WD TV™ Live Media Player + ext HDD + 720/1080

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Jag har första modellen av WD TV som släpptes och har varit mycket nöjd med den. Riktigt enkel att använda och spelar upp allt jag testat hittills.
Det enda jag kan hänga upp mig på är att det inte går att justera timingen på undertexter, så det gäller att hitta subs som matchar den filmrelease du har. Eller editera subfilen såklart.

Jag kör inte mycket HD-material men testade några avsnitt av The Pacific i 720, från ett USB-minne, och det fungerade alldeles utmärkt. Inget lagg.

För det priset kan jag bara rekommendera ett köp :tummenupp
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Jag har kört WD TV Live sen i våras. Använder den uteslutande till 720p/1080p via hemnätverket och har aldrig upplevt något lagg. Jag har även streamat 1080p trådlöst från laptopen utan problem.
 

dow

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Linköping / Stockholm
Hoj
Ducati 748
Jag kör WD TV Live i framförallt 1080p, funkar klockrent.
Något som däremot fungerar sämre är nätverksåtkomst av hårddisken som är inkopplad i WD'n. Det går toklångsamt att flytta över filer.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Jag har kört WD TV Live sen i våras. Använder den uteslutande till 720p/1080p via hemnätverket och har aldrig upplevt något lagg. Jag har även streamat 1080p trådlöst från laptopen utan problem.


Tackar.

Blir en bra julklapp till exet och sonen.
Pappa får fylla den med bra filmer :)


Edit:

När jag kollar infon på hårddisken står det:

Operativsystem erfordras: Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows Vista, Apple MacOS X 10.6, Apple MacOS X 10.5

Kommer den då att funka till WD TV´n ?
 
Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Vore smidigt att ha en liten extern disk så jag kan ta med den hem och fylla på med film åt exet.

Ingen vidare kundrecension på den där heller, iof bara en men..


Ingen som har svar på mina obesvarade frågor?

Det enda jag kan hänga upp mig på är att det inte går att justera timingen på undertexter, så det gäller att hitta subs som matchar den filmrelease du har. Eller editera subfilen såklart.

Bör inte vara något problem med undertext då jag uteslutande kör med Scene/p2p rellar.
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Nyare versioner av "WD my passport" suger (har en virtuell "optisk enhet" förutom hårddiskenheten som irriterar)...

Köp den här istället: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=578100
Fungerar ypperligt till WD TV Live. Guide direkt du kopplar den till datorn så att du får välja vilket filsystem du vill ha (FAT32, NTFS, MAC etc.)
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Nyare versioner av "WD my passport" suger (har en virtuell "optisk enhet" förutom hårddiskenheten som irriterar)...

Köp den här istället: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=578100
Fungerar ypperligt till WD TV Live. Guide direkt du kopplar den till datorn så att du får välja vilket filsystem du vill ha (FAT32, NTFS, MAC etc.)

Fett, tackar. Får bli en sådan då.
Tack för hjälp och tips :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top