Watz på Rijeka - EM delt. 2

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Efter gårdagens fria träningar så trodde han sig vara snabbast, yes! Kör redan ca en sekund snabbare än sin bästa tid från ifjol och väntar nu på att de riktigt duktiga förarna ska dyka upp så han får lite draghjälp. Jarno Janssen t.ex blåste han förbi ordentligt så det är inte så mycket motstånd just nu! :D Kapar han tre sekunder till så är det banrekord, det är ingen omöjlighet enligt Fredde!!! :rock
Fast han har ont som f-n!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Heja Fredde! :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
*Sic*, skönt att det verkar funka, det gjorde det ju iaf på sviestad. Hoppas verkligen smärtorna inte stör honom för mycket bara.
Vet du när han får igång sin hemsida igen?

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Torkel skrev:
Efter gårdagens fria träningar så trodde han sig vara snabbast, yes! Kör redan ca en sekund snabbare än sin bästa tid från ifjol och väntar nu på att de riktigt duktiga förarna ska dyka upp så han får lite draghjälp. Jarno Janssen t.ex blåste han förbi ordentligt så det är inte så mycket motstånd just nu! :D Kapar han tre sekunder till så är det banrekord, det är ingen omöjlighet enligt Fredde!!! :rock
Fast han har ont som f-n!
Vad har han för varvtider då??

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Watz på Rijeka - EM delt. 2

Quitte skrev:
Vad har han för varvtider då??
Varvrekordet + tre sekunder! :D
Tyckte jag hörde Linda muttra något om 1.31 eller 1.33 i bakgrunden men är inte säker.

Hemsidan är på G under dagen enligt säkra källor, jag fick länken http://193.15.177.99 av hans webkille Rickard, fast jag får det inte att fungera... :confused:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Fredde ringde nyss och matade mig med lite tider från första träningen med officiell tidtagning:

1. #7 ? 1.31.9
2. #4 Rizmaier 1.32.7
3. Neukirchner 1.32.8
3. Checa 1.33.2
4. Kallio 1.33.3
5. Pesek 1.33.8
6 Checaguchi 1.33.8 (stavningen åt h-e men han vann förra tävlingen)

18. Lindfors 1.38.5

Just det, #7 är ju Watz!!! :D
Fredde körde snabbare än sitt snabbaste varv i fjol på racet som var 1.32.1. Han trodde att speciellt Checaguchi (?) skulle ta stora kliv uppåt i tabellen och att racetiderna kommer att ligga på 1.30
Heja heja heja!!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
8 tiondelar före 2'an är ju guld, att japanen sekiguchi ligger så långt nere är förvånande, han är snabb och har kört i VM..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Med tanke på hur det exempelvis gått för gemmel i VM som watz kört lika fort som och fortare med sämra materiel så visar det iaf kapaciteten..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Med tanke på hur det exempelvis gått för gemmel i VM som watz kört lika fort som och fortare med sämra materiel så visar det iaf kapaciteten..

Right on! Watz är skrämmande snabb....nästan 7 sek före Micke Lindfors!

Synd och skam att Eurosport slutat visa EM.....

HEJA HEJA!!!!!!!! :bow

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Watz infriar våra högt ställda förväntingar! Grymt kul och jag hoppas verkligen han får en chans till WildCard körning!

:bow :bow :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Fredde fyra efter kval 2, sekiguchi 1, rizmayer 2, neukirchener 3'a. Så första led iaf, vilket ändå inte är illa med tanke på skadan han kör med.

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
har på en knastrig linje hört...

Jag har hört sägas att Micke Lindfors var enda svensk i mål i 250cc loppet, han kom 19:de (han hade kopplings trubbel). Watz startade från första led men hade otur i starten och kom iväg dåligt. Under racet kraschade han och kom sen inte i mål.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Re: har på en knastrig linje hört...

RS250RR skrev:
Jag har hört sägas att Micke Lindfors var enda svensk i mål i 250cc loppet, han kom 19:de (han hade kopplings trubbel). Watz startade från första led men hade otur i starten och kom iväg dåligt. Under racet kraschade han och kom sen inte i mål.
Nejjjj!!! Fan, fan, fan, fan!!! Har försökt ringa men det går inte att komma fram, hoppas han inte slog upp bäckenskadan igen, då blir det inte roligt... :(

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Några nyheter angående Fredde????? (det är ju inte världens säkraste bana om man säger så)

Jag kan bara intyga att tiderna är jääävligt snabba!!! Första träningen i vår körde jag ju på denna bana, tillsammans med några DTC (600 Challenge)-danskar. Vi låg mellan 1:37-1:40 som bäst, och då tyckte jag det gick brett hela tiden (asfalteringen är grov och hal som Knutstorps övre del). Nog för att en 250R är annat än en STD 600 men...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Nu har jag snackat med Fredde, läget är inget vidare skulle man kunna säga...
I starten så gick kopplingen, han kom iväg sist av alla. Efter 1.5 varv var han uppe på tionde plats! Sen skulle han köra om David Checa som borde ha agerat rundningsmärke pga den stora fartskillnaden men så blev det inte utan han skulle stänga med följd att de krokade ihop och gick omkull bägge två. Fredde bröt armen och är inte på sitt allra bästa humör om man säger så! Extra surt eftersom han hade varvtider på riktigt slitna däck (tidskvalen samt warm-up) som var bara några hundradelar från pole!

Så nu tycker jag att alla som inte redan har gjort det ska höra av sig till watz.racing@home.se och beställa en t-shirt (mycket snygg!) så det ekonomiska bakslaget inte blir så stort.
Om tre veckor är det Assen, han planerar att köra då också om kroppen har läkt ihop! :bow

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping