Wheeliesällskap

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Gott väder som sjutton. Eftersom ja bor i trakten samt e kass på o wheelie så åker ja nog bort dit så fort ja pillat färidgt på hojen ida. Vilket borde bli runt 18-19-tiden. Ses om vi ses!

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Gott väder som sjutton. Eftersom ja bor i trakten samt e kass på o wheelie så åker ja nog bort dit så fort ja pillat färidgt på hojen ida. Vilket borde bli runt 18-19-tiden. Ses om vi ses!

Gjorde min första wheelie idag :pannkyss :tummenupp
Eller, ja, kanske inte wheelie kanske, men första lilla lyftet i alla fall. Visst, jag vet att det inte är mycket och ni som kan wheelia tycker säker det är mesigt, men själv är jag nöjd. Måste ju börja någonstans.

Den var skithög, säkert 15cm, hahahahahahaha. Såg mer ut som en skrämd loppa än hojåkande, men ge mig våren på mig så ska nog även jag få resning :tuttar

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Eller, ja, kanske inte wheelie kanske, men första lilla lyftet i alla fall. Visst, jag vet att det inte är mycket och ni som kan wheelia tycker säker det är mesigt, men själv är jag nöjd. Måste ju börja någonstans.

Den var skithög, säkert 15cm, hahahahahahaha. Såg mer ut som en skrämd loppa än hojåkande, men ge mig våren på mig så ska nog även jag få resning :tuttar
Visst är det kul :D

Nu när jag lärt känna min hoj lite bättre ( en hel dags körning :hihi ) Så tänkte jag att jag skulle passa på och öva lite jag med :)

Hjulet lättade lite igår på turen, men det va nog minimalt, men härlig kännsla i magen är det :banana

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad sägs om att slangträna på söndag eftermiddag vid 17-tiden?

Visst är det kul :D

Nu när jag lärt känna min hoj lite bättre ( en hel dags körning :hihi ) Så tänkte jag att jag skulle passa på och öva lite jag med :)

Hjulet lättade lite igår på turen, men det va nog minimalt, men härlig kännsla i magen är det :banana

Grattis grattis!

Jag minns det som igår när man för första gången lykades få luft under framhjulet. Det pirrar härligt i magen :D

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad

Grattis grattis!

Jag minns det som igår när man för första gången lykades få luft under framhjulet. Det pirrar härligt i magen :D

Pirrar? Jag är glad att min hoj är högljud och luktar lite bränt av sig själv :rolleyes:

Söndag säger du, jag är nog på, vet inte riktigt hur min helg ser ut än. Eller snarare min nästa vecka.

Och tack, ja mycket härligt känsla. Nu ska jag bara göra det varje gång jag vill och sedan börja göra lite högre varje gång så är jag snart där.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Grattis grattis!

Nu va det ju inte första gången iof, men det är lika kul varje gång :D

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hur går det? kör ni nått nu i veckan lr kör ni bara helger e lite sugen köpt ny hoj så måste öva nu kanske ikväll a-krossen

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Börjar gå hyffsat på 1.ans växel nu iallafall =) målet är att koppla upp den på 2.an i sommar..får se hur det går :p

Pirrande känsla ja! tills man blev livrädd o slog av helt o sen presentera pungen för tanken med en väldig fart! :AJ
:D

/Martin

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Tack för sällskapet. Kul som fan att få se hur man ska göra, dock så har jag långt kvar från de sjukt snabba bakhjulsåkandet som jag fick se idag. Dock så började jag äntligen få tillstånd några grodhopp som inte såg helt bedrövliga ut och rädslan att stegra över och att luta sig framåt är försvunnen. Nu kan man börja öva helt enkelt :D

Rolig dag idag :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Tack för sällskapet. Kul som fan att få se hur man ska göra, dock så har jag långt kvar från de sjukt snabba bakhjulsåkandet som jag fick se idag. Dock så började jag äntligen få tillstånd några grodhopp som inte såg helt bedrövliga ut och rädslan att stegra över och att luta sig framåt är försvunnen. Nu kan man börja öva helt enkelt :D

Rolig dag idag :)
Ja jag får väl tacka jag med, även om det inte blev så mycket wheelande för min del :mad:

inte ens min lilla 10 cm hamnade på bild.. fyfan ;)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hur går det med whillandet??

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hänger gärna på någon dag:) , så slipper man träna helt ensam som jag gör för det mesta :rolleyes:
Ska nog försöka få in känslan med att ena benet bakom så som doro har på en av bilderna, fast vänster benet i så fall så man kommer åt bakbromsen med högern, fattar inte hur fan han vågar sitta så med högerbenet istället, för han har väl inte stunt/bakbroms fram på hantaget va?

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Hänger gärna på någon dag:) , så slipper man träna helt ensam som jag gör för det mesta :rolleyes:
Ska nog försöka få in känslan med att ena benet bakom så som doro har på en av bilderna, fast vänster benet i så fall så man kommer åt bakbromsen med högern, fattar inte hur fan han vågar sitta så med högerbenet istället, för han har väl inte stunt/bakbroms fram på hantaget va?

Nee, ingen broms där inte... handlar om arr lära sig sin hoj gubbar:tummenupp :pannkyss eller att de var så jag lärde mig:huvet

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
när är nästa slangträning då, inte för att jag själv ska träna på bakhjulet utan på de andra hjulet, men det är alltid kul att kolla på...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Nee, ingen broms där inte... handlar om arr lära sig sin hoj gubbar:tummenupp :pannkyss eller att de var så jag lärde mig:huvet

är lite bättre tryck i motorbromsen på en större stånka:D

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Mölndalsvägen för drygt en timme sedan var de slangträning....

85km/h på bakhjulet klockade farbror batong mig på:huvet :huvet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...