Webshop med Arai RX7 Sete?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har nå bra tips på vart man kan få tag på en (i medium) utan att behöva betala de 8k svenska? Behöver en ny men SportBikeShop & FC Moto har den tyvärr inte.

Tacksam för hjälp! :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Köp hellre från ett europeiskt land så slipper du eventuella problem med icke godkänd märkning.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Köp hellre från ett europeiskt land så slipper du eventuella problem med icke godkänd märkning.

Jo, det är ett krav då alla US-siter jag frågat inte haft EU märkningen ECE 2205. Orkar inte med nå strul med försäkring nästa gång man går omkull. Helst skulle man ju stödja en "lokal" firma genom att köpa den här hemma i Svea. Men en skillnad på 2-3k plus att man ofta får ett extra visir (á 995:) är helt galet så då får det bli utrikes. Eller kan ni fixa en med lika bra pris som eran Peddo ni har på REA? 6500:- inkl. ett silvervisir så har ni en köpare! :tummenupp

Exakt.
Kolla in http://www.gearchangeonline.com/
(UK)

Jag handlade stövlar, hjälm och x-tra visir där nyligen. Sparade ca 3500kr i jämförelse med att handla exakt samma utrustning hos den lokala MC handlaren i Tokholm.

Tack för tipset! Bästa priset än så länge, 4590:- är ju barnsligt bra! Hoppas dom har en i Medium bara..

BTW, nån som är bra på Arai? Jag hade en Sete innan och vill verkligen ha samma hjälm igen då den är precis allt jag eftersträvar hos en hjälm. Men alla firmor jag frågot om min storlek har den bara i L. Dock vill visa "convert" en L till en M. Vad gör dom då? Som jag fattat det är det samma skal på M & L, byter man bara innanmätet eller? Jag vet inte vad, men något i mig säger att en M ska vara en M och en L ska vara en L :va Eller vågar man köpa en sån "konverterad" L?

Lindwall

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Hoj
Triumph Street Triple
Kolla med stibix i borås.
Dom hade 40% rea på alla hjälmar i helgen, köpte själv en rx-7 sete fast i xs för lite drygt 4800.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Exakt.
Kolla in http://www.gearchangeonline.com/
(UK)

Jag handlade stövlar, hjälm och x-tra visir där nyligen. Sparade ca 3500kr i jämförelse med att handla exakt samma utrustning hos den lokala MC handlaren i Tokholm.

Gick allt bra när du beställde? Först får jag en varning för att certifikatet för webshoppen inte är ok och sen tar dom inte betalt med VISA. Känns som gjort för att bli blåst? Dom har en i M iaf, så vore skönt och höra om det var samma förfarande när du beställde.

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
Jag skulle också vilja veta om det är tillförlitligt att beställa därifrån, leveranstid o.s.v

/H

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
Uppdatering:

Jag mailade och kollade, dom tar endast bank transfer eller paypal vid utomlandsbeställning. Frakten ligger på 35 Pund.

/Henrik

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...