Watz Vs Palle

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lär kunna bli en riktigt hård fight i helgen. Bägge är ruskigt snabba och bägge siktar definitivt på pallen och vem är bäste svensk?
Personligen tror jag att vi kommer få se tider på 1.34-1.35 i toppen, Palle trodde att någon skulle kunna nosa på 1.33 till och med :skrämd
Vem av de två man ska satsa på? Vetifanken, de har inte kört mot varandra på ett tag..
Jag hoppas på bra väder, för då kommer nog det här 250-racet bli ruskigt tätt och häftigt :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag sätter nog mina pesetas på Watz i det här läget. Inte för att jag har en bergfast övertygelse om att Watz är den bättre överlag utan för att Palle var tvungen att vika sig rätt ordentligt förra året på Atorp.....

Trodde jag tills jag kollade upp resultaten! Palle låg 2 sekunder(1) före Watz i bästa varvtid innan han bröt och det var Kallio som var överst. Mitt vaga minne inbillade mig att det var Watz på toppen som Palle jagade...

Men Watz har gått en hård skola sedan dess.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Förra året hade watz en nypt kolvring, så cykeln hans gick rätt illa och palle vurpade som sagt, så den fighten uteblev.
Bara hoppas det blir strulfritt för bägge. För Palles del kan det bli svårare iom att han lånar en cykel som han även lånar div. kit-prylar till, men de har mycket träning så det ska väl hinnas få ihop i tid till racet.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag vill minnas att Fredde hade punktering på bakhjulet också (obs, inget skämt) därav de vilda sladdarna. Men det kanske var året innan, kommer inte ihåg riktigt. Jag tror att han tar hem det här i år men Sekiguchi ska man inte räkna bort bara för det!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Palle blir giftig. Kan han köra jämnt med Pesek och Neukirchner igen så har han pallplatsen inom räckhåll. Fast det har ju givetvis Watz också, ruskigt svårtippat är det.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Sekiguchi har ju varit överlägsen i år, men jag tror nog Watz kan åka lika fort, precis som jag tror Palle kan vara där och nosa, Watz har nog ett litet övertag ändå, men Palle har gott om självförtroende efter sachsenring, neukirchner har ju palle åkt ifrån vid några tillfällen tidigare, men däremot har palle aldrig åkt ifrån Gemmel, vilket Watz gjorde vid något tillfälle förra året.
Egentligen vill jag nog inte tippa alls, bara att det går riktigt jäkla fort för bägge två, och resten av svenskarna också för övrigt :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...