Wheeliefråga

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Haha, ja jävlar.
Håll rent framför egen dörr. (Ett gammalt ordspråk)

Elmgren, har aldrig sett på någon hojfilm att de håller i frambromsen, aldrig hört talas om någon som gör det heller.
Kanske för att de vill ha ett långt svart streck när de slår ner med framhjulet.

MoStwaNted: Jag laddade ner en film där du wheelade ett par gånger fram och tillbaka i somras. Då såg det inte särskilt bra ut och nu låter du som en expert.
Har du lärt dig fort?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Möjligen för att göra en stoppie direkt efter nerslag eller som antikrist säger, att motverka gyroeffekten. Finns ju en möjlighet att det är ett bromshandtag som är kopplat till bakbromsen oxå, om dom nu sitter på tanken osv och slangar så kan de ju va bra att komma åt bakbromsen på ett smidigt sätt.

Måste bara tillägga att jag såhär efter 3 säsonger och nu på slutet av denna precis lärt mej köra på slangen. Har inte direkt tränat på wheelies så det kan ju bero på det? :)
Men va "lätt" det är när man väl börjat träna. :tummenupp
Smyger lite i 10-50km/h in med kopplingen o varvar till 6-7000 o sen bara att släppa kopplingen. I början tyckte jag den kom fort men när man tränat ett tag så är de ju inga problems. Nu ska man bara hitta det fina balansläget så man kan ligga o köra sakta oxå.. synd att de är så taskigt väder.. vill vara ute hela tiden nu när man hittat det sanna nöjet :tungan

Last edited:

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar nytt...
Gustav1, när man hojen i bild typ 2 sek efter att han dragit upp den såg man att framhjulet stod helt stilla, vilket jag tyckte var mysko.

Så när man såg en onboard-cam såg man att han hade 2 fingrar på bromsen också samtidigt.

Kollade lite andra filmer också på tosiga amerikanare osv och några där gjorde likadant.

sandstream

Guest
mjukis skrev:
Måste bara tillägga att jag såhär efter 3 säsonger och nu på slutet av denna precis lärt mej köra på slangen. Har inte direkt tränat på wheelies så det kan ju bero på det? :)
Men va "lätt" det är när man väl börjat träna. :tummenupp
Fan vad skönt, då har jag två säsonger till på mig :)
Skämtåtsido så ska det slangas som bara den nästa säsong, om jag så ska träna dag och natt :yoparty

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
hehe ja gillar också såna här trådar.

Gustav1: du menar när ja försöker rycka upp min zxr =) tog kortet några veckor innan å då ja visade filmen vart det ett jävla liv på sporthoj också...

har lekt lite med en r1fighter å lättare hojj att lära sig whela på vet ja inte om det finns... nu sitter även växlarna.

fan att RoLLeR inte skriver lika mkt nuförtin,, de va tider det =)

stavfel och sånt bjuder ja på, men ska försöka bättra mig framöver...

elmgren är du så aggressiv i verkligheten också? då har du inte mött mig :hihi :yoparty (menade e22 :huvet sry)

(märks att vintern snart är här...)

Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
sandstream skrev:
Fan vad skönt, då har jag två säsonger till på mig :)
Skämtåtsido så ska det slangas som bara den nästa säsong, om jag så ska träna dag och natt :yoparty

:D

Men glöm inte att ha någon med dej när du tränar, dels så kan dom förklara för dej hur jefla mycket till du kan gå upp innan du slår över, dels så kan dom ta hand om dej när du väl slår över.. :hihi

Tror mina 3 år har hjälpt lite ändå, man har ju fått en viss hojvana så man kan hantera den lättare. Verkar dumt att börja slanga direkt när man köper hoj.

Jag har lärt mej på 5 tränings tillfällen, säger inte att jag är bra men har hyffs höjd och drar den till varvstoppet :yoparty :lol

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Nu igen? Hur lyckas jag skriva in www.grammatikkrig.com istället för www.sporthoj.com så (jävla) ofta? :rolleyes:

Har själv undrat varför de fingrade på frambromsen under wheelie även när de inte gjorde stoppie efteråt. Förklaringen med att nolla gyroeffekten låter rimlig, alltid lär man sig nått :)

Last edited:

sandstream

Guest
mjukis skrev:
Men glöm inte att ha någon med dej när du tränar, dels så kan dom förklara för dej hur jefla mycket till du kan gå upp innan du slår över, dels så kan dom ta hand om dej när du väl slår över.. :hihi
Fan också, jag har ju inga kompisar :huvet ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...