Wheelie rekord!

j@k£

Motorgalen
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Snart något roligt.
Skulle vara roligt att se vad ni har för wheeli rekord.

Får börja med mig själv då! :tuttar

Hoj: Ktm 660 -04
rekord: 8,2 km. (kollat med bil!)
När: I lördags, sålde hojen i går och var tvungen att testa hur långt jag klarade.:tungan

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
kan man köra två km så kan man nog köra hur långt som helst.

vet inte exakt hur långt men runt en 7-8 km med en gixxer 1000 :)

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
400m men då i motvind, 13drev och liiite soppa i tanken.. ;) Snacka om en "slåsigpåbröstettråd" :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är inte så mkt för att köra långt på bakhjulet "är kass på det" men gillar att åka långsamt! Så får väl säga 600m i hastighet 40km/h till att börja med.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
8km (på en KTM 660), körde samma sträcka direkt efter med båda hjulen på backen och nollad trippmätare...

För min del brukar det vara händerna som tar slut efter drygt en halvmil, hur långt jag klarar sen handlar mest om vilja.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
sålt bevismaterialen :( (hojen jag gjorde det med alltså, Yamaha XT600E -01, nästan så jag är stolt att jag lyckades svinga över den klumpen haha)

hmm, har visserligen kvar brallorna som jag lyckades riva upp ett hål i röven vid "landningen" :D
(hade en stor väska på ryggen med massa kläder i, så den "krachen" är nog fasen min bekvämaste, vart bara röven som fick ta lite stryck haha)

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jag är mer för att lära mig åka högt än långt, men längsta sträckan jag åkt är ungefär 1,5km. Då gick det inte fortare än 50-60km/h.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Man vet ju aldrig hur långt husan går innan han klappar ihop. Men 2km har jag lyckats med, dock efter ett kraftigt överslag har jag tappat gnistan... och iår har det inte blitt mycket kört. :(..

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Skulle vara roligt att se vad ni har för wheeli rekord.

Får börja med mig själv då! :tuttar

Hoj: Ktm 660 -04
rekord: 8,2 km. (kollat med bil!)
När: I lördags, sålde hojen i går och var tvungen att testa hur långt jag klarade.:tungan

JAKE SVIKARE SÄLJA HOJEN ....

Rekord 3Km ungefär ståendes på sadlen 4ans växel ..

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
1 mil sittandes med KTM 660. Väldigt viktigt med "sittandes" då mina armar bokstavligen höll på att gå av den sista kilometern. :hihi

En undran, hur nyttigt är det för motorn att arbeta 1 mil i såpass hög vinkel i ca 100-130 km/h? Jag slog på redigt med olja innan körningen för att slippa ev. missöden.

Last edited:

j@k£

Motorgalen
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Snart något roligt.
1 mil sittandes med KTM 660. Väldigt viktigt med "sittandes" då mina armar bokstavligen höll på att gå av den sista kilometern. :hihi

En undran, hur nyttigt är det för motorn att arbeta 1 mil i såpass hög vinkel i ca 100-130 km/h? Jag slog på redigt med olja innan körningen för att slippa ev. missöden.

Härligt! jag satt ner oxå! ingen sport annars!:D

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid

På iaf XR600 är det mycket viktigt att man har fullt på mätstickan innan man ska ut och hjula lite längre sträckor. Är det inte helt fullt, så kan man tappa oljetryck när det börjar bli lite höga höjder.

Jag lyckades rasa min kam pga det, sådär lagom kul.. Men nu är den fit for fight igen. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024