Whooohoo -Miami vice

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Äntligen så börjar dom sända "the greates tvshow ever" igen!. Den fick mig att vilja bli snut när jag var mindre. Tänk att som Crocket och Tubbs fräsa runt i en Ferrari och eller i en Cigarette ständig omgiven av vackra kvinnor samtidigt som man har råd att försörja exfun och barn i en kåk och bo att själv bo i en lyxig segelbåt med en aligator som husdjur.
Tacka fáan på att dom är flinka med bötes blocken när man kör för fort, det måste nog in mycket stålar till stadskassan för kunna hålla sådana lönenivåer?. :tummenupp
11.jpg

www.miami-vice.org

Last edited:

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag blev så j***a glad när jag såg att de skulle visa Miami Vice igen :tummenupp .

Minns speciellt den vita testarossan som aldrig fick en repa trots att den var med i eldstrider i nästan varje episod.

:hej

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Kanal 5 21:00 fre 23/5
Miami Vice
Amerikansk actiondramaserie från 1980-talet. Miami-detektiverna Sonny Crockett och Ricardo Tubbs bekämpar droghandlare och andra grova brottslingar i Florida, utan att ens skrynkla sina flashiga märkeskläder. Del 1 av 70. Miami-polisen Sonny Crockett måste motvilligt samarbeta med nykomlingen Ricardo Tubbs från New York för att lösa flera mord som kopplas till en knarkkung från Colombia. Gästskådespelare: Jimmy Smits. I rollerna: Don Johnson, Philip Michael Thomas, Edward James Olmos.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
...då ær det bara falcon crest på 2:an som fattas då. :cool:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Silwer skrev:
den första cabFerrarin var iofs en Corvette med pålagt europeiskt motorljud:)
Men serien är ju en av de man mins från 80-talet.

Häda inte, ingen kritik av Miami vice är tilllåten på den här tråden bara lovsånger!. :fakta

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Men varför ska dom köra sånna serier på en fredag klockan 21 för?? Hur jävla ofta sitter man inne o glor på TV då???
Faan börja sända sådant i veckorna när man ändå har massa tid att slöa framför TV:n!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
campar skrev:
Men varför ska dom köra sånna serier på en fredag klockan 21 för?? Hur jävla ofta sitter man inne o glor på TV då???
Faan börja sända sådant i veckorna när man ändå har massa tid att slöa framför TV:n!

Förvisso sant men det ör alltid någon freak som bandar alltihop och lägger up det på DC så du kommer nog inte att behöva missa något.

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
campar skrev:

Perfekt att ha på när man förfestar ;)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Första Episoden! KUUUNG!!! :bow

Phil Collins - In the air tonight. Tuuuuung låt.

Lite tunnt med hojar i serien, men det har man överseende med...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Då missar ni väl inte Gäster med gester som SVT tacksamt nog repriserar på prime-time på lördagar :rolleyes: Nä, Miami Vice var det grymmaste man kunde kolla på när det gick, Gäster med gester..........tja.........

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Sååå gött!!!

iof 80talist som man är så har jag inte sett så många avsnitt, men har nogra bandade ;)

:rock :bow :rock

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
skulle kunna tänka mig se Frank Buck (eller nåt liknade), uppdrag Singapore, tror serien hette så, den glodde man på.
Men som med det mesta gammalt så blir det lätt lite töntigt när man ska titta på det 15-20 år senare:)

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Silwer skrev:
skulle kunna tänka mig se Frank Buck (eller nåt liknade), uppdrag Singapore, tror serien hette så, den glodde man på.
Men som med det mesta gammalt så blir det lätt lite töntigt när man ska titta på det 15-20 år senare:)

Det va serien med Indiana Jones stuk på va, en massa farliga apor och gömda skatter och sånt om jag inte missminner mig?.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Re: Re: Whooohoo -Miami vice

K-Micke skrev:
Det är ingen riktig Ferrari, det är nåt amerikanskt skit med replicakaross. :fakta

Nä tacka vet jag "Starsky & Hutch", det var coola killar det.
Eller Tony Curtis i "Snobbar som Jobbar", han körde iaf en riktig Ferrari.

SNOBBAR SOM JOBBAR rockar också fett :bow

:hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM