Wii = Kass grafik

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har en PS3:a, men köpte ett wii för skoj skull.
Det som gjorde mig grymt besviken var att grafiken är fullkomligt värdelös jämfört med PS3:an.

Vissa spel till wii är ändå rätt roliga att spela så vad fanken kan jag göra för att förbättra läget rent grafiskt? Just nu är grafiken pinsamt dålig.

Både wii:et och ps3:an är kopplat till en 42" plasma.
HDMI-kabel till PS3:an och scartingång till wii:et.
Kan man koppla wii:et in på HDMI också? Var köper man sån kabel?

Kom med tips.
//KaliZ

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Går inte riktigt jämföra de konsollerna....

Nu vet jag ju inte om du har en riktigt kass scart så du verkligen har urusel grafik, men grafiken i wii är inte direkt bra.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Tycker du borde ta och åka ut och köra lite hoj i det fina vädret istället för att spela tvspel!!!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Wii köper man för spelglädje, inte grafiken.

Wii kommer man att köpa för spelglädjen när de har styrt upp grafiken. :)

När det kommer med åtminstone 720p kommer jag slå till. Förhoppningsvis släpps en version med lite roligare grafikalternativ lagom till Lillkorven är tillräckligt stor för att spela lite Wii.

Rykten nämner HD-Wii under 2011.....

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Går nog inte att göra så mycket. Wii har dålig grafik. Det är ganska precis som en gamecube fast med sämre kontroller.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Som andra sagt, man köper wii för att det är enkelt och roligt, inte för att häpna över tekniken

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Wii kommer man att köpa för spelglädjen när de har styrt upp grafiken. :)

Eller när dom fixat kontrollerna. Dom är ju grymt tråkiga och dåliga. Jag trodde i min enfald att det skulle fungera ungefär som nån typ av virtual reality fast bara med handen. Så var det inte. Det är ju exakt samma kommandon som med ett styrkors fast man gör dom genom att röra handen istället. Typ två ggr uppåt och en åt sidan så gör man det eller det.

Som i Zelda t ex. Jag tänkte mig att jag skulle få svinga svärdet som jag ville. Kunde jag fetglömma. Istället var då såna där tråkiga upp-upp-ner-ner-vänster-höger-vänster-höger-kommandon för varenda slag. Det var så tråkigt att jag önskade att jag hade ett gamecube med en vanlig dosa istället.

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Köpte ett wii för att kunna köra monster hunter tri. Kan inte göra nåt annat att hålla med när det gäller grafiken. Visste ju innan att det inte handlade om någon hi-tech, men att det ser suddigt ut gör det lite jobbigt. Jag har inte så mycket att jämnföra med eftersom jag direkt köpte en komponent kabel för att få "bättre" bild.

Men som sagt, finns en del sjuk roliga spel t.ex Madworld och no more heroes 1 & 2.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är kass grafik på WII.

Men lite bättre än det du får med SCART kan du få.

Förmodligen har du nu den medföljande kabeln med röd+vit+gul istoppad i en scartadapter och sedan in i tv:n

Då har du "composite" video (uttalas kompoSKIT här...)

Nästa steg är en "RGB-scart", vilket är det bästa du kan använda till en gammal tjocktv. Fortfarande samma upplösning, men bättre bildkvalitet med RGB än komposkit.

På din TV får du nog bäst bild med en komponentvideokabel (röd+grön+blå kontakt för bilden och vit+röd kontakt för ljudet). Då får du "480P" vilket är max vad din Wii kan prestera.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Resident Evil är helt ok på Wii. Grafiken räcker till och med rätt pistolgrepp m.m. så funkar det riktigt bra.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det är kass grafik på WII.

Men lite bättre än det du får med SCART kan du få.

Förmodligen har du nu den medföljande kabeln med röd+vit+gul istoppad i en scartadapter och sedan in i tv:n

Då har du "composite" video (uttalas kompoSKIT här...)

Nästa steg är en "RGB-scart", vilket är det bästa du kan använda till en gammal tjocktv. Fortfarande samma upplösning, men bättre bildkvalitet med RGB än komposkit.

På din TV får du nog bäst bild med en komponentvideokabel (röd+grön+blå kontakt för bilden och vit+röd kontakt för ljudet). Då får du "480P" vilket är max vad din Wii kan prestera.

klart man kör komponentkablar. Men räkna inte med några underverk. Wii är helt ok. Aldrig förstått dem som väljer grafik före känsla. Hackar det minsta lilla drar jag hellre ner grafiken.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!

Tackar för alla svaren, nu har jag lite att gå på!!!

//KaliZ

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...