WCX = BikerBoyz (ironi)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(
Ge fan i att uttala dig om sånt du inte vet nåt om!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad:
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
Ursäkta för det med artikeln.
Men att du är trött på att snacka sitsaker för det är ju du som gör det hela tiden.

Varför drog du dig undan samtalsämnet om att det var hastigheten som dödade Sam????? Är det så att du kanske insinuerade lite för mycket????


Uttala dig fan inte om saker du inte vet nåt om!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:


//R
Eftersom jag vet att hastigheten spelar roll i alla olyckor. Därmed inte sagt att hastigheten behöver vara olagligt hög, utan att just hastigheten som sådan är en faktor som påverkar utgången vid en ev. olycka. Jag har inte hävdat att det var hastigheten som var orsaken, utan bara att man inte kan säga att den inte spelar roll!
Men som vanligt med ditt temperament, så får du det till att jag skyller allt på att hastigheten var orsaken till olyckan :(

Varför jag vill byta ämne? Är det så konstigt med tanke på ditt häftiga sätt och allmänt fientliga inställning till sånt här? Har vi dessutom snackat om detta tidigare så borde vi lämna det vid det och gå vidare.
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Eftersom jag vet att hastigheten spelar roll i alla olyckor. Därmed inte sagt att hastigheten behöver vara olagligt hög, utan att just hastigheten som sådan är en faktor som påverkar utgången vid en ev. olycka. Jag har inte hävdat att det var hastigheten som var orsaken, utan bara att man inte kan säga att den inte spelar roll!
Men som vanligt med ditt temperament, så får du det till att jag skyller allt på att hastigheten var orsaken till olyckan :(

Varför jag vill byta ämne? Är det så konstigt med tanke på ditt häftiga sätt och allmänt fientliga inställning till sånt här? Har vi dessutom snackat om detta tidigare så borde vi lämna det vid det och gå vidare.
men alltså, jag har aldrig stööt på nån som rä så full med Bs som du.
Du skriver klart och tydligt att hastigheten var en bidragande faktor till olyckan och alla här vet att du menade att Sam skulle kört mycket fort
Hade han kört i 30 så hade det oxo vart en faktor. Fart är alltid en bidragande faktor, så det var irrelevant isf. Vad du menade me ditt inlägg är att Sam körde skitfort och dog pga det, vilket inte stämmer. Du e fin på att försöka dra dig ur såna uttalanden, men det funkar inte hos mig iaf bror duktig!

Vad menar du med mitt temprament??? Tror du att jag alltid är sån??? Har du inte fattat det än så får väl jag berätta det för dig. Jag är bara sån när jag snackar med såna ****** som dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Såna som inte klarar av att tänka själva utan tolkar allt ordagrannt och inte ens försöker förstå vad som menas.

Tack ni som skickat pm till mig ang tråden och visat sin ställning ifrågan om överdrivet moralsnack etc. Rock on!:)

//Rejvis
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
men alltså, jag har aldrig stööt på nån som rä så full med Bs som du.
Du skriver klart och tydligt att hastigheten var en bidragande faktor till olyckan och alla här vet att du menade att Sam skulle kört mycket fort
Hade han kört i 30 så hade det oxo vart en faktor. Fart är alltid en bidragande faktor, så det var irrelevant isf. Vad du menade me ditt inlägg är att Sam körde skitfort och dog pga det, vilket inte stämmer. Du e fin på att försöka dra dig ur såna uttalanden, men det funkar inte hos mig iaf bror duktig!

Vad menar du med mitt temprament??? Tror du att jag alltid är sån??? Har du inte fattat det än så får väl jag berätta det för dig. Jag är bara sån när jag snackar med såna ****** som dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Såna som inte klarar av att tänka själva utan tolkar allt ordagrannt och inte ens försöker förstå vad som menas.

Tack ni som skickat pm till mig ang tråden och visat sin ställning ifrågan om överdrivet moralsnack etc. Rock on!:)

//Rejvis
Varför inte gå efter det jag skriver istället för att lägga in mer betydelser i det jag säger än vad jag själv menar? Jag anmärkte på att man inte kan säga att hastigheten inte har någon betydelse. Detta var ett allmänt påstående och inte nödvändigtvis en beskyllan mot Sam och hans olycka.
Men verkar som du stirrat dig blind på att det måste vara jag som är ute efter att svartmåla Sam och allt som hände runt just den olyckan. Jag försökte göra klart att det inte handlade om Sam, men då fick du det till att jag skulle byta ämne osv osv.

Och angående ditt temperament så har nog de flesta sett diverse kraftiga påhopp på folk, allt från att här i textform vräka ur sig oförskämdheter till att dra ikapp bilister och slå in rutor. Även i det här fallet är din vrede totalt meningslöst eftersom jag inte har angripit Sam´s olycka, utan bara anmärkte på sättet att alltid förneka hastighetens betydelse.

Tycker det är svagt av dig att komma med massa personliga påhopp istället för att försöka föra en dialog. Det skulle kanske visat sig då att vi är överrens angående Sam´s olycka...
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Matin skrev:
Är du sann? Tyckte precis att jag nämnde att det t o m hänt att jag ringt in till VV för att rapportera farliga grejer....Försök att läsa vad jag skriver istället för att stirra dig blind på att hitta en anfallsvinkel att försöka angripa mig på!

Det kanske du gjorde men samtidigt svarade du följande till sharpegde:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=577000&postcount=236

Du säger att jag ska läsa dina inlägg, men det är ju det jag gör. Det enda jag snackar om är just ditt svar till sharpedge men du verkar inte fatta det.

Sharpedge va intresserad av en bula i vägen så han kan undvika den i framtiden ifall han kör på den vägen och då svarar du:


Matin skrev:
Vad skulle det hjälpa till med? Lika bra att leva som om alla vägar är kass första gången man åker på dem...vara beredd på vad skit som helst. Finns många dåliga vägar här i västsverige

Det är väl klart det hjälper att veta vart det finns en bula?! Om bulan är på en 70 väg så kör jag i 70 på den vägen och inte i 30. Vet jag att bulan finns där så kan jag undvika den, vet jag inte det så finns det risk att jag åker på den och kraschar.

Vilket av det här förstår du inte??? :kocko

Jag förstår att du menar att man inte ska köra i 150 på ex. 70-väg ifall vägen är dålig men jag kan inte köra under 70km/h på en 70-väg bara för att vägen kanske är dålig. Man kan inte göra annat än att följa hastighetsskyltarna men även då kan det gå illa enligt min mening.

Du däremot tyckte att man ska hålla ett lugnt tempo. Vad är ett lugnt tempo på en 70-väg enligt dig? 40? 50? 60? 70?

Svarar du mellan 40-50 nu så är det bara löjligt att hålla en sådan hastighet som är långt under hastighetsbegränsningen bara för att vägen kanske är dålig. Svarar du mellan 60-70 så säger jag att i denna hastighet kan det oxå gå riktigt illa om man kör på en bula i vägen som du inte hinner väjja för.

Tänk då om du visste att bulan finns där?
 
Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
Det kanske du gjorde men samtidigt svarade du följande till sharpegde:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=577000&postcount=236
Okej, ber om ursäkt om jag vart lite kortfattad och oklar. Min tanke med mitt inlägg var att vägarna är så jävla dåliga, så bara för att får veta var just den bulan ligger, så är det lixom som nål i en höstack. Ibland när man är ute och åker undrar man hur det skulle kännas om man satt på en sporthoj. När man på min hoj börjar tycka att vägarna börjar bli lite väl dåliga, så måste det vara ett helvete på en sporthoj.

Kändes liksom att det kvittade att veta en bula till när nästan alla vägar ändå har en eller flera såna eller liknande fel.

Jag tror att är man beredd på att något kan dyka upp, så har man större förutsättningar att reda upp situationen.

Lungt tempo för mig är att man har goda marginaler att använda sig av första gången man åker på en väg. Åker man däremot med frasiga däckskanter och välslipad knäpuck första gången man åker vägen, så är man enligt mig ute med väldigt dåliga marginaler.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top