normalt sett har man väl nästan alltid 2 fingrar på kopplingen, så då borde man väl ändå hinna dra till den.. sen om man vågar o ifall det är de första man tänker på när det händer e ju en annan sak..Kamikaze kid skrev:Visst...
Sträck dig ut efter kopplingshandtaget bara när du har fulla styrutslag fram och tillbaka...
Och räknar du tiden från det börjar wobbla tills han är ikull så förstår du nog att man inte hinner med det!
Showtime skrev:normalt sett har man väl nästan alltid 2 fingrar på kopplingen, så då borde man väl ändå hinna dra till den.. sen om man vågar o ifall det är de första man tänker på när det händer e ju en annan sak..
har haft wobbel, men inga "allvarliga" där de slår från stopp till stopp..Slappa skrev:Det märks att inte du har fått wobbel nån gång iaf, det slår rätt friskt, du ska vara glad om du fortfarande kan hålla dig på hojen, styret fladdrar snabbt som tusan
wonderwizard skrev:Jotack... jag låg bakom & såg det hela, så jag vet mycket väl hur det såg ut
zajtar skrev:vad kostar en styrdämpare
Sep skrev:5200 till 929'an, funderar själv på att skaffa..
wannagofast skrev:Och jag lägger åter in denna lilla film, som jag fortfarande får skrattkramp av!!!!
http://www.flurl.com/uploaded/Super_Break_11211.html
Rigge skrev:Ja gav 2000 för en beggad.
Egentligen är väl wobbel när ramen rör sig vilket den knappast gör på nyare cyklar. Det som blir är styrslag, och ni som ska dutta på bakbroms och rycka upp den på hjulet igen när det händer kan ju aldrig vart med om ett styrslag.
Savage skrev:Hade han haft styrdämpare så hade det nog gått bra.
Läskigt värre
Savage skrev:Hade han haft styrdämpare så hade det nog gått bra.
Läskigt värre
zajtar skrev:vad kostar en styrdämpare
Haha!wannagofast skrev:Och jag lägger åter in denna lilla film, som jag fortfarande får skrattkramp av!!!!
http://www.flurl.com/uploaded/Super_Break_11211.html
Slappa skrev:Bara en fundering, om man nu av någon anledning skulle vilja ha flera st styrdämpare monterade samtidigt skulle det funka eller blir det skumt
tarmac skrev:Haha!
Kom att tänka på en gång när jag var en 13 bast ungefär.
Jag o några kompisar var ute o lekte med cyklarna. Skulle hoppa ner för en trappa, o stegrar upp den precis innan...... tror ni inte styret LOSSNAR!!!
XJR_Jönsson skrev:Jag köpte till min på Bikeshop.se å gav 2500 dock inte öhlins. men va fan.
Sep skrev:5200 till 929'an, funderar själv på att skaffa..
Jag klarade mig undan med lite pungkrossMr Helmut skrev:gjort liknade, jag skulle åka ner för en backe på sprängsten (vass sten) full fart ner å styret får jag med i handen en bit ned. Fick en tjej att sitta å plocka sten ur köttet i handen... har ärr i båda händerna än i dag efter det
Det verkar stämma, förutom punkt 3. Om man håller ett betsämt tag i styret håller man väl ändå ganska hårt? Borde det inte vara bättre att bara ha händerna liggandes mot styret?stoooffe skrev:Taget från STRs MC-Boken.
"Råkar du ut för wobbling bör du försöka göra så här:
1. Håll blicken riktad långt fram.
2. Ändra motorcyklens tyngdpunkt genom att
lägga dig över tanken och pressa knäna mot den.
3. Håll ett bestämt, men inte krampaktigt, tag i styret.
4. Minska farten försiktigt.
5. Använd bakhjulsbromsen."
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024