vx800..nån som vet nåt om dem?

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
som rubriken säger.Vem vet något om vx800 och dess motor först o främst?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
GST Spyder skrev:
som rubriken säger.Vem vet något om vx800 och dess motor först o främst?
Samma motor som Intruder 800. Lång hjulbas och flack gaffelvinkel för att vara en icke-custom vilket gör den sävlig i uppförandet.
50 hkr i motorn gör den inte heller till nån raket direkt även om den lär vara driftsäker.

Inte direkt nån sporthoj alltså...
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
ok, tänkte int eha den orginal direkt utan bygga om för kul men vill ej börja med en dyr hoj så....det räcker för mig. Tror den har toppfart på 180-190 men för en glidarbåge så räcker det i alla fall. Samma som i Intrudern alltså..ok då vet jag lite mer..Tack tack :)
 

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
gpx 600
det kunde ha blivit en riktigt cool och rolig båge det där, med v-motor o allt.
synd bara på styrgeometrin och fälgarna, riktiga ekrar e så mycket snyggare.

...bara mina two cents
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
farbror hade en förr o han tyckte den gick riktigt bra..åtminstone under 100km/h
e väl lite annorlunda utväxling än sin glidarbroder.
såg en vx för nåt år sen som hade ekerfälgar..
ganska snyggt..sen ett lågt cliponstyre så har man en ganska fräsig caferacer...men de e ju inte så mycke mer då :tungan
 

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Inte nu längre...
Jag hade en -91a ett par år i början av 90-talet! Det är välan ingen racer direkt, men eftersom hojen är smal gick det att köra undan rätt bra i alla fall. Motorn är inte riktigt samma som i Intrudern - Andra kamtider etc tror jag så motorn blir lite spetsigare och varvvilligare. Med ett par enkla handgrepp tar du bort trottelstrypningen och vips får man 65 hästkrafter i stället :)
En nackdel är att den var lite ryckig på riktigt låga varv.

Men som sagt ovan.....Lång hjulbas och flack gaffelvinkel gör den knappast till en racer, men betydligt mycket mer bekväm och stabil. För mig var den då en perfekt återfallshoj till att börja med.

\\BosseB
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top