Wheelie i 160-200?

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Ok, lite skryt... Har haft drygt 250km/h vid nedslag. O jag kommer aldrig göra om det igen med kalla däck!!!! En regel e ju att undvika wheelisar ÖVER 200km/h!!! Det e över 200 som dom flesta får problem som e MKT svåra o reda ut (även för en van wheeliekille) o ja jag o kört MÅNGA ggn över 200...

.../Yoshi

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
o alla har ju självklart gjort detta på bana eller enskilt & inhängnat område..

så ni POLISER som är inne o läser,,,, :arsele

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
RoLLER skrev:
Beror på om du vill du droppa en Bombwheelie eller fjösa?

Jag vill ligga i 200 och dumpa kopplingen med fullt varv på motorn och tokspinna med framhjulet 2meter ovanför backen och känna bakhjulet glida runt på asfalten som en snorloska i en het teflonpanna :yoparty

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kawwa skrev:
Jag vill ligga i 200 och dumpa kopplingen med fullt varv på motorn och tokspinna med framhjulet 2meter ovanför backen och känna bakhjulet glida runt på asfalten som en snorloska i en het teflonpanna :yoparty

Det var alltså ingen serös fråga :tuttar bara ett utspel av alla Hur gör jag för att wheela med min R1 ? :va

Gabor

Guest
min zx12 a

tokspann i över trehundra när den varvade ur på 6 an......

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Kawwa skrev:
Det var alltså ingen serös fråga :tuttar bara ett utspel av alla Hur gör jag för att wheela med min R1 ? :va
Skönt att veta att det finns "gudar" som aldrig behövt fråga...... :Bugar

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
RoLLER skrev:
When things look bad, and it looks like your not gonna make it. The you're gotta get mean. I mean PLUM MAD DOG MEAN! 'Couse if you loose your head and you give up. Then you neither live nor win. Thats just the way it is.
Jaså, det var det som hände.... :va
Glömde du att vara "PLUM MAD DOG MEAN" RoLLER?

Ps. Pm:a ditt Banknummer RoLLER Ds

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det går inte jämföra mina två hojjar mot varran iaf, R6an har inte så stor tendens att dummas när man släpper ner den me lite fart, däremot så hittar Husan gärna på saker å småsaker när man sätter ner den. Tror aldrig jag åkt fortare än 160 och satt ner så jag har inte fått uppleva de där riktiga problemen än, inte på sporthoj iaf.

Så mitt svar på frågan är att det skiljer sig mycke mellan olika hojjar.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
R1 wannabe skrev:
Skönt att veta att det finns "gudar" som aldrig behövt fråga...... :Bugar

Vad är det man behöver fråga om när man sitter på en hoj som klarar rena powerwheelies ??????

Starta hojen och ut och kör istället så kommer det att lösa sig bara man drar i rullen på höger sida.

How hard can it bee ???

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Kawapeter skrev:
Jag har kört i 230 km/h , haft stryslag nån gång ibland , men det gäller bara att hålla hårt i styret :D :D
Kör man långt hinner ju framhjulet sluta snurra , de är då det blir ett svart sträck å styrslag. Har framhjulet bra fart blir det inte lika mycket.

Tjing!! :tummenupp

Ashhh din posöör.. går den bara i 230 på slangen?. har hört du klotat med min vänn.. 250 släppte jag ner hon i o som alla säger med Öhlins och lite power när man släpper ner är allt lungt.

220 skickar vi framhjulet till himlen. tjohooo

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Jag brukar börja på ettan och försöka köra så sakta som möjligt på slangen.
Det är ju inte så poppis att blåsa förbi korvmojen i 250...

Mest kontroll på landningen tycker jag man brukar få med tankwheelies.
Men det går hårt åt gaffeltätningarna...

Körde på slangen med crossen femman ut (ca 120 km/h) vid nerslaget så blev det mindre trevligt: vobblade o krängde som fasen, hade inte så mkt luft i däcken heller kanske 0.6-0.8 kg. Det var läbbigare än att släppa ner gixxern i 260 km/h...

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
No1 skrev:
I stället för att bara prata om det ;), gå in på www.swt-racing.com den 15 juli och anmäl er till ett sk kompis/företags jippo, eller varför inte låta oss arrangera eran svensexa/möhippa... :hihi

Då kommer formodligen ni att få den enda chansen att verkligen åka ÄRLIGA 300km/h+ på ett hjul, man eller mus det får framtiden utvisa... :skrämd

No1...

Grrr... Låter najs... Har ni några tyska-stukade fighters med da så man får känna hur dom hanteras med en riktig fakirsadel?

Nä men vad kostar det att få sig en slang i 3 hunk + ?

:tummenupp

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Kawwa skrev:
Vad är det man behöver fråga om när man sitter på en hoj som klarar rena powerwheelies ??????

Starta hojen och ut och kör istället så kommer det att lösa sig bara man drar i rullen på höger sida.

How hard can it bee ???
Den klarar att kasta av ryttaren och kvarlämna en räkning på 20-30 tusen också. Allting är enkelt när man kan det.

Gabor

Guest
Kawwa skrev:

How hard can it bee ???

SANT......

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
brukar vara värre på offroad hoj med grova däck, tar flera sekunder innan framhjulet får fart igen och det känns som att åka med låst framhjul.
Med en sporthoj är det ingen fara sålänge man släpper ner med framhjulet åt rätt håll :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...