Webhotel

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Sitter med Loopia som webhotell för vår firmas hemsida, webshop och mail men tycker det funkar sämre o sämre så vi funderar på att byta.
Någon här som har tips på något bra alternativ?
Binero verkar ha fått bra kritik men vad finns det för fler leverantörer som är något att ha?
Någon här som har erfarenhet av Binero?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Binero dyrt och diverse driftstopp. En kund som har dem och han verkar inte alltför nöjd.

Jag är väldigt nöjd med Manufrog

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
one.com brukar lynchas i dessa sammanhang, men jag har ca 7-8 domäner samt webhotel genom dem och änsålänge fungerar de klockrent. Deras chat-support är även guld värd vilket jag märkte idag när jag slet mig gråhårig över phpmyadmin :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
One.com om du vill ha det väldigt billigt. FS Data har rätt bra support och är pålitliga.
Surftown har bra erbjudanden, framförallt om ni kör ASP.NET, dessutom kan man ha upp till tio olika domäner på samma konto. :tummenupp

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Använder binero för att hosta både php och ASP.NET sajter. Funkar skitbra för det jag behöver men så har jag ingen vidare belastning heller.

One.com om du vill ha det väldigt billigt. FS Data har rätt bra support och är pålitliga.
Surftown har bra erbjudanden, framförallt om ni kör ASP.NET, dessutom kan man ha upp till tio olika domäner på samma konto. :tummenupp

Har surftown även MSSQL? isf hur många och hur hanterar de entity framework? (binero faller på EF)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har surftown även MSSQL? isf hur många och hur hanterar de entity framework? (binero faller på EF)

Som jag förstår det är det obegränsat antal MSSQL-db's.
http://surftown.se/webbhotell-foretag/oversikt
Har dock ingen koll på om det finns stöd för att köra entity framework men de skall köra ASP.NET 4.0 och då skall väl EF ingå?

Jag blir alltid så nyfiken när jag läser dina inlägg. Vad jobbar du med? :)

Tillverkar och säljer politiskt korrekt gurkmajonäs och genusmodifierad räksallad.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kör One.com och har gjort det sen januari 2008. Två driftstopp sen dess, inget av dem oplanerat. Totalpris under 400 kr om året inkl. domän. Jag är sjukt nöjd.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tackar för alla tips!
Kör Joomla på hemsidan och opencart på webshopen så vet ni något webhotell som funkar bra med det är det ett plus!

Har lite att kolla igenom nu :tummenupp

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Sist jag jobbade med One.com var deras "Safe Mode" ON och Joomla ville ha Safe Mode OFF. Eller om det var tvärt om.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Som jag förstår det är det obegränsat antal MSSQL-db's.
http://surftown.se/webbhotell-foretag/oversikt
Har dock ingen koll på om det finns stöd för att köra entity framework men de skall köra ASP.NET 4.0 och då skall väl EF ingå?

Tillverkar och säljer politiskt korrekt gurkmajonäs och genusmodifierad räksallad.

Då är det en rätt så bra deal, binero tillåter exempelvis bara en MSSQL :huvet

svårigheterna med EF hos binero är att EF kräver en viss struktur på DBn

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Återupplivar gammal tråd, någon som känner till webbhotell som stödjer NoSQL exempelvis MongoDB?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin