Weeelie med Nsr??

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Om ni kollar bilderna .. 1 an är den utan vänd enhands weelie
o 2an är spegelvänd weelie
e de bara jag som tycker att på 1an ser de ut om obalanserat ut?
men på 2an ser bilderna mycket balanserade ut?
 

Bifogat

  • namnlöst-4 kopiera.jpg
    namnlöst-4 kopiera.jpg
    95.6 KB · Visningar: 188

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
och vad gäller kåporna så låg de hemma:p

pga "jag tar de sen syndromet" :tummenupp
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
_Challe_ skrev:
Inga problem hehhe..

har tom kört de flästa moppar alla växlar ur ORGINAL gäller bara våga satsa så går det fin fint =)

Lycka till.. Lite skillnad på 80kg moppe och 150 kg NSR att slita upp på bakhjulet... Visst, jag kunde också slanga med min gamla K50 med 1 hk.. Va bara att rycka.. Men den vägde också runt 80 kg fulltankad med alla oljor...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
AleX skrev:
Om ni kollar bilderna .. 1 an är den utan vänd enhands weelie
o 2an är spegelvänd weelie
e de bara jag som tycker att på 1an ser de ut om obalanserat ut?
men på 2an ser bilderna mycket balanserade ut?
Ser bara stoppies på bilderna ;)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
_Challe_ skrev:
Jo,, men nsr,,, yammaha rd.. dtr.. dt.. alla dessa har jag kört på bakhjulet oxå.. det går.. om du nu kanske inte har nån knasig drevning.. tror nog rd e en aning klumpigare en nsr. hehe.
du får nog upp din tillslut med tålamod..

just nu övar jag med min cross.. men dom e förjävlt ettriga på bakhjulet.. ba växla hela tiden. hehe. lite läskig ibland,, vill ha en 4taktare.. går lite stabilare!!

Har du ens suttit på en NSR?????? :confused: :confused:
Alltså viktfördelningen på den är väldigt speciell. Den har kaske 60 - 65 % av vikten på framhjulet. Alltså inte något man slänger upp bara och tänk dig då vart balanspunkten skulle vara. Ja nästan rakt upp.
Sen att en RD skulle va klumpigare än en NSR.. :confused: njaaa.. dumpar du kopplingen vid 7 - 8k på 1:an med RD:n slår den över garanterat på NSR:en så lyfter framhjulet 2 - 3 dm.
 

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Halland
Hoj
Honda NSR125 90:a CB125 72:a
Jag tror inte "_challe_" Kört! För jag får då inte upp min NSR som jag får upp en cross! Men det är ju klart! Vad e det för en skilnad på att köra NSR å Cross.... :skrämd Herregud!
Jag får inte upp min NSR utan oschysta kopplings grepp! eller i vissafall om jag sänker varvtalet i 2:ans växel snabt från 6-7000 till 2-3000 och sedan drar på för fullt! Men det blir alldrig något man kan kalla för en Ricktig"bakhjulskörning" :fakta

NSR POWER...
 
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top