Man är ju alltid på jakt efter ständiga förbättringar,så med semester och
ett ökat skruvbehov började jag undersöka wastegaten, som jag aldrig varit
riktigt nöjd med funktionen på. Utrustad med tryckregulator och tryckmätare
började jag provtrycka wastegaten. Men hi/lo pysaren i low läget dvs. inget pys, så laddar hojen 0,4b och det verkade stämma vid 0,3b började wg:n
röra på sig och vid 0,4b ordentligt öppen. Nu till det märkliga: men hi/lo pysaren i hi läget dvs det pyser, så har hojen laddat 0,7b. När jag nu använde
tryckregulatorn så började wg röra sig vid 1,3b och öppnade mycket vid1,4b
Om jag nu inte tänker fel...är det alltså i stort sett avgasmottrycket
som reglerar min wg?
Jag satt uppe till 02.00 i natt och matade igenom alla trådar här på forumet
för att se om någon haft samma "problem". Det som verkade vara närmast var lahi som haft problem med skenande laddtryck, vilket han fixade med att
schimsa fjädern i tryckklockan. Funderar på att prova det, men då lär jag väll
tappa hi/ lo funktionen, el.iaf minska skillnaden mellan hi/lo. eftersom jag bara har 0,7b som max ladd.
ett ökat skruvbehov började jag undersöka wastegaten, som jag aldrig varit
riktigt nöjd med funktionen på. Utrustad med tryckregulator och tryckmätare
började jag provtrycka wastegaten. Men hi/lo pysaren i low läget dvs. inget pys, så laddar hojen 0,4b och det verkade stämma vid 0,3b började wg:n
röra på sig och vid 0,4b ordentligt öppen. Nu till det märkliga: men hi/lo pysaren i hi läget dvs det pyser, så har hojen laddat 0,7b. När jag nu använde
tryckregulatorn så började wg röra sig vid 1,3b och öppnade mycket vid1,4b

som reglerar min wg?

Jag satt uppe till 02.00 i natt och matade igenom alla trådar här på forumet
för att se om någon haft samma "problem". Det som verkade vara närmast var lahi som haft problem med skenande laddtryck, vilket han fixade med att
schimsa fjädern i tryckklockan. Funderar på att prova det, men då lär jag väll
tappa hi/ lo funktionen, el.iaf minska skillnaden mellan hi/lo. eftersom jag bara har 0,7b som max ladd.