Water Wetter finns var i Malmö?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Jag har letat lite i olika trådar för att få svar men det blev bara en helsikes massa läsning utan något svar.

Så var i Malmö kan jag få tag på Redlines Water Wetter? Jag vill ha äkta vara och är inte intresserad av svar angående förträffligheten med att använda vattenpumpsmörjning istället.

Ni som vet posta!

Mvh,

malmo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
SV1000s -03
EasyRider skrev:
Jag har letat lite i olika trådar för att få svar men det blev bara en helsikes massa läsning utan något svar.

Så var i Malmö kan jag få tag på Redlines Water Wetter? Jag vill ha äkta vara och är inte intresserad av svar angående förträffligheten med att använda vattenpumpsmörjning istället.

Ni som vet posta!

Mvh,

Jag körde waterwetter i bilen innan. Köpte den hos autoexperten. Lovar inget om att dom har det kvar. Men dom hade större delen av redlines sortiment innan.

MVH

Mujo

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
malmo skrev:
Jag körde waterwetter i bilen innan. Köpte den hos autoexperten. Lovar inget om att dom har det kvar. Men dom hade större delen av redlines sortiment innan.

MVH

Mujo

Låter lovande! :tummenupp Jag får ta mig en runda och kika. Tack!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Mekonomen finns både i malmö och lund besök deras hemsida för vägbeskrivning

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
EasyRider skrev:
1420917 Jag såg att det finns en butik ute i Fosie. Det är ju nära och bra! :tummenupp
Hur gick det, hade de i Fosie? Finns det på fler ställen?

Hur noga är det att tömma systemet på glykol? Jag har tömt systemet gemom att helt enkelt låta vätskan rinna ut genom slangarna. Räcker det eller måste man "skölja" det ett par gånger, för att få ut den sista glykolen?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Bingo skrev:
2054501 Hur gick det, hade de i Fosie? Finns det på fler ställen?

Hur noga är det att tömma systemet på glykol? Jag har tömt systemet gemom att helt enkelt låta vätskan rinna ut genom slangarna. Räcker det eller måste man "skölja" det ett par gånger, för att få ut den sista glykolen?

Har du bara tömt genom att öppna pluggen i botten blir systemet inte hel tomt. Jag hade tagit av en kylvattenslang och sprutat in med trädgårdslangen, vanliga runda gardenamunstycken passar perfekt. Sen fyller du med avjonat vatten+ww.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Boris JR skrev:
2054911 Har du bara tömt genom att öppna pluggen i botten blir systemet inte hel tomt. Jag hade tagit av en kylvattenslang och sprutat in med trädgårdslangen, vanliga runda gardenamunstycken passar perfekt. Sen fyller du med avjonat vatten+ww.
Gjorde som du sa, men det blev destilerat vatten istället. På Mekonomen sa de att det är samma sak. Bara för det kommer hojen säkert att skära.

Jädra amerikaner att uppge blandningsförhållandet på ett konstigt sätt, "1 ounce per quarter". En quarter är drygt 1,1 liter och förmodligen en kvarts amerikansk gallon. Ajja, 12 flaskhattar per 2,9 liter tog jag i alla fall. Blir säkert dåligt, det här :yoparty

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
En quarter är en kvarts gallon men det blir 0,95 liter, inte 1,1. En (fluid) ounce är 3 cl.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Bingo skrev:
2064800 Gjorde som du sa, men det blev destilerat vatten istället. På Mekonomen sa de att det är samma sak. Bara för det kommer hojen säkert att skära.

Nja avjonat vatten och destvatten ger samma slutprodukt dvs vatten utan annat innehåll än H2O men destilerat vatten framställs genom destillation och avjonat genom jonbytning.
För att göra det hela lite mer komplicerat så är nästan allt vatten som säljs som destvatten inte destillerat utan avjonat då det är mycket billigare och så länge det inte är labbmiljö spelar det ingen roll.

Skär skrotet så beror det ivf inte på att vattnet du hällt i var destillerat istället för avjonat( fast det är helt klart en ursäkt helt i klass med "jag monterade termostaten bakvänt" och andra klassiker)
:banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Neutral skrev:
2064805 En quarter är en kvarts gallon men det blir 0,95 liter, inte 1,1. En (fluid) ounce är 3 cl.
Men vaffan, det stämmer ju. Killen bakom disken googlade fram en enhetskonverterare som sade drygt 1,1 liter. Han måste ha konverterat en brittisk quarter. Då har jag underdoserat Water Wettern. Får slå på ett par hattar till. Inte kan man väl överdosera WW :va

sandstream

Guest
Kollade med den lokala Mekonomen-butiken och de hade så det borde finnas på alla Mekonomen :)

Somehow

Medlem
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
ZX-9R 2002
Nu är visserligen tråden urgammal, men när nu ändå någon svarade kan jag lika gärna lägga till lite till...

WW bör även kunna hittas på välsorterade datorbutiker, då det används i vattenkylningar till datorer...

sandstream

Guest
Jäklar vad enkelt det är att få rätt mängd :näsblod

Rekommenderad mängd WaterWetter: "1 ounce (3-4 capsful) per quart"

En quarter = 0.946352946 liter
2.4 liter (kylvätska på R1000) = 2.5360517026 quarters
1 ounce = 0.029573529563 liter

Med andra ord ska jag ha 2.53 ounces på 2.4 liter = 7.49 centiliter WaterWetter och 2.3251 destilerat vatten :)

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Någon som har koll på hur mycket kylvatten det går i en gsxr 750 -02? Eller lika bra fråga direkt om någon vet lämplig mängd WW i förhållande till Dest. vatten.

/stefan

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Någon som har koll på hur mycket kylvatten det går i en gsxr 750 -02? Eller lika bra fråga direkt om någon vet lämplig mängd WW i förhållande till Dest. vatten.

/stefan

Vad sägs om inlägget innan ditt?

En quarter = 0.946352946 liter
1 ounce = 0.029573529563 liter

Du ska blanda 1 ounce per quarter.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ähh. Häll i på känn bara. Det brukar jag göra och det har funkat hitills.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...