Weird chip till Rs 125

**Rs Master**

Jaha..eee..tja?
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs125, Yamaha R6
Jag undrar om det är nån som kan en del om nya rs 125:eek:r? :va
farsan snackade med nån snubbe i frankrike som tydligen tävlade i 125 och han snackade om att det fanns nått chipp eller liknande i kretskortet som reglerade så att det inte blir så himla mkt utsläpp, om man tog bort den så ska den gå jämnare ( går lite ojämnt) och ge lite mer effekt. Så han sa att man kunde känna en liten blupp i bakeliten och det var typ där det här chippet skulle sitta. Men jag hittade ingen jävla blupp där.... :va
lite konfunderad...
Hjälp!!! :Bugar jag böjer mig för de kunniga... hehe

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
tror det är cdiboxen den stryper vid vissa varv men har för mig att det var för ljudets skull och inte avgaserna, men ja är inte säker. men om man ostryper cdin så går den jämnare just innan all effekt kommer vid 6-7000 rpm.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
finns massor med guider till hur du tar bort denna strypning, bara att googla på typ rs125 de-restrict eller liknande

**Rs Master**

Jaha..eee..tja?
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs125, Yamaha R6
AlpinA skrev:
tror det är cdiboxen den stryper vid vissa varv men har för mig att det var för ljudets skull och inte avgaserna, men ja är inte säker. men om man ostryper cdin så går den jämnare just innan all effekt kommer vid 6-7000 rpm.

Ostrypa den då menar du väll att man byter hela låda och vad går det på i så fall i fall man så få tag på en ostrytpt och vad kostar ett sån :confused:
med tanke på att den är ny kanske det är lite knepigt att hitta en, eller? :va

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
AlpinA skrev:

isf e min cdi-box INTE strypt, när den väl kommer vid 6500 så kommer den som faen (125 mått räknat) , hehe skönt drag :D

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
**Rs Master** skrev:
Ostrypa den då menar du väll att man byter hela låda och vad går det på i så fall i fall man så få tag på en ostrytpt och vad kostar ett sån :confused:
med tanke på att den är ny kanske det är lite knepigt att hitta en, eller? :va

Det går att ostrypa den själv. Du öppnar boxen på toppen nån stanns, klipper av någon kabel och sätter ihop det igen. Kolla på internet efter guider, finns många.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
**Rs Master** skrev:
Jag undrar om det är nån som kan en del om nya rs 125:eek:r? :va
farsan snackade med nån snubbe i frankrike som tydligen tävlade i 125 och han snackade om att det fanns nått chipp eller liknande i kretskortet som reglerade så att det inte blir så himla mkt utsläpp, om man tog bort den så ska den gå jämnare ( går lite ojämnt) och ge lite mer effekt. Så han sa att man kunde känna en liten blupp i bakeliten och det var typ där det här chippet skulle sitta. Men jag hittade ingen jävla blupp där.... :va
lite konfunderad...
Hjälp!!! :Bugar jag böjer mig för de kunniga... hehe
Ta bort silikonet som sitter på långsidan av cdi-boxen så upptäcker du snart ett metallstag i mitten av boxen (fortfarande på långsidan). Klipp av staget, täta med ny silikon, koppla in boxen igen, kör iväg med hojen. Tar max 10 minuter om man vet vad man gör.

Vips! Nu är svackan i mellanregistret borta. Hojen kommer inte att gå bättre på topp, men kommer däremot att ha ett mycket trevligare register.

Strypningen är förresten till för att sänka bullernivån.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
SpeedAbuser skrev:
Ta bort silikonet som sitter på långsidan av cdi-boxen så upptäcker du snart ett metallstag i mitten av boxen (fortfarande på långsidan). Klipp av staget, täta med ny silikon, koppla in boxen igen, kör iväg med hojen. Tar max 10 minuter om man vet vad man gör.

Vips! Nu är svackan i mellanregistret borta. Hojen kommer inte att gå bättre på topp, men kommer däremot att ha ett mycket trevligare register.

Du är duktig du :tungan nämen du kan fan mkt :tuttar

**Rs Master**

Jaha..eee..tja?
Gick med
22 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs125, Yamaha R6
SpeedAbuser skrev:

va nice, :tummenupp då är det väll bara att pilla lite på hojen :banana
Danke

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln