Wheeliesällskap

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Bakom rubriken döljer sig ett litet dilemma och kanske inte så litet heller :rodnar. Jag kan nämnligen inte wheela. :rodnar

Nu med ny hoj och allt, dessutom en riktig liten raket så börjar det kännas som ett måste. Kan ju gärna inte skylla på "verktyget" till att jag inte kan :rolleyes:

Så jag undrar om det finns någon med samma dilemma som jag som vill ha lite övningssällskap (eller orkar vara lite lärare en dag eller två) då man bör vara minst två. Kan ju ha "otur" och slå över och klota och då är det ju som sagt inte så bra att vara själv. Också största anledningen till att jag inte tränat så mycket på att wheela, eftersom jag alltid kör själv.

Så SH gbgare, någon som är sugen på att träna lite wheelies, hör gärna av er då jag gärna vill ha sällskap eller hakar på.

Sedan till något helt annat. Finns det någonstans i Göteborg där vi (sporthojare) har tillgång till att wheela inomhus? Blir ju aldrig sol och varmt i det här j-la landet :huvet och börjar bli riktigt sugen att ut och leka

Behöver nödvändigtvis inte vara med mc utan där man kan cykla. Ett hjul som ett hjul och balanspunkt går ju att träna med vanlig cykel.

Så i väntat på sol, varför inte träna inomhus, så har man något att göra också.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Med din hoj är det ju lekande lätt. Pilla inte på A,B,C så att du har A läget i.
Kör nu ut på en väg och gasa fullt på 1an utan att släppa så ska du se att den reser sig :tummenupp
Reser den sig inte med fullgas på 1an så är hojen trasig eller så håller du inte stumt :rolleyes:

...eller lägg dig i 70 kanske och kör av/på metoden så kommer den där med.

Det handlar inte om att kunna få upp hjulet i vädret, det handlar om att våga göra det :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Angeredskrossen brukar vi öva på.
Annars så finns det ju en fin raka vid lygnern. Nästan vid Fjärås.:tummenupp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Bra tråd, Macaper:tummenupp Jag har nämerligen samma problem, kan inte heller wheela, bara resa den på 1an. Har ju kanske inte rätt hoj för bakhjulsåka men hade ju varit roligt om någon (motardguru) hade kunnat ge en ettpar bra tips, gärna IR:buga

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Nästa vecka ska vi ut till A-krossen o öva :tummenupp
Ingen dag bestämt ännu, får se hur vädret blir.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Med din hoj är det ju lekande lätt. Pilla inte på A,B,C så att du har A läget i.
Kör nu ut på en väg och gasa fullt på 1an utan att släppa så ska du se att den reser sig
Reser den sig inte med fullgas på 1an så är hojen trasig eller så håller du inte stumt

...eller lägg dig i 70 kanske och kör av/på metoden så kommer den där med.

Det handlar inte om att kunna få upp hjulet i vädret, det handlar om att våga göra det

Jo, jag gissar det. har inte testat än bara, men stökade lite med det förra året med bladen men fick ingen riktig svung i det. Pratar inte om fredagsresningar utan att verkligen wheela. Som i er härliga film i K7 tråden på SH. Så ska det se ut :D :tummenupp

Nästa vecka ska vi ut till A-krossen o öva :tummenupp
Ingen dag bestämt ännu, får se hur vädret blir.

Finns det plats för newbies också? :D

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
2009.Yamaha r1
Skulle behöva lite träning jag med ;) hänger gärna på om vädret är ok :)

eXite0o

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
2009.Yamaha r1
Jag behöver inte lite träning, jag behöver en varmluftbalong knytet i framgaffeln och nya håriga kulor som Fabbe snackade om :tummenupp . Dags att slänga min Gilette antar jag :D

Samma här köpte hojjen för 2 månader sedan så man har ej provat så mycket änu men det kommer :)

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Samma här köpte hojjen för 2 månader sedan så man har ej provat så mycket änu men det kommer :)

Varje dag är en ny dag och övning ger färdighet. Jag har inte bråttom så all träning och sällskap är bara strålande dagar.

Har året ut på mig att lära mig så det ska nog hinnas med :D annars säljer jag den och börjar med boule eller curling eller annat passande :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hade varit bra om nån duktig slangkille hade hängt på och kunde ha en kort teorikurs i hojskrotning på ett hjul :D

Keso o Robertzon åker hem från Runklandet idag så dom är nog RÄTT sugna att hänga på.

Aaaaight Keso?

[YOUTUBE-ID]_fG5H49QdR8[/YOUTUBE-ID]

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Här är en liten film som brukar dyka upp i slangtrådar

[YOUTUBE-ID]qncPBZ9DRRk[/YOUTUBE-ID]

Rollers slangskola som ligger på sh-ftpn'n är oxå sevärd, dock mest rolig :tungan

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Det vore ju ett ypperligt tillfälle att försöka lära sig.

Får lov att ta med den redan kraschade och återuppstående sukan man har då.....

Kan det vara så att När? Var? Hur? kommer att läggas i denna tråd för Wheelande på A-krossen eller kan man vända sig till någon annan tråd???

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy