Wheelie guide sökes???

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Homsen skrev:
Tänk också på att rsén är väldigt framtung så du kanske behöver ett litet t.ex "gupp" som hjälp för att få upp den i rätt vinkel. :tummenupp

kan intyga att en nsr är väldigt framtung inte ens med ryck 10000 varv och vilja så får man den hela vägen upp har man tur så kan den max 30cm sen ner igen.,.:-(
ingen som har en dt o sälja:)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Med TZR går det fint att köra hela 1:an ut rätt högt iaf :) Testade inte så mycke, men att växla till 2:an är inte omöjligt! Med koppling då...Hääääär är en av mina fina ( :p ) filmer:

Wheelie Mix
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Nisse Järnet skrev:
Går fint både med och utan koppling, iaf när man har lärt sig lite mer :) Men börja köra på 1:an eller 2:a med koppling! Men räkna inte med att det går nå vidare bra i början...Jag kunde bara köra lite på 1:an i början :p Men nu är 1:an--->5:an inga problem :) Bara 6:an kvar...Och om du ska växla, växla MED koppling! Lika bra att lära sig det med en gång! Testa inte ens utan! Jag har alltid kört med, och tycker nu det är SVÅRARE att köra utan :) Och det är ju bara bra :tummenupp

Jag tycker att det är mycket lättare att växla UTAN koppling... Det är ju bara att hålla jämn gas och lägga i nästa växel... ska man börja koppla hinner man ju falla ned... Fast.. jag har bara växlat i en vecka... man kanske lär sig MED koppling snart...

Snart blir det lite mer ös i maskinen också... Då blir det nog ännu lättare...

Det är jäkligt gott att dra på bakhjulet i upp emot 70knyck... den är jäkligt stadig då... :tummenupp
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Kawadanne skrev:
Jag tycker att det är mycket lättare att växla UTAN koppling... Det är ju bara att hålla jämn gas och lägga i nästa växel... ska man börja koppla hinner man ju falla ned... Fast.. jag har bara växlat i en vecka... man kanske lär sig MED koppling snart...

Snart blir det lite mer ös i maskinen också... Då blir det nog ännu lättare...

Det är jäkligt gott att dra på bakhjulet i upp emot 70knyck... den är jäkligt stadig då... :tummenupp

Vad ska du göra då? Pluggarna e väl redan dragna eller?? :rolleyes:
 

-esser-

Min lapp smakar gott!!!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Skaftö (Uddevalla)
Hoj
Aprilia RS 125 -99, Opel Manta
Kawadanne skrev:
Jag tycker att det är mycket lättare att växla UTAN koppling... Det är ju bara att hålla jämn gas och lägga i nästa växel... ska man börja koppla hinner man ju falla ned... Fast.. jag har bara växlat i en vecka... man kanske lär sig MED koppling snart...

Snart blir det lite mer ös i maskinen också... Då blir det nog ännu lättare...

Det är jäkligt gott att dra på bakhjulet i upp emot 70knyck... den är jäkligt stadig då... :tummenupp

gött som fan... då kan man ju köra om bilar på ett hjul. (trevligt och köra om morsan!!!!!)

mamma-----> :fatta! <----jag
 

spökrider

en arg jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i svampen
Hoj
ingen, eller jo det har ja ju
vi kommer att hyra rinkabyfältet i sommar för bla. en wheelie skola
och lite :öl
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Poffer skrev:
Vad ska du göra då? Pluggarna e väl redan dragna eller?? :rolleyes:

Njaä.. Vet inte riktigt... det finns inget synligt i kröken eller förgasaren... Det sitter dock en "bricka" i insuget, men jag vet inte om det är ett stryp, återstår att se... (Öppningen i brickan är lika stor som förgasardiametern)

MEN... Den är inlämnad på verkstad nu för att den vill inte gå på höga varv... Men det ska väl snart vara fixat hoppas jag.... sen får jag väl prova nisses metod, att koppla. Han är ju lite mer rutinerad än jag...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Kawadanne skrev:
Jag tycker att det är mycket lättare att växla UTAN koppling... Det är ju bara att hålla jämn gas och lägga i nästa växel... ska man börja koppla hinner man ju falla ned... Fast.. jag har bara växlat i en vecka... man kanske lär sig MED koppling snart...

Snart blir det lite mer ös i maskinen också... Då blir det nog ännu lättare...

Det är jäkligt gott att dra på bakhjulet i upp emot 70knyck... den är jäkligt stadig då... :tummenupp
Ok, jag började med koppling och bara kört med det så det kan nog vara därför jag tycker det är lättare :) Och det är ju bara bra...
Mer ös är ju alltid trevligt :)
Jo visst är det, fast jag tycker ändå att det går för sakta med en 125:a :( rekordet liger på 105km/h på 5:an ståendes...Har faktiskt lyckats att dra upp den på 5:an ståendes på limpan i 90-95 :)
Har du testat att stå eller sitta på knä eller nåt? Mycket lättare än att sitta...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
-esser- skrev:
gött som fan... då kan man ju köra om bilar på ett hjul. (trevligt och köra om morsan!!!!!)

mamma-----> :fatta! <----jag
haha skulle va roligt :) Har en filmsnutt nånstans när jag kör om en 60+ med hojen :) hehe drar upp den på 3:an tror jag och sen ut och i med 4:an och sen om och in framför och kör en bit till och sen ner :) hehe
Johan har kört om tåget (Roslagsbanan) en gång på bakan också, vi ska filma det när vi fått ihop våra hojar, både innifrån tåget och utifrån :) hehe :1pajas
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Nisse Järnet skrev:
Ok, jag började med koppling och bara kört med det så det kan nog vara därför jag tycker det är lättare :) Och det är ju bara bra...
Mer ös är ju alltid trevligt :)
Jo visst är det, fast jag tycker ändå att det går för sakta med en 125:a :( rekordet liger på 105km/h på 5:an ståendes...Har faktiskt lyckats att dra upp den på 5:an ståendes på limpan i 90-95 :)
Har du testat att stå eller sitta på knä eller nåt? Mycket lättare än att sitta...


Nä, jag har bara suttit ned,,, Kanske är dags att prova... Fast om man ska ha ena benet på sadeln kan man ju inte ha en fot på bromsen, om man ska växla också... men men... man får väl ta det lite försiktigare då, så man inte slår över...
Det är ju iofs. bara att kicka ner en växel då, om man vill bromsa. :p
 

-esser-

Min lapp smakar gott!!!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Skaftö (Uddevalla)
Hoj
Aprilia RS 125 -99, Opel Manta
Nisse Järnet skrev:
Ok, jag började med koppling och bara kört med det så det kan nog vara därför jag tycker det är lättare :) Och det är ju bara bra...
Mer ös är ju alltid trevligt :)
Jo visst är det, fast jag tycker ändå att det går för sakta med en 125:a :( rekordet liger på 105km/h på 5:an ståendes...Har faktiskt lyckats att dra upp den på 5:an ståendes på limpan i 90-95 :)
Har du testat att stå eller sitta på knä eller nåt? Mycket lättare än att sitta...


nej det har jag inte!!! men d e lite mer knepigt om man har en RS en om man har en DT.... :fakta

Din film va rätt snygg föresten... när du stoppar andra gången med en hand.... ganska nice!!! :tummenupp
Om du kan dra upp den på 5:an i 90 så borde väl jag kunna dra upp den på 1:an....... även fast jag har en RS.. :fakta
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
-esser- skrev:
nej det har jag inte!!! men d e lite mer knepigt om man har en RS en om man har en DT.... :fakta

Din film va rätt snygg föresten... när du stoppar andra gången med en hand.... ganska nice!!! :tummenupp
Om du kan dra upp den på 5:an i 90 så borde väl jag kunna dra upp den på 1:an....... även fast jag har en RS.. :fakta
Tackar :) Jo du har väl iaf HK, nåt som inte jag har... :crash
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
ja har försökt få upp min TZR på bakhjulet... går väll å få upp den ca 50cm lr så... vid ca 8k å släppa kopplig å rycka uta fan... det går däremot å sätta en liten vikt under sadeln... ska nog testa d nån dag.. hehe... måste bara fixka kopplingen först... slirar.. så jävla svårt då.. hehe...

d går däremot bra å göra en Stoppie... ska skaffa en kamera så ja kan lägga upp bilderå filmer...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top