Webläsaren avslutas

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tja jag har ett problem. När jag surfar på vissa sidor poppar det upp att Mozilla (testat med IE också) måste avslutas. Mkt irriterande! Tex SH funkar prima. Men ex Blocket går inte.
Någon som har nån idé?

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Ljunghusen skrev:
Tja jag har ett problem. När jag surfar på vissa sidor poppar det upp att Mozilla (testat med IE också) måste avslutas. Mkt irriterande! Tex SH funkar prima. Men ex Blocket går inte.
Någon som har nån idé?

Ett fel som jag noterat i vissa konfigurationer är att tilläggskomponenten för Flash och/eller Shockwav hänger sig (Flash används flitigt på t.ex. Blockets hemsida).

Uppdatera gratis här: http://www.macromedia.com/downloads/

Hoppas att det hjälper dig :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nope, samma sak :(

fler förslag?

Andra sidor som beter sig är ebay.com och aftonbladet.se

Hjort

Just for laugh
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Troll bike
Poppar det upp som en javascript alert ( skriv i adressfönstret: javascript:alert("en sån här ruta alltså") ifall du inte vet vad jag menar) ruta eller är det en av windows "blablabla svarar inte och måste avslutas" och sen en sån där ruta med "vill du skicka fel rapport"?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hjort skrev:
blablabla svarar inte och måste avslutas" och sen en sån där ruta med "vill du skicka fel rapport"?

Japp så är det
IE funkar ännu sämre med, där räcker det i princip att gå in på tex ebay

Hjort

Just for laugh
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Troll bike
Ljunghusen skrev:
Tackar så mycket ska genast slå ett kik!

Deras lösning att ändra utseendet på windows funkade inte.
Som jag förstår det vill dom att man ska kontakta kundtjänst för att få ladda hem fixen?

Okej, en grej jag läst om har hänt är att folk haft flera popup-blockers som har krockat med varandra som då gjort att browser krashar... Detta skulle förklara varför det bara händer på vissa sidor (för alla sidor har ju inte popups).
Det finns en innbyggd popup-blocker i iexplorer, själv kör jag opera så jag vet inte med mozilla men jag gissar på att det finns inbyggd där också. Så har du någon plugin blocker, typ från en toolbar så ta bort den, går det inte ta bort dom så testa stäng av dom inbyggda.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Okej men jag tror inte det är det som trubblar med mig. Dessa sidorna har, såvitt jag vet inga popups. Testade stänga av popupblocken i mozilla men det hjälpte inte.
Det lustiga är att det här uppkom, såvitt jag kommer ihåg efter att jag inte gjort nåt speciellt.
Ska virussöka!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...