Kul att du känner Kent. Hade varit hjälplös i mitt Ducati projekt utan honom.Och A D A M, en vis Sir K. Jörnevall hälsar ;-)
J.
Ska köra en sväng ikväll. Någon som är på?
ADAM
Kul att du känner Kent. Hade varit hjälplös i mitt Ducati projekt utan honom.Och A D A M, en vis Sir K. Jörnevall hälsar ;-)
J.
...
Har införskaffat RAASK samt Paolo Tarozzi, så just nu ser det ut som på din. Min idé om att flytta fram fotpinnarna i fästet funkar inte eftersom kicken kommer att ta i själva bromsarmen istället för trampytan. dessutom så tar kicken i bulten till främre fästet Fast bulten borde räcka med att slippa ner nån mm samt kapa distansen nån mm, enligt mitt ögonmått iaf.
I vilket fall som helst så tänker jag köra okickbart till hösten och ta itu med problemet då
När/om jag får till det så kommer du att bli den förste som får reda på det, det lovar jag. Skulle du få nån snilleblixt så hör gärna av dig.
...
Hittade ett Holländskt forum där en viss jeanroule har skrivit en mindre essä om W650 på ett exotiskt språk. Där finns denna bild med vikbar bromspedal. Kanske det går att fixa på Tarozzisarna? Lite vintermek.
Körde en sväng ikvall, hon behövde mycket tid att värma up, mycket backfire och ingen drag alls....blev bätre äfter 3 mil...och helt ok efter 4...
@cafepilot : jag har tagit av mina Raasks om du vill kan du testa dem så länge du vill. Kann tänka mig sälja dem om du nu vill har dem.
Jag vill bygga W650n tillbacka till gathoj och köpa en rigtigt banhoj , eg classic racer.
Ciao,
J.
Äntligen har det börja hända saker. Har testat nya förgasare. Brorsans Dellorto 38or (fixar hans el så då får man väl låna lite, eller?). Lite stora så nu letar jag efter ett par sjyssta 36or. Har någon ett par köper jag dem gärna.
Förresten, jag har kontakt med en tysk i Japan som säljer ett par Peyton Place rearsets till priset av 230 Euro (frakt till sverige inklusive)
Hej ADAM! Själv håller jag på att ge upp om mina Lectron, får inte skiten till att fungera. Antingen går den för snålt eller så sotar den . Funderar på att sätta tillbaks original fuggarna igen samt köpa KN kitet från VD classic i Frankrike så blir jag av med luftburken åtminstone. Vi får se vad som händer.
Ha det.
P.S. Har du kollat med http://www.braigasen.com/ ? Har även begagnat. D.S.
Hej W650-åkare!
Jag är helt ny här och kommer säkert att schabbla innan jag fått klart för mig hur forumet fungerar.
Anyway, min 01-a är min 15:e hoj sedan 1971, jag hade tänkt satsa på 69-70-engelskt (igen) men en modern motor kändes mer attraherande. En fråga: Vad kör Ni med för avgassystem? Själv har jag (efter en och annan svordom) lyckats mekka ur insatserna ur originaldämparna.
Hälsn/Lasse
Om du undrar var allt grus vägverket hällt ut under vintern tar vägen har jag äntligen hittat det, under min startmotor.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |