Vurptestat Vanucci-ställ och R6:a

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Nalken skrev:
Hmm det låter och ser ut som både du och hojen har klarat sig hyfsat bra iaf. :tummenupp
Nu när jag tittar på bilden får jag en tanke -Vilken fart du måste fått upp fastän du hade skivbromslåset i :)

:) :hihi
 

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Tack för konsument upplysningen du har ingen möjlighet att testa zx9r ihop med arlenness? :va
Skönt att du verkar ok iaf hoppas de löser sig me hojen :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Zee skrev:
Vilket Vanucci-ställ är/var det?
Hel-stället?

Vilken hastighet kraschade du i?

Edit.
Det 2-delade från Louis.de
Svårt att uppskatta hastigheten, kanske låg i 60-70 när jag märkte att det höll på att gå åt helvete, sen drog jag frambromsen så jag kanske höll ca 40 när jag krashade.

Obs. uppskattningar bara, minns faktiskt inte riktigt vad som hände. Ena sekunden kör jag hoj, andra sekunden slår jag i huvudet i asfalten.
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Snigel skrev:
Tack för konsument upplysningen du har ingen möjlighet att testa zx9r ihop med arlenness? :va

Jag testade ett par arlenness byxor i fredags,i och för sig ihop med en TRX. Men byxorna höll bra, värre var det med TRX:en
Kan såklart inte med säkerhet säga att arleness funkar lika bra med en zx9r

:tomten


@ Fubar: Skönt att höra att du är hyffsat ok trots vurpan :)
Visst är asfalt hårt :rolleyes:
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
GuW skrev:
Tack för testen, men jag funderade mer på en GSXR och ett Alpinestar, kan du testa den kombinationen också?

Skämt å sido, som grönsakshandlaren sa när han kastade ut gumman, du verkar ha klarat dig bra, med tanke på humorn, bit ihop och kom igen!
Kanske testar den varianten nästa säsong :banana
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Billson skrev:
Usch trist för dig, men du verkar inte helt knäckt :tummenupp
Lite ångest har man allt, har hittat en framgaffel med underkronor iaf som jag ska köpa så snart är man väl på hjulen igen.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Ben Pool skrev:
@ Fubar: Skönt att höra att du är hyffsat ok trots vurpan :)
Visst är asfalt hårt :rolleyes:
Tack :) Jo det känns inte så hårt när man har nike air:en på sig, men skenet bedrar visst.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
TRÅDLYFT



FYI:
Lyfter tråden pga egen vurpning. jag lowsidade i ca 60-80 km/h med mitt Vanucci-helställ och det höll perfa! Lite skrapmärken (stället dåro) på lår och röööva. Och då gled jag ca 15-20 meter..

Inga hål ngnstans, inga sömmar sprack. :tummenupp



.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
TRÅDLYFT



FYI:
Lyfter tråden pga egen vurpning. jag lowsidade i ca 60-80 km/h med mitt Vanucci-helställ och det höll perfa! Lite skrapmärken (stället dåro) på lår och röööva. Och då gled jag ca 15-20 meter..

Inga hål ngnstans, inga sömmar sprack. :tummenupp



.

Såg precis Fubars redogörelse så här sitter jag och ser förskräckt på mitt Vanucciställ som hänger här bredvid...(helställ


:näsblod :skrämd
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
FUBAR skrev:
Har nu testvurpat för att kolla kvalitèn både på hojen och skinnstället och har konstaterat att bägge sakerna har dålig kvalitè :rolleyes:

Hade detta varit en högfartsvurpa där man kanar långt på asfalt så hade nog i skinnstället hjälpt så mycket med tanke på att sömmarna släppte väldigt enkelt, och det gick hål i skinnet.
Hojen planterades i ett avbärarräcke.


Tråkigt..
 

Tobiass

Guest
Personligen tror jag inte Vanucci har sämre kvalite än något annat märke. Tror det är tillfälligheten som avgör om det spricker eller går hål.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Bromsa skrev:
Personligen tror jag inte Vanucci har sämre kvalite än något annat märke. Tror det är tillfälligheten som avgör om det spricker eller går hål.
Skinnet sitter ju bara ihop med en (1) söm mellan skinnbitarna, kolla på stjärtbilden jag postade på sid 1. Dessutom så sprack dragkedjan (mellan jacka o brallor) första gången jag använde det.

Tur att det gick bra med dig Zee, hur gick det med hojen då?
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
korvgubbe skrev:
Såg precis Fubars redogörelse så här sitter jag och ser förskräckt på mitt Vanucciställ som hänger här bredvid...(helställ


:näsblod :skrämd
Vet inte om helstället har högre kvalitè (varför skulle det?). Men som sagt, jag hade inte velat klota i högre hastighet med Vanuccigrejer. :4skrika

Edit: Jag har för mig att MostWanted,s Vanucci-helställ släppte i sömmarna också.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
FUBAR skrev:
Jo, inte kul alls att inte få köra något. Men jag börjar få tag på delar nu så kanske jag kanske hinner fixa henne innan sommaren är över.
Jag sålde min R6:a med mkt x-tra tillbehör till min polare. Skicka ett PM om du är ute efter grejer så kan vi kolla efter vad vi har och hjälpa dig att komma ut på vägarna igen. :tummenupp
 

princessMAD

GirlRider..
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR 1000RR -04, cross 250 Yamaha -05:a,
Trist! köp ett halvarsons de har bra sömmar -lyssna på en som känner till skinnsömnader- Annars beror det också enligt min mening mycket på tyngd, fart, underlag närligande sten,grus o.s.v. men kläder och skydd av kvalite är även a&o när du väl klotar..hoppas du är på två hjul snart igen då :yoparty
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
FUBAR skrev:
Vet inte om helstället har högre kvalitè (varför skulle det?). Men som sagt, jag hade inte velat klota i högre hastighet med Vanuccigrejer. :4skrika

Edit: Jag har för mig att MostWanted,s Vanucci-helställ släppte i sömmarna också.



Japp, På Mostwanted's ställ släppte sömmarna på låret.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Da Fris skrev:
Jag sålde min R6:a med mkt x-tra tillbehör till min polare. Skicka ett PM om du är ute efter grejer så kan vi kolla efter vad vi har och hjälpa dig att komma ut på vägarna igen. :tummenupp
Schysst, du har pm.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
FUBAR skrev:
Skinnet sitter ju bara ihop med en (1) söm mellan skinnbitarna, kolla på stjärtbilden jag postade på sid 1. Dessutom så sprack dragkedjan (mellan jacka o brallor) första gången jag använde det.

Tur att det gick bra med dig Zee, hur gick det med hojen då?


Jodå. Kåpor, ljuddämpare, fotpinne, bromshandtag och styre måste bytas. Inga otroliga skador. Mest irriterande.

Men men...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top