1 motorcykel får enkelt plats om man tar bort lite säten. Och med VR6an kommer man upp i 210knyck efter ett litet tag..Gustav O skrev:2690882Funderar på att skaffa en VW Sharan som familjebil. Någon som har erfarnhet av dem? Någon modell, motor, vxllåda som ska undvikas som pesten elelr är allt easy peasy svindyrt VW bajs?
Tack för tips om Vi Bilägare. Ungefär som jag trodde angående modellen. En 1,8T eller VR6 blir det nog om det blir affär.Biifer skrev:26909011 motorcykel får enkelt plats om man tar bort lite säten. Och med VR6an kommer man upp i 210knyck efter ett litet tag..
Ganska plastig inrednig.
Vi hade en 98a och den gick fint utan större problem i 6år innan vi skaffade saab.
Tyvärr blir Touran för dyr.TomK skrev:2691060Vi övervägde bl.a. en sådan som familjebil när det var dags för byte i höstas, men brist på trevliga motoralternativ (stark och snål diesel) och växellådor, samt en ganska ålderstigen konstruktion, gjorde att vi avstod. Dessutom är de tämligen fula. Bara Toyotas modell är värre på den punkten.
Istället blev det en VW Touran (2.0TDI 140 DSG). Liten som en Golf på utsidan, men med nästan lika väl tilltagna innerutrymmen som Sharan - och även den med 7 säten. Mycket mer bil och med Highline-paketet får man en sportig kärra med all möjlig lyx. Både förare och passagerare blir därmed nöjda Enda nackdel är att det är svårt att hitta begagnade exemplar med rätt motor och utrustning. Det är svidande åtgång på dessa och vi fick leta i flera månader. Ganska dyra i inköp p.g.a. att de bara funnits i tre-fyra år och inte rullat så långt.
Om 1,8T (ca 150hk) är för klen skulle ju enbart VR6:an(ca 175hk) funka eftersom det är den enda som är starkare...som jag har läst är det standard 2,0 motorn som upplevs som slö och törstig.Chrille skrev:2691203För att vidarebefodra andras åsikter så se till att provköra.
Jag har hört att vissa motoralternativ är för klena och märkligt nog var 1.8T i av de som räknades upp?? Jag vet inte om det är snobberi men orden som användes var grovt nedvärderande vad gällde prestanda.
Gustav O skrev:2691217Om 1,8T (ca 150hk) är för klen skulle ju enbart VR6:an(ca 175hk) funka eftersom det är den enda som är starkare...som jag har läst är det standard 2,0 motorn som upplevs som slö och törstig.
Gustav O skrev:2691217Om 1,8T (ca 150hk) är för klen skulle ju enbart VR6:an(ca 175hk) funka eftersom det är den enda som är starkare...som jag har läst är det standard 2,0 motorn som upplevs som slö och törstig.
Diabolical skrev:2690900dörrlåsbekymmer
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |