Bollox skrev:
Hmm du kanske borde se över din hoj lite om den "wobblar ihjäl sig" så lätt? Det ska den INTE göra. Ok allt är relativt men hade den varit SÅ jävlig som det låter, tror du att den någonsin hade kommit i produktion ens?
Jag syftar inte på wobbel vid slagning, för lider man av det kanske man får låta bli å slanga, wobbel ut ur kurvor på bana heller inte problem, det jag tycker är oroande är när man kör på taskig landsväg man inte kan jättebra och kör ner i kälskott eller liknande samtidigt som man accelererar ur kurva, eller träffar grus-/olje fläck ut ur kurva, När framdäcket inte kan hålla spår pga wobbel kan jag lova att inte bakdäcket vet vart det ska ta vägen heller. så ligger man då på hård acc i 150 i kurva så skiter det sig ganska rejält. Styrdämparen hade inte hindrat reaktionen, men gjort den lite lättare att reda ut.
Nu körde jag oxå onödigt snabbt, kanske så snabbt som ni aldrig gör(jag kanske bara har otur alla gånger, jag brister måhända i omdömme, men ej i skicklighet)... men då behöver inte icke-posörer en retta heller, utan kanske en race-hoj till banan och en varadero till vägen...
Jag vill bara mena att styrdämparen är en väldigt billig försäkring, trådarna och erfarenhetern här på sporthoj med liknande händelser är många, och många skrotningar.
mvh Fredrik
Obs! styr- och svinglager var kontrollerade utan fel, bra däck(supercorsa) och rätt däcktryck