VOX is the shit alltså? Ingen risk att batterierna tar slut snabbt när den "är på" hela tiden? Eller hur funkar det?
De drar lite batterier men man får se till att köra laddningsbara och ha ett par i reserv.
Vi använde våra rätt mycket när prinskorven var som minst. Men en helkväll klarar de utan problem. Jag vet inte hur lång batteritiden är men jag kan tänka mig att det är 8-12 timmar när du kör vox.
Dessutom behöver du ju bara ha vox aktiverat på den radio som är hos babyn. Så vill man få batterierna att räcka längre kan du ju byta radio vid halvtid till den som har haft vox avslaget. Se även till att ha ljudet neddraget till max på den radio som ligger hos ungen om inte annat för att undvika att barnet väcks av att någon annan i närheten kommer in på samma frekvens..
Har ofta märkt när jag varit i alperna att man fått konkurera en del med andra om kanalerna...
Nån som vet hur dom funkar inomhus, typ en våning ifrån med nån dörr stängd?
I samma hus skall det inte vara några som helst problem. Är man däremot inne i stan så kommer räckvidden minska avsevärt jämfört med om man är ute i mer öppna landskap.
edit:
Ytterligare en fördel med att köpa comradio är att du för ett par hundralappar kan köpa till hörlurar och mic samt "aktiveringsknapp" som gör att du kan använda radion när du kör hoj. Jag använde samma comradio som jag använde i alperna till att funka som babymonitor åt prinskorven och för att användas när jag hjälpte en polare som övningskörde.