Weekend i Prag, nåt att ha?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
-"Är det billiga horor där eller?"
Tack för visat förtroende :näsblod

Hahaha, hon lär kräva celibat/karantän i en månad sen när du kommer hem och dubbla regnrockar på lillkillen resten av året.

Jag såg en Discoverydokumentär från Prag, det var ingen munter syn, ficktjuvar och horor vällde fram som råttor så fort det började mörkna ute.

Dock är staden utan tvekan fin, så håll hårt i allt du vill ha kvar och håll dig undan från flickorna som tar betalt, så kan det bli en angenäm resa.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vegeterianer bör akta sig lite,vegearisk mat innebär att huvudingridiensen inte är kött men lite bacon eller så finns det alltsom oftast.

Akta dig för en vodka som heter Tank 43,det måste vara flygfotogen!

Att sitta i fönstret på U-krale i gamla stan med en absint och en pilsner är ju inte fel,kunde ju vara värre.

En av få städer som klarade sig obombad under 2a världskriget och stadskärnan är väl från sent 1400tal om jag minns rätt.

Fanns en krog/tattobutik/nattklubb som hette UZI bar,det var inte det lugnaste stället i prag....men intressant.

Rekommendation,ÅK,om inte eumedlemskapet helt har sabbat stan.

Henrik

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
På den här tråden låter det som att dom flesta skulle kunna tänka sig en weekend på den kommunala soptippen bara ölen kostade under 4kr.

För mig gör det absolut ingen skillnad om ölen kostar 10 eller 15 kronor på resmålet, dricker jag hundra öl så blir skillnaden en femhundring, och det är avgörande?

10 öl för 40 spänn eller 10 för 400, det tycker jag är en jävligt stor skillnad dags att ta med din abacus på dina resor?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vegeterianer bör akta sig lite,vegearisk mat innebär att huvudingridiensen inte är kött men lite bacon eller så finns det alltsom oftast.

Att sitta i fönstret på U-krale i gamla stan med en absint och en pilsner är ju inte fel,kunde ju vara värre.

Vegetarianer har inget utanför dörren att göra ändå, så är det.

Det låter inte helt fel att sitta och sippa på en Absint, skippar man ölen så kanske det blir en fullträff :D
Nu är jag jävligt sugen faktiskt, sitter och kollar priser nu och det verkar ju vara schyssta priser på hotell och flyg dit.

Hahaha, hon lär kräva celibat/karantän i en månad sen när du kommer hem och dubbla regnrockar på lillkillen resten av året.

Celibat är inga fel, min kropp behöver all vila den kan få och då får man göra avkall på de mest onödiga sakerna :D

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Juha har förstås fel. Prag är fint. Värt att åka till.
Niclas

Ziggisungar som springer iväg och bajsar framför en på närmsta gräsplätt när man sitter på en uteservering är inte så gott. Givetvis fångat på kort. Tyvärr så är jag så pass gammeldags att jag tar analoga kort och inte kan sprida Prags elände på nätet. Här i hemmet har dock Prag fått tre hela sidor i fotoalbumet om varför man inte ska åka dit.

Smagatusk

Guest
Åker aldrig mer till ett baltland.

Avföring och sopor i drivor på gatorna. Alla vill lura en. Tiggare överallt. Gott om tjuvar. Allmänt smutsigt. Ölglasen diskas inte utan de bara sköljer dem i ett vattenbad = twinrix innan avresa. Maten är så sunkig att man äter på mcd.

Min erfarenhet från en vecka i Prag. :tummenner

Exakt. Det är bara fattiglappar och småbarnsfamiljer som tycker Prag eller Bulgarien är "drömresmål" för att de inte har råd med annat.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Exakt. Det är bara fattiglappar och småbarnsfamiljer som tycker Prag eller Bulgarien är "drömresmål" för att de inte har råd med annat.

Knappast en drömresa, bara en schysst weekend-utflykt med några polare som har gemensamma nöjen *alkohol*
En drömresa vore ju en partykryssning i västindien, med stopp på några exotiska öar fyllda med lättklädda flickor. Men det kommer ju inte inträffa.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati