Western Digital WD TV HD Mediaspelare

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Är det någon som provat denna spelare? bra eller dålig. Verkar ligga helt ok i pris och bra funktioner på pappret iallafall.

Media Formats
• MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264,
MKV, MOV (MPEG4, H.264)
• JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG
• MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC,
Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA
• Playlist PLS, M3U, WPL
• Subtitle SRT (UTF-8)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=92779&traff=1

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Det stod att den inte har nätverk. Vad ska man då ha den till?:va

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Gå på NMT-spåret istället (Popcorn Hour, HDX 1000 o.s.v). Har själv en HDX som är både Wife-safe och grymt användbar!

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Gå på NMT-spåret istället (Popcorn Hour, HDX 1000 o.s.v). Har själv en HDX som är både Wife-safe och grymt användbar!

är mest bara ute efter ett enkelt, snyggt och hyffsat billigt sätt att spela upp filmer på tv utan att behöva bränna ut dom på skivor. Kan iof dra en kabel mellan dator o tv men tycker det verkar bökigt o växla skärmläge fram o tillbaka.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Köra från USB-HDD....

Jo, jag vet att den är tänkt till det, men jag anser ändå att hela grejen med en mediaspelare är att man även ska kunna strömma film från datorn via nätverket.
Annars är den värdelös som mediaspelare.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag har en sådan mackapär och är helnöjd med den.

Att det inte finns nätverksstöd på den spelar ingen roll för mig. Jag kan lova att det är dödstyst när filmen läses från en usb-sticka. Ingen dator/hårddisk som väsnas.

Annars är den värdelös som mediaspelare.
Värdelös är att ta i.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Värdelös är att ta i.

Jag skrev ju att det är min åsikt. För mig skulle den vara värdelös. Eftersom filmerna oftast ramlar in på min dators hårddisk på nåt mysko sätt, så är det bekvämt att bara gå och sätta sig i soffan och knäppa på Popcornen och kolla. Utan nätverk så måste jag ju kopiera filmerna till usbdisken, koppla ur den, ta ut nätadapern ur väggen i uttaget på golvet under skrivbordet bakom datorn, bära alltihop till mediaspelaren, sätta in nätadaptern i ett uttag som naturligtvis ligger på golvet i röran bakom tv:n och koppla in usbdisken i mediaspelaren. Sen kan jag sätta mig i soffan och kolla, men då är jag så trött av allt kopplande och bärande att jag somnar och missar filmen.
Eller också skiter jag i alltihop och kollar på Rapport i stället.

Därför anser jag att nätverk är nödvändigt.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Funkar det bra med undertexter,.srt och liknade. Läste på något forum att det inte fungerade helt hundra i början.
Jag har knappt använt undertexter, men de jag provat har fungerat bra. Det finns de som klagar på att texten är lite sen i vissa filmer. I det andra forumet som det länkas till ovan skrivs bl.a. det att det inte verkar som om tillverkare av mediespelare inte tittar på de existerande mediespelarna innan de tar fram en ny. Alla verkar ha samma "buggar" i början = gör samma tabbar. Det verkar som om Western Digital tar åt sig av användarnas önskemål och uppdaterar boxen med nödvändiga uppdateringar. Det är fortfarande en ny box och behöver tid för att bli riktigt färdig. Uppdateringarna är enkla att lägga in.

Jag skrev ju att det är min åsikt. För mig skulle den vara värdelös. Eftersom filmerna oftast ramlar in på min dators hårddisk på nåt mysko sätt, så är det bekvämt att bara gå och sätta sig i soffan och knäppa på Popcornen och kolla. Utan nätverk så måste jag ju kopiera filmerna till usbdisken, koppla ur den, ta ut nätadapern ur väggen i uttaget på golvet under skrivbordet bakom datorn, bära alltihop till mediaspelaren, sätta in nätadaptern i ett uttag som naturligtvis ligger på golvet i röran bakom tv:n och koppla in usbdisken i mediaspelaren. Sen kan jag sätta mig i soffan och kolla, men då är jag så trött av allt kopplande och bärande att jag somnar och missar filmen.
Eller också skiter jag i alltihop och kollar på Rapport i stället.

Därför anser jag att nätverk är nödvändigt.

Visst kan det bli omständigt om man är på det humöret. Använd en 2.5"-disk eller USB-sticka så slipper du koppla in en nätanslutning. Är man van att använda nätverk till sin mediespelare så förstår jag att det känns omständigt.
Nätverksanslutning m.m. skulle göra den dyrare. Den här enheten kostar endast 1000:- men fungerar lika bra som en dyrare enhet. Tydligen är chippet i den samma som i PopCorn.

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jag har en gammal AivX (numer Abigs) DVP-254.
Spelaren har jag haft i över 3 år nu och är kanonnöjd med den.
Perfekt att ha med sig på resor, jag brukar lyckas ansluta den på 80 % av de hotellrum som vi bott på.
Uppspelning på LCD-tv med 1080i fungerar perfekt, även avi-filer blir bra.
Att den inte har nätverkskort är ett litet aber, men eftersom jag har datorn i närheten tänkte jag dra fram en kabel från USB-porten.
De har släppt en ny version som ska klara mkv-filer som min inte klarar, fast den hittar jag inte i Sverige, så jag är intresserad av WD mediaspelaren.
Levereras den med eller utan hårddisk?

Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Jag vet inte hur den där fungerar men köp för f-n inte en popcornhour de sämsta halvdanna skiten jag varit med om helt otroligt att den fått så mycket beröm. man fick spendera halva dagen på ett deras forum innan man fick den att fungera över nätverket för att inte tala om alla buggar och ständigt hängande. att den klarar att streama över nätverk går att diskutera var många om och men.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Jag vet inte hur den där fungerar men köp för f-n inte en popcornhour de sämsta halvdanna skiten jag varit med om helt otroligt att den fått så mycket beröm. man fick spendera halva dagen på ett deras forum innan man fick den att fungera över nätverket för att inte tala om alla buggar och ständigt hängande. att den klarar att streama över nätverk går att diskutera var många om och men.

Måste ju få fråga vad du körde på serversidan? Jag kör Llink och den är kanon, läser filer som ligger i rar-arkiv on the fly, subtexter är inget problem alls och jag har varit med om att den hängt 1 gång.

Men jag håller med, det är inte bara plug n play, dock är den förjävla trevlig när man väl får igång allt.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa