VW 2,0 TDI -08 140hk

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
VW 2,0 TDI -08 140hk

Äh, en bil i 5 000-10 000:- klassen så är det väl bara att testa. Strula kommer den naturligtvis att göra och är det inte värt att hålla på med så är det väl bara att rensa lite olämpliga delar och skänka resten till områdets lekpark som klätterborg...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Blev en total kovändning idag när jag slog till på en bensinare istället! Det blev en i stort sett fullutrustad octavia -09:a med 1,8 TSI 160hk motorn med DSG7 automatlåda! Ska tydligen gå snålt som satan och skatten är snorbillig, 1300 riksdaler:tummenupp

Då kommer en följdfråga på detta: har vi ngn VW expert inloggad som kan svara på om det sitter kedja i denna motor eller rem! Jag har googlat som en gnu hela kvällen med blandade svar! Ngn säger rem en annan säger kedja men ju mer jag googlar denna motor desto mer verkar det som att det verkligen sitter en kedja i! Ngn som vet med minst 99% säkerhet vad denna motor har?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...