jag slog över på en stoppie inför halva gamla skolan :rolleyes: ...

Drog på en så jävla bra stoppie, bra höjd och bra längd. Borde ha slutat då, men när nån sa "en gång till" så va man ju bara tvungen... Men så gick det som det gick också :hihi ...

Sen var jag nära att välta på uppkörningen också. Detta var med CRM:n, kommer ner till vändningen på högfartsbanan och har växlat ner till ettan för att sedan körde iväg efter 180graders svängen... Grejen var att jag hade friläge i så det hände inget när jag släppte ut kopplingen (låg i kurvan nu), så jag var tvungen att panikslänga ut benet och rädda hojen samt lite stolthet...

Sen har jag kört av Rörken då framhjulet släppte under inbromsningen efter start/mål rakan, dock så la jag inte hojen ner, men körde ut i sanden och bildäcken. Lite läskigt det också :banana

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Har aldrig vurpat, dock blivit påkörd av polaren. Min moped var helt ny och jag var ute & körde med två polare. Klockan var 01.00 och det var sådär lagom mörkt som det blir på sommaren :) vi körde på en smal väg och hon som körde först nitade och jag fick panikbromsa och stannade precis bredvid henne, min polare som hade trimmat och körde i 65, kollade åt ett annat håll och såg inte oss, han körde därför i 65km/h rakt in i baken på min fina nya aerox. Både jag och mopeden flög flera meter rakt ner i ett dike. Mopeden klarade sig ganska bra, några bortfläckna dekaler. Även jag klarade mig med bara några skrapsår.

Det roliga var att precis när jag kommit upp ur diket stannade en Yamaha lastbil vid vägkanten och ropade på oss för de ville att vi skulle visa vägen till Motocross VM som skulle börja den kommande helgen.

Det såg väldigt fult ut och blev ännu fulare när polaren frågade vad jag betalade för den snabba servicen ^^

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Grappy skrev:
Det roliga var att precis när jag kommit upp ur diket stannade en Yamaha lastbil vid vägkanten och ropade på oss för de ville att vi skulle visa vägen till Motocross VM som skulle börja den kommande helgen.

Det såg väldigt fult ut och blev ännu fulare när polaren frågade vad jag betalade för den snabba servicen ^^

Ja det va lite festligt.

Själv kallas jag spiken av farsans polare efter som jag brött foten i en moppe olyka när han va på besök.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Svanen skrev:

Blev fruktansvärt nöjd.

Vad hände på filmen då?`:mad:

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende