W650

jeanroule

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa W650 & Yam RD250 Racer
Gelleråsen

Har upladdad lite bilder från Gelleråsen, tyvär tog batteri på min Kamera slut väldigt fort.

Forumet är på Nederländska, men ingen bryr sig väl om språket när det är fina hojar!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/213087

Action bilder finnes här
http://www.flickr.com/photos/28667415@N05



Bromsljuset back funkar nu till frambromsen, men inte till backbromsen så det måste vara något med giveren antar jag. Har inte hunnit kolla...skall tilbaka till provning inan Oktober :-(

J.
 
Last edited:

jeanroule

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa W650 & Yam RD250 Racer
Det var giveren på backbromsen, måste ha varit fel sen jag byte till Raask...6 månader sen :rolleyes:

Körde en sväng ikvall, hon behövde mycket tid att värma up, mycket backfire och ingen drag alls....blev bätre äfter 3 mil...och helt ok efter 4...

J.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
...
Har införskaffat RAASK samt Paolo Tarozzi, så just nu ser det ut som på din. Min idé om att flytta fram fotpinnarna i fästet funkar inte eftersom kicken kommer att ta i själva bromsarmen istället för trampytan. dessutom så tar kicken i bulten till främre fästet :gnissla Fast bulten borde räcka med att slippa ner nån mm samt kapa distansen nån mm, enligt mitt ögonmått iaf.
I vilket fall som helst så tänker jag köra okickbart till hösten och ta itu med problemet då :va
När/om jag får till det så kommer du att bli den förste som får reda på det, det lovar jag. Skulle du få nån snilleblixt så hör gärna av dig.
...

Hittade ett Holländskt forum där en viss jeanroule har skrivit en mindre essä om W650 på ett exotiskt språk. Där finns denna bild med vikbar bromspedal. Kanske det går att fixa på Tarozzisarna? Lite vintermek.
 

Bifogat

  • rearsets.JPG
    rearsets.JPG
    36 KB · Visningar: 173

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Hittade ett Holländskt forum där en viss jeanroule har skrivit en mindre essä om W650 på ett exotiskt språk. Där finns denna bild med vikbar bromspedal. Kanske det går att fixa på Tarozzisarna? Lite vintermek.

Jo! Det var något liknande som jag hade funderat på, såg något liknande på en Ducati 250.
Fast jag tänker prova att göra ett nytt fäste så att fotpinnen hamnar rakt ovanför axeln till bomspedalen. Eftersom RAASK varianten av tillbakaflytt känns lite väl extremt för mig. Men vi får se , jag har ju hela vintern på mig :) .

Körde en sväng ikvall, hon behövde mycket tid att värma up, mycket backfire och ingen drag alls....blev bätre äfter 3 mil...och helt ok efter 4...

Du kör väl med originalförgasare? kolla på den här sidan (scrolla ner lite) så kanske du hittar nåt som kan hjälpa dig.

http://www.kawasakiw650.co.uk/TechTips/tech tips.htm
 
Last edited:

jeanroule

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa W650 & Yam RD250 Racer
Hej Killar,
den där jeanroule på detta holländska forumet är densamma som här :hej .

Dem rearsets med vikbar bromspedal ligger i garaget här i Göteborg...har aldrig installerat dem och orkar inte just nu. Om ni vill försöka på era hojar, är det bara att skrika så får ni låna dem som testobjekt. :tummenupp

Dem ser lite för brett ut för att kickstartern kann passera men med lite fix & trix skall det nog går bra !

Tack för tipset om förgaseren, jag kollar men hoppas att det var ett tillfälligt fel.

J.
PS: Besiktningen är ok nu...
 
Last edited:

jeanroule

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa W650 & Yam RD250 Racer
Förresten, jag har kontakt med en tysk i Japan som säljer ett par Peyton Place rearsets till priset av 230 Euro (frakt till sverige inklusive)
 

jeanroule

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa W650 & Yam RD250 Racer
@cafepilot : jag har tagit av mina Raasks om du vill kan du testa dem så länge du vill. Kann tänka mig sälja dem om du nu vill har dem.

Jag vill bygga W650n tillbacka till gathoj och köpa en rigtigt banhoj , eg classic racer.

Ciao,
J.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
@cafepilot : jag har tagit av mina Raasks om du vill kan du testa dem så länge du vill. Kann tänka mig sälja dem om du nu vill har dem.

Jag vill bygga W650n tillbacka till gathoj och köpa en rigtigt banhoj , eg classic racer.

Ciao,
J.

Hej J!
Tack för erbjudandet men jag har redan RAASK och det är lite för mycket bakåt för mig så jag håller på att försöka fixa till det så att jag hamnar nånstans mitt i emellan RAASK och original.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Kul det låter med en banhoj!
Jag har övertagit ett 80tals race bygge med en honda 500a singel från min bror och lagt dit en typ rickman tank och cuts (i orangeflake). Jag hade funderingar på att köra den i den öppna klass för encylindriga cyklar som brukar köras på classic race. Men har nu insett att hastigheterna för 500 singlar är långt över min styrförmåga i ett race.
Men att bygga tillbaka din W? Är inte det hemskt trist? Kanske bara inte ska vara en caferacer?
Kanske detta passar dig, en typ stockholmstrajja fast byggd på en W.
http://nostalgiaonwheels.blogspot.com/2008/09/wicked-witch-drag-pre-unit-part-2.html
Eller en dragbike med kompressor och platt bakhjul. Möjligheterna är oändliga så original???

A D A M
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Dellorto

Äntligen har det börja hända saker. Har testat nya förgasare. Brorsans Dellorto 38or (fixar hans el så då får man väl låna lite, eller?). Lite stora så nu letar jag efter ett par sjyssta 36or. Har någon ett par köper jag dem gärna.
 

Bifogat

  • W650S-0.jpg
    W650S-0.jpg
    62.5 KB · Visningar: 194
Last edited:

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Äntligen har det börja hända saker. Har testat nya förgasare. Brorsans Dellorto 38or (fixar hans el så då får man väl låna lite, eller?). Lite stora så nu letar jag efter ett par sjyssta 36or. Har någon ett par köper jag dem gärna.

Hej ADAM! Själv håller jag på att ge upp om mina Lectron, får inte skiten till att fungera. Antingen går den för snålt eller så sotar den :3freak . Funderar på att sätta tillbaks original fuggarna igen samt köpa KN kitet från VD classic i Frankrike så blir jag av med luftburken åtminstone. Vi får se vad som händer.

Ha det.

P.S. Har du kollat med http://www.braigasen.com/ ? Har även begagnat. D.S.
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Köp sidokåporna! De är skitsnygga. Och köp Dynojet kitet. Har fungerat bra för mig. K&N filerna har dålig passning och är as jobbiga att montera. Har just tappat en och jag köper inte nya. Skaffade trattar hos Christer på bra i Gasen apropå honom. Se bilderna.
Min W är riven till cylinderfoten. Tappade ett ventilshims. Slog sönder ventilknastren och tryckte ned ventilen.
Motorn är underbar att plocka med. Det mest lättmekade jag varit i (fast jag har aldrig ägt någon hoj tillverkad efter 1980 förut). Förutom att jag drog av en toppbult.
Nu vet jag att cylindern har vanliga foder, inget nicasil, så det går att borra om man hittar kolvar. Om de till er6 fungerar får man 866cc, fast det är nog lite mycket borr, tror det skulle krävas omfodring. Ska försöka ta reda på om er5 kolvar fungerar. De har bara 2mm mer diamteter men borde ge bättre komp.
Hoppas det går bra med förgasarna. Original är bra men de är fula. Sven på Johans MC har ett par 36 or som suttit på hans Thruxton. De borde ge lite mer på fullgas än 34orna men de är lika fula förståss.

Hej ADAM! Själv håller jag på att ge upp om mina Lectron, får inte skiten till att fungera. Antingen går den för snålt eller så sotar den :3freak . Funderar på att sätta tillbaks original fuggarna igen samt köpa KN kitet från VD classic i Frankrike så blir jag av med luftburken åtminstone. Vi får se vad som händer.

Ha det.

P.S. Har du kollat med http://www.braigasen.com/ ? Har även begagnat. D.S.
 

Bifogat

  • Trattar1.jpg
    Trattar1.jpg
    54.5 KB · Visningar: 166
  • Trattar2.jpg
    Trattar2.jpg
    52.7 KB · Visningar: 151
Last edited:

Zozo

Zozo
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
2001, Kawasaki, W650
Hej W650-åkare!
Jag är helt ny här och kommer säkert att schabbla innan jag fått klart för mig hur forumet fungerar.

Anyway, min 01-a är min 15:e hoj sedan 1971, jag hade tänkt satsa på 69-70-engelskt (igen) men en modern motor kändes mer attraherande. En fråga: Vad kör Ni med för avgassystem? Själv har jag (efter en och annan svordom) lyckats mekka ur insatserna ur originaldämparna.

Hälsn/Lasse
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Hej W650-åkare!
Jag är helt ny här och kommer säkert att schabbla innan jag fått klart för mig hur forumet fungerar.

Anyway, min 01-a är min 15:e hoj sedan 1971, jag hade tänkt satsa på 69-70-engelskt (igen) men en modern motor kändes mer attraherande. En fråga: Vad kör Ni med för avgassystem? Själv har jag (efter en och annan svordom) lyckats mekka ur insatserna ur originaldämparna.

Hälsn/Lasse

Hej Lasse!
Hur tusan fick du ut insatserna ur originaldämparna? Jobbar du som gynekolog annars eller...???

Jag har köpt ifrån http://www.w650shop.de/ de säljer hela system och även krökar om du vill köpa andra dämpare. http://www.raask.se/ säljer också hela system. Gäller det bara dämare så kan du titta på universaldämpare från tex http://www.basmotor.se/ eller http://www.roffesmotor.se/ finns säkert andra som säljer men tyvärr är inte utbudet särskilt stort. Lycka till och meddela gärna vad det blev.

Ha det
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Tidigare körde jag med originalpiporna som jag kapat av och ett par gamla Dunstall (passade rakt på). Ljudet ur Dunstall dämparna var ljuvligt men tyvärr var de ganska slut redan när jag köpte dem.
Rask systemet jag har nu är OK men ljudet är lite för knattrigt i min smak och jag tycker de har för tjock rör diameter. Rätt dyrt också. Hittade mitt på Blocket : )
Om du använder universaldämpare på kapade pipor sparar du mycket vikt. Jag tycker Dunstall dämpare för 60 tals Trajjor är klockrena. Lägger med en bild på hur det såg ut på min cykel.
 

Bifogat

  • Dunstall.jpg
    Dunstall.jpg
    142.7 KB · Visningar: 199

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Grus i makineriet

Om du undrar var allt grus vägverket hällt ut under vintern tar vägen har jag äntligen hittat det, under min startmotor.
 

Bifogat

  • Grus i maskineriet.jpg
    Grus i maskineriet.jpg
    47.1 KB · Visningar: 153

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Om du undrar var allt grus vägverket hällt ut under vintern tar vägen har jag äntligen hittat det, under min startmotor.

Jo! Det stället verkar till att vara ett bra dynggömställe, har tappat ett par skruvar när jag mekat med hojen och de ligger väl därunder och :arsele åt mig.

Har funderat lite på det här med borrning, varför använda kawakolvar? Varför inte mäta vad du vill ha och köpa Wiseco kolvar? Smidda högkompkolvar kan ju aldrig vara fel:yoparty .

Har satt på originalförgasarna och den förhatliga luftburken som vägrar att samarbeta med mig, hur jag än gör så sticker den ut lite på ena nedre delen så att det inte går att fästa ena sidokåpan ordentligt:huvet .
Tänkte höra med VD-Classic om man kan köpa enbart sidokåporna eftersom jag redan har Dynojetkit, och du dömde ju ut pancakefilterna. Känns lite onödigt att pröjsa drygt 5000:- om man bara skall ha 2 kåpor. Så jag undrar har du koll på hur du har bestyckat dina förgasare för att köra utan luftburk? Är det nåt annat man bör tänka på? tex vaccumslangar

Om man inte kan köpa kåporna kanske man kan prova med "tävlingsnummerskylt" (se bild) , kruxet är att skydda elen på vänstersidan.

När får du ihop din igen? tänkte ev ta ett par semesterdagar i Göteborg i Augusti, så kan vi ta en sväng till nåt café :D .

Ha det bäst ADAM
 

Bifogat

  • LHS_1024.jpg
    LHS_1024.jpg
    134.4 KB · Visningar: 193
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top