WCX = BikerBoyz (ironi)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Börjar med att säga att jag känner UnderDog väl och att han är min vän.
Jag vet att han inte talade nedlåtande mot WCX.
Dom andra i WCX visste inte detta.

WCX anordnar körningar på helgerna för att mcåkare skall ges möjligheten till att få köra härliga vägar i ett gott tempo. Dom skall oxo få lära kkänna andra mcåkare och på så vis kunna skaffa sig nya vänner som har samma brinnande intresse för motorcyklar. Vet många killar som tackat oss för att vi fixat dessa körningar då dom inte haft nån att åka med tidigare och inte känt någon i sin bekantskapsträff som oxo kör mc, på detta sätt så har vi kunnat erbjuda dom ett bra sätt att kunna komma nära andra likasinnade på ett snabbt sätt.
Tycker personligen att WCX har gjort mycket för att få fart på sporthojsåkandet i Göteborgsområdet, och vi är ett trevligt gäng. Otrevliga är vi bara för dom som inte känner någon av oss, lustigt att det bara är här som WCX får skit av andra som har lätt för att spy galla över folk dom inte känner.
Att medlemmar ur WCX blir högljudda här är för att UnderDog gjorde sitt uttalande som om han vore en medlem i WCX är rätt förståeligt då vi har en stark gemenskap. Hur han dock fått för sig detta vet jag inte? Vi har våra regler i WCX och dom stämmer inte överrens med det uttalande som är gjort av UnderDog. Det har riktats kritik mot WCX körningar som jag personligen inte tycker är befogade, då vi bara med våra allmäna körningar velat bidra med vänskap och trevliga stunder. Vi har haft oturen att få med oss idioter som har ställt till med olyckor både för medlemmar och ickemedlemmar, vill påpeka att dessa ALDRIG fått köra med oss igen.
WCX har tagit upp detta tidigare och fråntar sig allt ansvar om hur ickemedlemmar kör.
Alla vet hur det skall köras i WCX, sen att det kommer tröga idioter som tror att dom är nåt och skall visa vart skåpet skall stå, ja dom brukar hamna i diket eller så.
UnderDog har rätt i att det kan bli fel när det kommer så mycket folk o kör, men det är inte vårt fel att vissa inte kan anpassa sig. Dom som vet dom vet att man inte sticker ut hakan så fort man kommit utan att känna nån.
Ang. nån liten burn på GP så kan dom som motsätter sig detta ta nåt o köra upp i arslet. Passar det er inte ring polisen eller så. Det har samlats raggarbilar på GP i över 20 år och dom har burnat hur mycket som helst, men inte fan har dom stängt av GP för det.

Vi var Biker Boyz innan filmen ens var påtänkt(ironi)

Jag förstår att det är lätt att hoppa på varann och grupper på ett forum då man tolkar allt man skrivs i sin egen hjärna utan den andres tonfall etc.
Jag håller med UnderDog, till en viss del, samtidigt är det nåt jag inte tolererar att bli tillsagd om hur WCX skall sköta sina körningar. Det finns pm och andra medel för såna diskussioner än ett allmänt forum.

Vi har som sagt tatt upp detta förut inom WCX och bestämt att vi gör detta för att andra skall få träffa nya vänner. Vi kan inte ansvara för andras körning. Vi kan inte veta hur nån beter sig förrens vi kört med dom. Att vi burnar och håller på med stunts det vet alla, det innebär inte att dom som inte kan skall göra det också. Dom får ta ansvar själva och ha ett gott omdöme själva, vi kan inte ha det åt dom.

Dom som det inte passar med att WCX kör som dom gör så rekommenderar jag varmt JÖrgens onsdagsgazzz kl 18 vid Shelltappen ULLevi. Därifrån bär det iväg i makligt tempo till närmsta fik i skogen. Resan är ca 3 mil lång o tar 6 timmar cirkus.

Så är det nu, vi har våra regler, vi följer våra regler och vi har satt upp så bra regler som möjligt för att passa oss. Om folk tycker det är bara idioter som kör mc så kan inte vi ta ansvar för det, för än idag har ingen i WCX gjort sig till åtlöje inne i stan med att krascha eller utsätta andra för direkt livsfara.
WCX är inte intresserade av hur allmänheten ser på oss för dom kommer aldrig att ändra sin uppfattning om det så länge dom inte lär känna oss.
Vi gasar inte varvstopp när vi kör förbi hästar, barnvagnar eller lekande barn etc. Vi försöker att hålla oss lugna på platser som är opassande, men inte ändrar folk sig för det. Därför är vi inte intresserade av deras åsikter. För allmänheten är vi bara galna kriminella, and i dont give a shit. Dom som känner mig vet hur jag är, dom som är skygga får behålla sina fördomar.
Härligast är det när äldre kommer fram på GP o kolla på hojarna och pratar med oss

Skorpan: Nu vet du att även om det sägs med ironi så är det allvar när jag ber dig att inte köra om nån på höger sida om du inte kör i röd grupp på bana :fatta!

Mvh Ravetrancer

p.s bemöda er från skitinlägg och diverse spammande i tråden så vi isf kan diskutera det på en hög nivå tack.

Last edited:

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Bra summering av Rejvis. Jag tycker det är tråkigt att den andra tråden blev som den blev, till Er som uttalade sig nedlåtande om WCX vill jag bara säga att man ska inte döma några efter att endast ha kommentarer från ett internetforum som bas, för det kan bli en ensidig bild. (Lätt att skriva ilskna saker i stundens hetta, i verkligheten är man oftast mer ödmjuk.) Jag tror att de här inne som faktiskt träffat oss eller kört med oss tycker att vi är lika trevliga som vilka andra sporthojsåkare som helst. Jag vill i alla fall säga att alla jag har träffat som har hängt på oss från Götaplatsen har varit himla goa killar (och tjejer i de få förekommande fall)! :tummenupp

Problemet, som av förklarliga skäl tyvärr inte fick så mycket utrymme i den stängda tråden är att det är faktiskt sällan det är någon medlem ur WCX som beter sig illa i centrala stan. (Därmed inte sagt att vi följer trafikregler och visar hänsyn till alla, för det gör vi inte, därtill är vi alldeles för juvenila :) ) Det har skett ett flertal incidenter under WCX-körningar som uppstått pga att folk som inte träffat oss/inte kört med oss får ett spelk och skall visa sig snabba/sturska. Incidenten på Avenyn i lördags avböjer jag att kommentera, utan konstaterar bara att det var inte en WCX:are som var inblandad. (Det var för övrigt bara sex st (har jag för mig) från WCX av 30 hojar.)

Dock så fungerar det bra i majoriteten av tillfällena, och det är alltid kul när det blir många på Götaplatsen. Vi har en bra sporthojskultur i Göteborg/Västsverige!

/Marcus

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Eftersom mitt klavertramp togs upp här ovan så vill jag be om ursäkt för pajkastningen. Det var framför allt mentaliteten "vi skiter i alla andra" som fick mig att slå på attack-mode. Jag och Blondie har nog kommit överens ganska bra via PM, tycker jag iaf. Det som blev lite fel var att min ironi inte blev speciellt tydlig :va

Ironi//
"Om ni inte tycker om att läsa vad som skrivs på detta forum så kan ni själva dra! Var glada att ni får vara med här och snacka med annat hojfolk! Tycker ni inte om andras åsikter så finns det säkert många som inte vill ha er här!"
//Ironi

Inte så ironiskt kanske men det var med ironi som jag hade tänkt mig att det hela skulle komma fram :3freak

Den ände WCX:aren som jag träfat, mig veterligen, är Ravetrancer på B-E knutstorp. Du verkade vara en trevlig prick!

Ha en trevlig sommar!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bra skrivet rejvis.
Även om jag inte är "medlem" i WCX (utan i ADHD :D ) så har jag kört en del med WCX. Så som rejvis säger så visst går det fort, visst stuntas det men det är inga fullständiga idiotkörningar. Medlemmarna och andra "stamkunder" kör bra och på ett säkert sätt, det olyckor jag har sett och "nära döden" upplevelser har varit när folk man inte känner dyker upp och bara måste hänga på trots att det går över folks förmåga.
Det är upp till var och en att hålla den takt som är säker för dem själva. Går det för fort får man ta sitt ansvar och sänka farten.

Detta är bara en personlig reflektion, själv gillar jag att köra med WCX gänget, som alltid är det bättre att vara lite ödmjuk och ta det lugnt i början än att försöka sig på "do or die" grejer för att imponera.

/Felix

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Det viktigaste i den "debatt" som fördes igår, men likaväl det som många har missat, är att ingen öppet har kritiserat WCX som organisation/gäng/whatever. Det enda som sades var att MC-gäng ofta beter sig dåligt och har en 'störst bäst och vackrast'-attityd, och att motorcyklister i allmänhet inte har något att tjäna på ett dylikt beteende.

Inget av UnderDOGs inlägg kritiserade WCX eller dess medlemmar, utan framförde på ett utförligt och sakligt sätt kritik mot det körsätt som är vanligt hos alla motorcyklister.

Jag har aldrig haft något emot WCX, men jag har heller aldrig kört med er. De jag har träffat i verkliga livet har varit mycket trevliga, och min uppfattning om er som människor står kvar.

Dock, och detta är ett stort dock, så framställer några av er er själva som patetiska tonåringar med småstadskomplex på detta forum. Jag citerar Mr Cap från gårdagens "debatt":

Sen om allmänheten eller snuten inte gillar det så skiter vi fullständigt i det. Visst kan vi uppföra oss när vi kör på Avenyn men då kan vi lika gärna skaffa oss mopeder eller nåt. Vi för väsen när vi känner för det och för att vi tycker det är kul sen om någon inte gillar det så, fuck them! Vi är mc-knuttar och vi är som vi är, stökiga, busiga och gapiga.

Vem tjänar på ett sånt här uttalande? Ingen. Inte ni, inte jag, inte motorcyklister i allmänhet. Det enda som händer är att ni som organisation blir idiotförklarade, och att motorcyklister som grupp hamnar i ännu sämre dager i allmänhetens ögon.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Bra skrivet ravve. Jag har vart med på en Onsdagsåkning en gång :död . Jag körde själv istället efter 5 minuter :D

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
McB skrev:
Dock, och detta är ett stort dock, så framställer några av er er själva som patetiska tonåringar med småstadskomplex på detta forum.
Instämmer, pinsamt låg nivå på vissa inlägg igår, tur att inte alla Göteborgare verkar lida av mindervärdeskomplex.
Idiotkörning inne i städer bidrar till att alla sporthojsåkare får dåligt rykte, ingen har dock påstått att WCX ägnar sig åt det.

/A

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Det har riktats kritik mot WCX körningar som jag personligen inte tycker är befogade, då vi bara med våra allmäna körningar velat bidra med vänskap och trevliga stunder. Vi har haft oturen att få med oss idioter som har ställt till med olyckor både för medlemmar och ickemedlemmar, vill påpeka att dessa ALDRIG fått köra med oss igen.
WCX har tagit upp detta tidigare och fråntar sig allt ansvar om hur ickemedlemmar kör.
Alla vet hur det skall köras i WCX, sen att det kommer tröga idioter som tror att dom är nåt och skall visa vart skåpet skall stå, ja dom brukar hamna i diket eller så.
Har inte du hamnat i diket ett antal gånger?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
valmers skrev:

Har inte du hamnat i en lycktstolpe???

Alla kan råka ut för en olycka, det är väl ingen idé att hacka på dem som har råkat ut för en eller?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu ska jag iväg och jobba i 4 timmar. Kommer hem om 5. Ser jag att denna tråden spårar ur oxå så kommer ej WCX längre få diskuteras, och då vet ni alla varför.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
valmers skrev:
Klart jag har, fast på avskilda platser och med närnsta vännerna där. Aldrig på allmäna körningar och inte på 70vägar. Dessutom så är ditt inlägg inte av den karaktär som jag ville ha här utan du försöker bara skapa lite mer frustration och elände här på SH med dina frågor. Jag vet, kanske inte alla andra men jag vet vad du vill ha sagt med din fråga......
Är det nåt du vill tillföra diskussionen så gör det annars behöver du inte skriva här.

Mvh R

Personligt till Valmers ni andra behöver ej läsa här: Har du överhuvudtaget nån vetskap om vad fan du sysslar med???

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Stämmer.

Just det. Tycker Ravetrancers inlägg är väldigt konstigt därvidlag.
Det jag skrivit om allmäna körningar i mitt inlägg är att man inte skall komma som nykomling och skjuta ut hakan o försöka sig på att köra bättre än man kan och allra minst mäta sig med vissa av dom duktigare killarn i WCX.
Att alla kan åka i diket är en sak, men det finns många anledningar till det. Det jag talar om här är just dom som tror dom är grymmast fastän dom inte är det. Såna grejer har orsakat att fler än 1 åkt av pga av en persons misstag, vilket är jävligt tråkigt.

//R

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
@Valmers: Nu behöver vi inte hänga upp oss på detaljer. Självklart är det inte så att det bara är icke-wcx:are som går av vägen, tvärtom, de flesta i WCX har varit ute på grönbete på ett eller annat sätt. Ravetrancer syftar nog mest på att det kan ibland förekomma att ganska färska hojåkare vill visa sig på styva linan inför WCX och de andra som åker med och då tar sig vatten över huvudet.

Vi kör fort, men vi respekterar varandra vad gäller uppträdande på vägen (avstånd, omkörningar, hastighetsanpassning osv), vi vet också vilken nivå vi har gentemot varandra, så det faller sig naturligt vilka som ligger först och vilka som ligger i kön. Det är när nya killar som aldrig kört med oss skall ligga topp fem, utan att ha en koll på hur duktiga de där uppe är, som det blir pannkaka. Det är det vi vill undvika.

/edit: Rejvis hann före.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Marcus skrev:
@Valmers: Nu behöver vi inte hänga upp oss på detaljer. Självklart är det inte så att det bara är icke-wcx:are som går av vägen, tvärtom, de flesta i WCX har varit ute på grönbete på ett eller annat sätt. Ravetrancer syftar nog mest på att det kan ibland förekomma att ganska färska hojåkare vill visa sig på styva linan inför WCX och de andra som åker med och då tar sig vatten över huvudet.
Ravetrancer skrev:
Det jag skrivit om allmäna körningar i mitt inlägg är att man inte skall komma som nykomling och skjuta ut hakan o försöka sig på att köra bättre än man kan och allra minst mäta sig med vissa av dom duktigare killarn i WCX.
Att alla kan åka i diket är en sak, men det finns många anledningar till det. Det jag talar om här är just dom som tror dom är grymmast fastän dom inte är det. Såna grejer har orsakat att fler än 1 åkt av pga av en persons misstag, vilket är jävligt tråkigt.
Visst, då förstår jag vad du menade.
Ravetrancer skrev:
Dessutom så är ditt inlägg inte av den karaktär som jag ville ha här utan du försöker bara skapa lite mer frustration och elände här på SH med dina frågor. Jag vet, kanske inte alla andra men jag vet vad du vill ha sagt med din fråga......
Är det nåt du vill tillföra diskussionen så gör det annars behöver du inte skriva här.
Jag ställde frågan, eftersom jag ansåg att ditt inlägg var lite anmärkningsvärt, som jag förklarade ovan. Det är vad jag vill ha sagt. Vad du tror att jag vill ha sagt har jag ingen aning om.
Ravetrancer skrev:
Personligt till Valmers ni andra behöver ej läsa här: Har du överhuvudtaget nån vetskap om vad fan du sysslar med???
Eftersom jag inte har en aning om vad du menar, ställer jag frågan om du har någon vetskap om vad fan du sysslar med?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Visst, då förstår jag vad du menade.

Jag ställde frågan, eftersom jag ansåg att ditt inlägg var lite anmärkningsvärt, som jag förklarade ovan. Det är vad jag vill ha sagt. Vad du tror att jag vill ha sagt har jag ingen aning om.

Eftersom jag inte har en aning om vad du menar, ställer jag frågan om du har någon vetskap om vad fan du sysslar med?
yepp yepp......

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
När jag skriver att jag inte bryr mig om hur allmänheten ser på mig som mc-åkare så menar jag det! Känner jag för att föra väsen av mig i centrala stan genom att burna på varvstoppet så gör jag det. Jag tar inte hänsyn till om någon kärring eller gubbe inte gillar det. Det finns faktiskt många som oxå gillar det, även äldre folk. I alla situationer i livet måste man vara sig själv. Sen om folk inte gillar mig för att jag är mig själv så kan inte jag hjälpa det. Om jag burnar på Avenyn så gör jag det för att jag är sån och samma sak där om folk inte gillar mig för det så behöver dom inte.

Visst, man tjänar inget på att göra ett uttalande som mitt men jag tycker inte man förlorar så mycket heller. Som någon sa så kommer inte folk ändra uppfattning om oss som mc-åkare bara för att vi slutar burna i stan. Det finns folk som stör sig bara för att man kör förbi och brötar med sitt fina Acrapovic helsystem. Vill ni ta hänsyn så montera på orginalet igen!

Alla kan inte älska alla och så länge jag inte gör någon något ont så bör jag få fortsätta göra det jag vill göra. Jag kan inte sluta vara mig själv bara för att någon irriterar sig på det, eller?

Det roliga är att först så hör man påhopp om att jag lider av mindervärdeskomplex och håller på med idiotkörningar i stan samt att jag är en patetisk tonåring med småstadskomplex. Sen garderar dom sig med meningar som: "Har inte påstått att WCX ägnar sig åt detta".

Men det gör inget, jag är lika glad för det :)

Last edited:

HanneZ

Guest
Mr. Cap skrev:
När jag skriver att jag inte bryr mig om hur allmänheten ser på mig som mc-åkare så menar jag det! Känner jag för att föra väsen av mig i centrala stan genom att burna på varvstoppet så gör jag det. Jag tar inte hänsyn till om någon kärring eller gubbe inte gillar det. Det finns faktiskt många som oxå gillar det, även äldre folk. I alla situationer i livet måste man vara sig själv. Sen om folk inte gillar mig för att jag är mig själv så kan inte jag hjälpa det. Om jag burnar på Avenyn så gör jag det för att jag är sån och samma sak där om folk inte gillar mig för det så behöver dom inte.

Visst, man tjänar inget på att göra ett uttalande som mitt men jag tycker inte man förlorar så mycket heller. Som någon sa så kommer inte folk ändra uppfattning om oss som mc-åkare bara för att vi slutar burna i stan. Det finns folk som stör sig bara för att man kör förbi och brötar med sitt fina Acrapovic helsystem. Vill ni ta hänsyn så montera på orginalet igen!

Alla kan inte älska alla och så länge jag inte gör någon något ont så bör jag få fortsätta göra det jag vill göra. Jag kan inte sluta vara mig själv bara för att någon irriterar sig på det, eller?

Det roliga är att först så hör man påhopp om att jag lider av mindervärdeskomplex och håller på med idiotkörningar i stan samt att jag är en patetisk tonåring med småstadskomplex. Sen garderar dom sig med meningar som: "Har inte påstått att WCX ägnar sig åt detta".

Men det gör inget, jag är lika glad för det :)
Ehh? Så du anser att du får bryta lagen för att du "är den du är"?

Tycker du att pedofiler ska resonera på samma sätt?

/ Hannes

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...