Wikileaks

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
.. och där bevisade du att du inte läste inlägget.

Överhuvudtaget tycker du att det är jobbigt att läsa texter och förstå saker va? :näsblod

Inte det minsta. Att digga WLs ageranden med hänvisning till yttrandefriheten är däremot patetiskt.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror att det rör sig om en efterhandsvåldtäkt, precis som första rättegången kom fram till.

Med största sannolikhet ja.

Jag gillar det här:
"Anna Ardin är kristen, feminist, socialdemokrat, djurrättsaktivist och motståndare mot abort från vänster. Och gotlänning."

Finn fem fel. Kristen - Feminist - Socialdemokrat - Djurrättsaktivist - Abortmotståndare

Enda positiva är ju att hon är Gotlänning, till alla öbors stora förtret.
Hon borde ju få fängelse för minst 4 av de ovanstående felen, kombinera detta ihop med en fabricerad våldtäkt och hon bör sitta 10 år på Hinsan :banana

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Inte det minsta. Att digga WLs ageranden med hänvisning till yttrandefriheten är däremot patetiskt.

Har du ens läst/sett något av vad WL publicerat? Orkar du inte läsa kan du iaf kika på videon där en amerikansk helikopter slaktar folk helt i onödan.
Amerikanska politiker går ju fan inte att förstå, dom är mer bekymrade över läckan att vad som faktiskt är problemet, att amerikaner beter sig som svin.

Kan faktiskt inte se hur man inte kan tycka att WL gör världen en tjänst, oavsett vad Assange har eller inte har gjort privat.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Såg SVT's dokumentär om Wikileaks och måste väl säga att det på sätt och vis är hälsosamt att allt som kommit ut gjort det, även fast vissa saker är samhällsfarliga på så sätt att det bli allmän oro som kan hålla i sig länge. Folk tappar tron för regeringar och sitt land och andra länder. Det är inte bra med ett oroligt landfolk som slutar tro på förmyndigade personer.

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Såg SVT's dokumentär om Wikileaks och måste väl säga att det på sätt och vis är hälsosamt att allt som kommit ut gjort det, även fast vissa saker är samhällsfarliga på så sätt att det bli allmän oro som kan hålla i sig länge. Folk tappar tron för regeringar och sitt land och andra länder. Det är inte bra med ett oroligt landfolk som slutar tro på förmyndigade personer.

Nej, det är ju inte bra såklart. Men som jag ser det så är inte problemet att det läcker ut, utan att dom beter sig så jävla illa. Skötte dom sig snyggt skulle vi inte behöva läsa om allt detta.

Du kanske hade sett bättre om du inte virat palestinasjalen runt ögonen :D

Du kanske hade förstått vad det handlade om om du bemödat dig kika lite på wikileaks.org.:tummenupp

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det mest skrämmande är hur många som hade tillgång till dessa "hemliga" dokument. Om en kille läcker utan att få betalt för det lär det finnas minst 10 som gör det mot fet ersättning från främmande makt...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det mest skrämmande är hur många som hade tillgång till dessa "hemliga" dokument. Om en kille läcker utan att få betalt för det lär det finnas minst 10 som gör det mot fet ersättning från främmande makt...

Det är ju lite skillnad på vad man läcker ut också.

Att man släpper ut film där civilister blir skjutna betyder ju inte att man skulle sälja annan hemligstämplad info till främmande makt.

Det visar bara att vissa människor fortfarande har en gnutta sunt förnuft och inte bara lyder order in absurdum.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Du kanske hade sett bättre om du inte virat palestinasjalen runt ögonen :D

Hade du tyckt det vart okej om någon kom hem till dig och hävdade att det var hans hem och att du minsann fick flytta?
Om inte så har du nog mer gemensamt med palestinierna än du önskar...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Hade du tyckt det vart okej om någon kom hem till dig och hävdade att det var hans hem och att du minsann fick flytta?
Om inte så har du nog mer gemensamt med palestinierna än du önskar...

Om jag bygger mitt hem på dansk mark och några danskar säger att det är deras hem eftersom jag bygger på deras mark så är det bara att acceptera.

Du är dock välkommen att posta din palestinapropaganda i en palestina/israel-tråd istället. Är inte intresserad av att diskutera det här då det är väldigt OT.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping