Vurpor...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Läser lite då och då att det vurpas här å där redan nu!

Kör nu försiktigt där ute så vi slipper trist läsning om någon kamrat som misslyckats...

Sjäv så står jag väl i garaget och lagar hojar, så håll er på hjulen. :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Eftersom jag inte har en hoj just nu så säger jag väl samma sak som Kamikaze kid, håll er på hjulen och kör snyggt.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Själv åkte jag till Örebro för att träna igår. Tog 2 lugna varv för att vänja in kroppen eftersom det var första åket för i år och skulle precis börja ladda lite. Tjong plang ner i backen :huvet . Framhjulet bara försvann när jag tog i bromsgreppet...Ingen förvarning alls. Lite trasiga grejer på hojen och ont i kroppen så det var bara att vända hem till Uppsala igen. Kul start på den här säsongen:rolleyes:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Tragiskt.

Ja nog tappar man lite av glädjen när man läser om alla som redan har förolyckats. Lika tragisk inledning på denna säsong som förra och förra ändå och...... Ja ni fattar.
Så nästa gång innan ni (vi, jag, du) laddar på så tänk lite på dessa stackare som kanske hade otur. Kanske det hade kunnat undvikas om det inte gått så fort på fel ställe?

Man kan ju även undra vad en kille som denna tänker med:
Saxat från Aftonbladet; – Han skulle hedra sin döda kompis och drog upp sin mc på bakhjulet i 120–130 kilometer i timmen. Framför ögonen på en polispatrull.

Sicket jävla spån!

Ha en trevlig sommar och försök att ta det lite lungt på vägen :tummenupp

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Riktigt trist att försommaren börjar såhär för en del familjer och bekanta. :(

// Kör snyggt!

Tjong plang ner i backen :huvet . Framhjulet bara försvann när jag tog i bromsgreppet...Ingen förvarning alls. Lite trasiga grejer på hojen och ont i kroppen så det var bara att vända hem till Uppsala igen. Kul start på den här säsongen:rolleyes:

Hoppas att du inte gjorde illa dig allt för mycket. :krama
Tur att du har slutat köra hojar med blinkers...
:tungan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tjong plang ner i backen :huvet . Framhjulet bara försvann när jag tog i bromsgreppet...

Oljat in framsulan för mycket? Sånt som händer, men det sätter en massa griller i huvudet och sänker farten alldeles för mycket. Det är ju ändå på bana och därmed nästan ofarligt :näsblod

fallen angel

lev livet här å nu..............
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1
Vad hände då?

stod om mig i unt i söndags..... Svängde ut från en grus väg ut på hallstaviksvägen å hadde tyvärr för mycket grus kvar på däcken. så jag fick tok sladd.... minns inte så mycket från de men de e väl kanske lika skönt de! blev ambulans å allt sånt... landade på ena axeln å slog i huvet rätt skapligt, men med lite vila så e man snart tebax igen!! :)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
stod om mig i unt i söndags..... Svängde ut från en grus väg ut på hallstaviksvägen å hadde tyvärr för mycket grus kvar på däcken. så jag fick tok sladd.... minns inte så mycket från de men de e väl kanske lika skönt de! blev ambulans å allt sånt... landade på ena axeln å slog i huvet rätt skapligt, men med lite vila så e man snart tebax igen!! :)

Du ser.. grusvägar e farliga så dom ska man hålla sig ifrån... ;)
Näe men allvarligt, hoppas att du mår bra och läker ihop fort. :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0