Win 7 segt som fan

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Har en ny dator, Asus UL30FT, med win 7 64bit. Första dagarna var den rapp och fin men sen började det sega som attan. Vad jag än gör så laggar det, skriver text, öppnar/stänger fönster, scrollar på en sida.
Enda jag gjort med datorn senaste dagarna är att installera Open office, installera Panda cloud antivirus samt lägga över ca 15 gig med mp3. Inget av dettta borde väl sega ner hela datorn, eller?
Googlat en del och sett att andra har samma problem men ingen har någon direkt lösning.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag misstänker Panda, antivirus segar ner nåt fruktansvärt, speciellt om man slår på "allt" i inställningarna. (vilket brukar vara default)
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Indexering avstängd samt att datorn fått stå ostört i 6-7 timmar så mp3-filerna bör den ha koll på nu. Panda är avinstallerat men lik förbannat så är det segt som sirap vad man än skall göra.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Indexering avstängd samt att datorn fått stå ostört i 6-7 timmar så mp3-filerna bör den ha koll på nu. Panda är avinstallerat men lik förbannat så är det segt som sirap vad man än skall göra.

Ctrl-Alt-Del och börja med att sortera processer efter CPU-belastning så du får reda på vad som orsakar problemet först.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Panda är nog det antivirus som gör minst väsen av sig av alla.

Isåfall har dom skärpt till sig rejält dom senaste åren, Panda knäckte nämligen en gammal klen dator jag hade för några år sedan, medans AVG fungerade toppen på samma maskin, jag kör AVG efter det.
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Gjorde tillslut en systemåterställning sen fungerade det. Kollade först processer som föreslagits men det var inga som var igång, tror det var ca 95% ledigt. Fan vet vad det var som segade ner.

Vet inte om datorn fortfarande kanske är lite seg eller jag som bara är lite ovan vid Win7, men tycker att den snart 4 år gamla datorn med xp känns lite rappare än den här nya datorn som ändå har en i5 processor.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top