Weekend i Amsterdam - turisttips tack!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hej,

Planen är inte glädjedamer eller droger annat än öl :) Idéer på vad man gör där? Typiskt nog hade Heineken Experience stängt för renovering ända till sommaren. Jag och polaren ska vara där 2½ dag i påsk och bor extremt centralt.

Tacksam för tips!

Även om du inte ska handla gädda så är det helt klart värt att gå ett varv i Red Light, det är en bisarr upplevelse.

Även om du inte ska handla gädda så är det helt klart värt att gå ett varv i Red Light, det är en bisarr upplevelse.

Håller med, ovanlig upplevelse....
Har även varit på www.vangoghmuseum.nl och www.torturemuseum.com
Helt olika upplevelser men ändå intressant på sitt sätt, dessutom är Red light mysigt med alla kanaler och pubar, man kan ju gå in o ta en öl eller fika på nån av alla coffeshops utan att beställa nåt från rökmenyn:rolleyes:
En mysig stad i mina ögon.

Jepp, håller med övriga, Red Light är värt ett besök. En otrolig upplevelse, nåt sånt får du sällan se.

Annars kan jag väl också rekomendera Van gogh museet och även att ta en tur med en kanalbåt. Då får man se mycket av stan. Hasch och marijuana musset är också schysst och likaså sex och porr museet. Finns en hel del att göra i den stan :)

Klart du måste pröva på lite cannabis eller svamp... det är ju den ultimata upplevelsen när man är i Amsterdam!:ätapiller När du har gjort det så kan du gå på museum och få en större upplevelse!

Om du ska dit så ska du som alla nu har sagt, besöka redlight district. Jag träffade en oskuld där, hon raggade upp mig från sitt skyltfönster. Hon lovade dock att ringa men har inte hört från henne på snart ett år. Skämt åsido så kommer du nog bli nöjd med staden oavsett vart du går, det är en trevlig stad och pubar finns det gott om.

Om du ska dit så ska du som alla nu har sagt, besöka redlight district. Jag träffade en oskuld där, hon raggade upp mig från sitt skyltfönster. Hon lovade dock att ringa men har inte hört från henne på snart ett år. Skämt åsido så kommer du nog bli nöjd med staden oavsett vart du går, det är en trevlig stad och pubar finns det gott om.

WTF :mad: Stötte hon på dig med!?

Jeffla L***r

Vid centralen finns ett cykelgarage man bara måste se, helt galet vad många cyklar det finns i den staden alltså! Personligen uppskattade jag cykelgaraget mer än Van Gohg & nån kanalbåt där man fick lyssna på snyfthistorier om Anne Frank....

http://www.duffergeek.com/hello/226/145/1024/Amsterdam 329.jpg

Sen finns det en hel del nattliv vid Rembrandtplein och Leidseplein om nu inte vill gå till Red Light (varför annars åka till Amsterdam :va ). Finns en grymt bra Indonesisk restaurang vid Rembrandtplein som är väl värd ett besök!
Sen fick vi tips om nån hip nattklubb som låg långt upp i ett gammalt postkontor tror jag det var, tydligen väldigt populär?

Sen måste jag visa en bild på det äckligaste jag nånsin blivit serverad på en restaurang, http://i2.photobucket.com/albums/y48/Hekas/DSC05921.jpg
Bara den rätten är skäl nog att aldrig åka tillbaka dit :D

"handla gädda" :) Tack för tipsen. Försöker se om man kan kika på Amstel men jag hittar inget om det just nu.

Att åka till Amsterdam utan att puffa är ju förihelvet som att åka till Molkom för att ragga.

Nyss hemkommen därifrån
Leta på lite klubbliv, kan vara juste på rätt dagar.
red light bara för hur sjukt det är, stänger väl när som ...
Ät lite av deras specialiteter , crepes osv
Dra en runda i mataffären bara, sjuka grejer de säljer
Deras "godis"-yogurt är ok :D Flöde eller vad det heter

Som sagt, allt skoj händer runt red light så där ska man vara :)

En rundtur med båt är ett måste.. (alltid uppskattat)
Klart du ska gå en sväng i Red light, det är skoj att kolla runt lite.
Hoppa över svamparna.
Coffee shop, klart du ska gå in och kolla lite, (du blir hög av alla andra som röker:) men hoppa över rökandet oxå.

Håll dig till ölen och drinkar så lovar jag att du får en trevligt vistelse i amsterdam..

(sett många turister som ska "prova allt" och det slutar ofta på ett tråkigt sätt)

Gå inte till Paradiso, sjukt tråkig klubb med inredning som ett betongrör och kasst dansgolv.
Sugarfactory var inte så stort men hade schysst dansgolv och musik.

Sen var vi på några fler klubbar men dom har jag inget minne av.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick