Waste of money? Onsdagsgazz mot alla odds.

Gixxer93

RogeRetta now...
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
R1:a
KlockREN

BULLSEYE

Måste va förnedrande att titulera sig POLIS :kocko
läs..intelligensbefriad KOPP

ps. dom som sett filmen fattar :hihi :3freak

Kommer bara på ETT uttryck som sammanfattar eländet:

L. O. L

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
GSX-R 600 -02
Och i metro går idag att läsa "Polisen maktlös inför tävlande mc-förare" "Varje onsdagskväll samlas ett tusental motorcyklister på flygrakan söder om Sjöbo, för att göra uppvisningar på sina motorcyklar."

Först och främst blir man förundrad över hur de får ihop rubriken med artikeln, inte är det väl någon direkt tävling... Snarare uppvisning som de själva utrycker det i det andra citatet...

Men nu verkar de ju funnit lösningen på problemet :rofl efter onsdagens hjälteinsats kommer det problemet aldrig återuppstå...

Och bara så ni vet
"Racingen laglig enligt dom"
"Hovrättsdomen är från 2002 och slog fast att det inte kunde betraktas
som vårdslöshet i trafik att köra enbart på fram- eller bakhjulet.

Hela artikeln går att läsa på http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20050811_A_Metro.pdf

I slutänden vet man inte om man ska skratta eller gråta åt polisen...

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
oops

HiXz skrev:
Och i metro går idag att läsa "Polisen maktlös inför tävlande mc-förare" "Varje onsdagskväll samlas ett tusental motorcyklister på flygrakan söder om Sjöbo, för att göra uppvisningar på sina motorcyklar."

Först och främst blir man förundrad över hur de får ihop rubriken med artikeln, inte är det väl någon direkt tävling... Snarare uppvisning som de själva utrycker det i det andra citatet...

Men nu verkar de ju funnit lösningen på problemet :rofl efter onsdagens hjälteinsats kommer det problemet aldrig återuppstå...

Och bara så ni vet
"Racingen laglig enligt dom"
"Hovrättsdomen är från 2002 och slog fast att det inte kunde betraktas
som vårdslöshet i trafik att köra enbart på fram- eller bakhjulet.

Hela artikeln går att läsa på http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20050811_A_Metro.pdf

I slutänden vet man inte om man ska skratta eller gråta åt polisen...

Vi trodde ju att det var polska glädjeflickor på besök!? Studenter från Ukraina stod det i Metro :va :hihi

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Jag kunde inte låta bli

Försökte hålla tillbaka, vet ju vad psykologen har sagt men jag kunde inte hålla mig...

Bifogat

• hammaren.jpg
    hammaren.jpg
    127.9 KB · Visningar: 172

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
SÅÅÅÅ JÄVLA RÄTTTTTT
Kan inte sluta garva fyy fan

EDIT: Kul... hrä satt man o kolla länken o va gjorde maskinen jag skulle kolla då.. ja inte va de o stanna i tid.. så nu blir det väl till o skynda sig om man ska sluta 17...

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Malmö-motard skrev:
Vi trodde ju att det var polska glädjeflickor på besök!? Studenter från Ukraina stod det i Metro :va :hihi

Dax att ta en geografilektion eller två kanske? :rolleyes:
Lite som att blanda ihop en arab med en kines.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Hahahaha det är det sjukaste jag sett på länge..
hur bra som helst.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kungen skrev:
Hahahaha det är det sjukaste jag sett på länge..
hur bra som helst.
Galne Dansken skrev:
thihi fniss (man tror inte det är sant!!!) :tummenupp :tungan :D :Bugar :fyllisar :rofl :lol :hihi
Man tackar för berömmet men är fortfarande förvånad och förundrad över polisens slöseri med resurser. Har funderat på om man inte skulle kunna anmäla detta någonstans.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Maverick_ou812 skrev:
Man tackar för berömmet men är fortfarande förvånad och förundrad över polisens slöseri med resurser. Har funderat på om man inte skulle kunna anmäla detta någonstans.
Kontakta ABATE , aka "Whiners on Wheels".

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Mycket kan sägas om polisens agerande. Själv framförde jag en del tankar, egna samt några från denna tråd, angående polisens insats förra onsdagen, till en bekant som är polisaspirant här i Skåne.
När jag gnällt ett tag och slutligen undrade hur i h-lvete de kan köra ner o ställa sig i ösregnet för att dela ut några ombesiktningar samt ta ett par körkort när det under en solskens-onsdag finns betydligt mer att inkassera, svarade han;

- Ja, tänk själv. Varför köra ner en onsdag när det pissar ner? Kanske kan det vara så att det var ett medvetet val?
- Vi vill inte pajja nått, inte heller sätta dit någon (iaf inte i den mening som man som "oskyldig" hojåkare oftast menar).
"Nej, tänk efter själv..." avslutade han.

Han bytte samtalsämne och lät mig förstå att det var färdigsnackat.

En artikel i Metro dagen efter bekräftade mina föraningar. Den lät allmänheten förstå att polisen "gjort sitt", eller iaf försökt stävja buset, på Sjöborakan. Samtidigt lät artikelbilden visa en sporthojsförare ur en väldigt positiv dager!!
En utländsk kvinnlig student får för första gången i sitt liv åka sporthoj. Hon får dessutom hjälp upp på bönpallen av sin lärare, säger bildtexten.
Medvetet eller ej så kan man nog säga att sporthojpiloternas skamfilade rykte fick sig en liten finputsning där.

Polisens insats sker på en av sommarens, vädermässigt sett, absolut sämsta onsdagar vilket minimerar antalet ingripande. Ombesiktningar delas ut för uppenbara fel och brister, istället för dryga bötesbelopp. Två k-kort dras (beklagar för de berörda) när ”utdelningen” kunde ökas betydlig. Än en gång sker en markering och samtidigt kan artikeln i Metro få lite tyngd när polisen kan uppge att ”ett par körkort togs på plats”.

Som jag ser det har polisen fått till en riktigt win-to-win-situation. Allmänhetens opinion har för en kort stund stillats, polisen har för allmänheten visat att de finns och att de bryr sig och samtidigt har sporthojpiloternas skamfilade rykte bättrats,. Och allt detta under en pissväders-onsdag vilket minimerar skadan (sett ur kollektivet ”onsdagsträff på Sjöborakan” synvinkel) till det yttersta. Undra hur länge polisen väntade, för att vara säker på att det skulle vara riktigt uselt väder under insatsen…???

En tanke från mötande fil…

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...