Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Här skulle jag vilja ha en liten gubbe med ett plakat som sägerDen elhojen jag varit mest sugen på är nog silence S01. Perfekt för pendling. Meeeen, jag bor lite långt från mina arbetsplatser för att skaffa en.
Gut! Gibt es velleicht ein in Schwedish?
Topphastighet? Hästar? Räckvidd? Kostar?View attachment 461533
Grejen med den är att man kan ta med sig batteriet som en resväska och plugga in det var man än hittar ett eluttag.
View attachment 461534
Gut! Gibt es velleicht ein in Schwedish?
Topphastighet? Hästar? Räckvidd? Kostar?
Čezetan toppar 90 med 10,7 hästar, klarar 14 mil, kostar €6 300 och kan laddas i vanligt vägguttag. När man ska storhandla hänger man på en släpa.
View attachment 461548
Nu tror jag inte att det är så enkelt som MP et al vill påskina. Vad säger EU? Befolkningen? Finns det verkligen stöd för att förbjuda drivmedel och fossilbilar? Hur löser vi laddning för alla i flerfamiljshus? För alla som behöver bil i tjänsten? Lastbilar? Utryckningsfordon? Turismen? Det blir nog svårt att tillåta drivmedel för några men inte alla.Vi får hoppas teknologin gör rejäla hopp framåt inom de närmaste 8 ½ åren och att priserna för dessa kommande elhojar blir humana.
För får MP som de vill så är ju bensindrivna motorcyklar förbjudna i Stockholm från 2030 och det är ju ingen liten fordonspark som måste bytas ut.
Miljöpartiet i Stockholm vill förbjuda all försäljning av fossila drivmedel inom stadens gränser till 2030.Nu tror jag inte att det är så enkelt som MP et al vill påskina. Vad säger EU? Befolkningen? Finns det verkligen stöd för att förbjuda drivmedel och fossilbilar? Hur löser vi laddning för alla i flerfamiljshus? För alla som behöver bil i tjänsten? Lastbilar? Utryckningsfordon? Turismen? Det blir nog svårt att tillåta drivmedel för några men inte alla.
Själv tror jag att vi kommer att behöva använda alla verktygen i lådan. Det där med att bara satsa på en grej funkar ju sådär (host host etanol, ”miljö”diesel host host).
Den som lever får se!
Och just därför får de som inte tror på detta rösta annorlunda. Det kan innebära att man får gå utanför sina bekvämlighetsramar och inte rösta på något parti som kan tänka sig samarbeta med MP. Dvs röstar man normalt gärna S, kanske det är läge att kolla på M, KD eller SD. Taktikrösta helt enkelt.Miljöpartiet i Stockholm vill förbjuda all försäljning av fossila drivmedel inom stadens gränser till 2030.
De har sagt det rakt ut i flertal skrifter.
T.ex: "Att införa ett totalförbud mot försäljning av fossila drivmedel till 2030 menar MP därför är ett naturligt steg till ett bensin- och dieselfritt Stockholm"
Då kanske gememene man tänker "men då tankar jag förnybar bensin då".
Men eftersom MP dravlar runt och inte vet vad de pratar eller vet att folk gärna blandar ihop saker så vill de inte riktigt säga rakt ut vad det innebär.
För att citera Miljöborgarrådet i Sthlm, Katarina Luhr (MP):
"Vi vill att framtidens bilflotta ska tankas av förnybara bränslen, så biogasmackar vill vi ha kvar. Men bensin och diesel kommer inte att kunna säljas, man ska bara kunna tanka förnybara bränslen. Etanol ska dock fortsatt gå att tanka, liksom biodiesel om det är möjligt"
Eller ur en annan artikel:
"Vi vet inte hur framtidens mix kommer att se ut. Men vi satsar främst på biogas och el i det framtida Stockholm. Så helt klart är att vi måste ha olika laddinfrastrukturer. Vi tror också att det kommer att finnas etanol och biodiesel"
Vad hände med förnybar bensin?
Den föll liksom bort...
Folk ute på landsbygden skall dock kunna tanka det. Till ett kraftigt punktskattat pris.
Och MP pratar även om att lokalproducerade förnybara bränslen är något man bör titta på.
Och vad tror vi om chanserna att man utan proteststormar utan dess like får bygga ett litet lokalt rafinaderi här i landet....?
Tyvärr är de partierna inget alternativ...Och just därför får de som inte tror på detta rösta annorlunda. Det kan innebära att man får gå utanför sina bekvämlighetsramar och inte rösta på något parti som kan tänka sig samarbeta med MP. Dvs röstar man normalt gärna S, kanske det är läge att kolla på M, KD eller SD. Taktikrösta helt enkelt.
För MP bör hållas långt från makten anser jag. Att vi har ett parti som värnar miljön är jättebra, men MP gör ju inte det annat än genom plakatpolitik som har liten inverkan på miljöarbetet, särskilt gällande vår så viktiga landsbygd.
MP behövde Peter Eriksson och Maria Wetterstrand. Dagens Miljöparti är bara underligt och svårbegripligt.
Så är det för många tyvärr. Vårat parlamentariska system är inte helt bra för ett så här splittrat politiskt landskap. Det är helt enkelt svårt att rösta på det man tror på och samtidigt slippa dra med sig marginalpartier in i maktens korridorer. Surt!Tyvärr är de partierna inget alternativ...
Miljöpartiet i Stockholm vill förbjuda all försäljning av fossila drivmedel inom stadens gränser till 2030.
De har sagt det rakt ut i flertal skrifter.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|